szombat, március 02, 2013

Pudingos-tejfölös sütemény

Egy nagyon finom, könnyed, egyáltalán nem túl édes, talán épp ezért annyira finomságos süteményt sütöttem Andi konyhájából. Számomra újdonság volt ez a süti, és csak dicsérni tudom, ha nem ismeritek, mindenképp érdemes kipróbálni. Borítékolom, hogy nemcsak próba lesz belőle, hanem rendszeres sütögetés, nálunk legalábbis nagyon bejött mindenkinek. A sütemény széléből készültek a sütinyalókák, amit szintén nagyon értékeltek a gyerekek. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók egy kb. 27 x 38 cm-es tepsihez:
a pudingos részhez:

  • 2 csomag vaníliaízű pudingpor
  • 6 csapott evőkanál kristálycukor
  • 8 dl tej

a tésztához:

  • 6 tojás
  • 18 dkg kristálycukor
  • 1 dl víz
  • 1/2 dl étolaj
  • 15 dkg finomliszt
  • 10 dkg rétesliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • csipet só
  • pár csepp citromlé
  • 2 evőkanál keserű kakaópor

a tetejére:

  • 90 dkg (2 nagy pohár) tejföl
  • 5 evőkanál porcukor
  • fahéj (nálam keserű kakaópor)


  • Először a pudingot készítettem el: a pudingporokat egy nagy lábasban elkevertem a cukorral és kevés tejjel, amikor szép csomómentes lett, hozzáadtam a többi tejet, és kis lángon, gyakran megkeverve (a szokott módon) pudingot főztem belőle.
  • Hűlni hagytam, közben időnként meg-megkevertem.
  • A tésztához szétválasztottam a tojásokat, a sárgákat habosra-krémesre kevertem a cukorral.
  • Hozzáadtam a vizet és az olajat is.
  • A finomlisztet elkevertem a sütőporral, átszitáltam, hozzáadtam a sót és a réteslisztet, majd az egészet a tojásos masszába kevertem/forgattam.
  • A fehérjékből kemény habot vertem, a végefelé hozzáadva néhány cseppnyi citromlevet is.
  • A habot nagyon óvatosan, hogy ne törjem össze, beleforgattam a tésztába.
  • A tészta felét sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam.
  • Másik felében elkevertem az átszitált kakaóport, majd ráöntöttem a világos masszára és villa segítségével márványosra mintáztam.
  • Az időközben langyosra hűlt pudingot teáskanállal adagolva a márványos tészta tetejére rakosgattam.
  • Előmelegített, 200 fokos sütőben kb. 5 percig sütöttem, majd a hőfokot visszavettem 180 fokra, és fél óra alatt a tésztát készre sütöttem.
  • Amíg sült a tészta, a tejfölhöz hozzáadtam a porcukrot és habverővel simára kevertem.
  • A sütőből kivett, készre sült, forró tésztára azon nyomban ráöntöttem a cukros tejfölt, elsimítva a tetejét.
  • Hagytam teljesen kihűlni, majd 3-4 órára hűtőbe tettem.
  • Kockákra vágva, tetejét kakaóporral megszórva kínáltam.

57 megjegyzés:

  1. Ez valami hihetetlen guszta lett:) Csurog a nyálam érte:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát még milyen finom! :) Tényleg érdemes megsütni! :)

      Törlés
  2. Tüneményesen fenséges sütemény! Azonnal be tudnék falni belőle 1-2-3-4-...darabot! Biztosan ki fogom próbálni:)

    VálaszTörlés
  3. Válaszok
    1. Sajna már egy szelet sincs, pedig szívesen megkínálnálak! :)

      Törlés
  4. Álomszéééép! Egy percig sem állnék ellen neki. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is lehet, mutatós és finom sütemény! :)

      Törlés
  5. Nagyon mutatós, és lerí róla a finomság!

    VálaszTörlés
  6. Irtó guszta! Annyira, hogy mindjárt nekiállok megsütni:-) sajnos a lányom nem eszi meg a pudingot, neki mindig kell valami más:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sütiben sem eszi meg? Kár lenne kihagyni, nagyon finom, üdítő sütemény! :)

      Törlés
  7. Nagyon guszta és finom lehet! Van egy hasonló pudingos tejfölös barackos receptem az is nagyon finom. Így eltudom képzelni hogy ez is nagyon jó lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A pudinggal és a cukros tejföllel tényleg nagyon finom, csak dicsérni lehet! :)

      Törlés
  8. Ez valami csodálatos!!!!!Mentettem!:))Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen, sok sikert hozzá, örülök, hogy tetszik! :)

      Törlés
  9. Vmi hasonlót kóstóltam egyszer én is, ami nagyon - nagyon megtetszett, és a tiedek gyönyörűek:) Lehet húsvétra kipróbálom:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Simán beillik az ünnepi sütemények sorába is, jó ötlet húsvétra sütni! :)

      Törlés
  10. Nagyon szépek lettek a sütik hasonlót sütöttem Kráter süti néven a családnak többször és mindig nagy sikert aratott:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bár krátert még nem sütöttem, ha jól tudom, hasonlít hozzá, csak ennek a sütinek tejföl is van a tetején, és ezzel együtt nagyon finom! :)

      Törlés
  11. Nagyon tetszik, én még nem láttam/ettem hasonlót! Mentettem is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is új volt, de nagyon megérte megsütni, finom! :)

      Törlés
  12. hmmm, nagyon guszták, jó kis laktató süti lehet, imádom a pudingot. Érdekes lehet a teteje is a tejföllel!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom a cukrozott tejföl a tetején, illetve az egész süti! :)

      Törlés
  13. Ez valami nagyon csinos! Jól esne most egy, két, három szelet!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, nem is nagyon lehet beérni egy szelettel! :)

      Törlés
  14. Ilyen szépen megsütve még nem láttam! Nagyon guszta, vittem is a receptjét! Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sok sikert, biztosan fog nálatok is ízleni! :)

      Törlés
  15. Nagyon guszta. :) Most így ebéd után szívesen elfogadnák egy szeletkét. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Virtuálisan szívesen vendégül látlak, valójában már egy darab sincs belőle! :)

      Törlés
  16. Hasonlót én is szoktam készíteni, kráter sütiként... :) Megerősítem, hogy nagyon-nagyon finom, imádjuk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokak kedvence, nem érdemtelenül, tényleg nagyon finom süti! :)

      Törlés
  17. Válaszok
    1. Kedves Katus! :) Üdv nálam, örülök, hogy megsütötted és ízlett! :)

      Törlés
  18. Azt szeretném megkérdezni, hogy a tejföl hogy marad meg a tetején olyan magasan.Én kipróbáltam,de nekem nagyon folyós lett.A végén kellett zselatint tennem bele, de akkor sem lett olyan magas, csak ép hogy.....
    Kérnék szépen tanácsot, trükköket, hogy a cukorral elkevert tejföl, hogy marad meg olyan szépen a süti tetején, mit a fotón?
    Üdv.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen! :) Semmilyen különösebb trükk nincs, és sajnos most már nem emlékszem arra, hogy milyen márkájú tejfölt használtam. Javaslom, hogy inkább valamilyen sűrűbb tejfölt válassz vagy csepegtesd kicsit le, legalábbis a tetején képződő savót én mindig le szoktam önteni. A cukorral pedig csak épp keverd össze, nem kell túlzottan kikeverni. A megadott méretű tepsiben nekem 2 pohár 450 g-os tejföllel lett ilyen magasságú a tejfölös réteg. :) Remélem, legközelebb magasabbra sikerül a tejfölös réteg, és ugye ettől függetlenül ízlett a süti? Üdv.: Hankka

      Törlés
  19. Köszönöm szépen a tippet!. Megpróbálom kevesebb kevergetéssel, savó nélkül. :-))
    A kis ügyetlenkedésem mellett, a sütemény nagyon finom lett, kérték,hogy karácsonyra a többi mellé azért ezt is süssem meg újra! Egyébként én végül úgy "vágtam ki magam", hogy zselatint tettem a tejfölbe és úgy megmaradt a tetején. :-D, de azért a messze nem volt ugyan az, amit a képen láthatunk!
    Mindenkinek jó sütögetést kívánok!
    Üdv. Andrea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Andrea! Soha ne géppel keverd ki a tejfölt mert akkor lesz folyós!
      Varjúné

      Törlés
    2. Valóban - ahogy írtam is -, nem kell túlzottan kikeverni, és én is csak kézi habverővel éppcsak elkevertem benne a cukrot! :)

      Törlés
  20. Kedves Hankka! Nagyon megtetszett ez a süteményed. Most el is készítettem, és nem csalódtam most sem. Fél adagból csináltam, nem is lett ilyen magas mint a tiéd, de nagyon ízlett nekem is és a férjemnek is. Ezért is sütöttem fél adagot, mert csak ketten voltunk rá. Köszi a receptet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Piroska, nagyon szívesen. :) Örülök, hogy jól sikerült és ízlett, mi is nagyon szeretjük. :)

      Törlés
  21. Csodálatosan mutat a sütemény! Ismerem és sokat sütöttem én is.

    VálaszTörlés
  22. Nagyon jól néz ki, ki fogom próbálni. Hankka, hány %-*os tejfölt használsz hozzá?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Igen, nem írtam a hozzávalóknál, 20%-ost. Jól lecsepegtetem, ne legyen rajta savó, illetve csak nagyon finoman, kézi habverővel keverem el a cukorral. Nem szabad sokáig keverni, nehogy folyós legyen. :)

      Törlés
  23. a tejfölbe egy citrom héját belereszelni! az is nagyon jó! :-)

    VálaszTörlés
  24. Kedves Hanka.Bármilyen pudinggal lehet csinálni vagy csak vaniliással?Arra gondoltam hogy esetleg epressel vagy csokissal is ugyan olyan lenne e.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nyugodtan lehet variálni a pudingok ízesítésével, egy puncs- vagy eperízű puding kifejezetten feldobná, színesítené a sütit. Ízben pedig szintén bármelyik passzol hozzá. :)

      Törlés
  25. Én ugyan nem szerepelek a kedvenceid között,de én szívesen nézegetem a blogodat.Üdv Zsuzsa.

    VálaszTörlés