szerda, március 13, 2013

Mini sajttorta

Ma jeles nap van a családunkban, az én drága apukám ma ünnepelte a 65. születésnapját. Apukám, Isten éltessen sokáig erőben, egészségben, kívánunk neked minden szépet és jót! :) Torta is készült tegnap éjszaka, aztán ma munka után a testvéremékkel egyetemben ügyesen megleptük a szüleimet, és egy nagyon kellemes délutánt-estét töltöttünk együtt. A tortáról (kis tejszínes torta) sajnos nem készült fotó, így ezekkel a mini sajttortákkal köszöntöm apukámat virtuálisan is. :) A receptre anno Csibénél bukkantam, azóta már sokszor készültek nálunk ezek a finomságok, nagyon szeretjük. Szuper gyorsan elkészíthető és tényleg nagyon finom, kell ennél több? Persze, tudom, egy-két kis torta, ugye? Tessék elkészíteni, sok sikert hozzá!


Hozzávalók 10 darabhoz:

  • 12,5 dkg vaj
  • 25 dkg darált háztartási keksz (vagy vajas keksz)
  • 25 dkg krémsajt
  • 2,5 dl tejföl
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 10 dkg porcukor


  • A vajat megolvasztottam.
  • Hozzákevertem a kekszmorzsát, majd 10 részre osztva kibéleltem vele 10 muffin-mélyedést (van egy 6-os, virág alakú muffin tepsim, ebben készítettem kétszerre). Nem igazán mélyek ezek a kis alapok, szinte alig mélyebb a közepe, mint a széle.
  • A tepsit kb. 10 percre a fagyasztóba tettem.
  • Ezalatt kikevertem a krémsajtot, a tejfölt, a vaníliás cukrot és az átszitált porcukrot.
  • A tepsit a fagyasztóból kivéve óvatosan kifordítottam belőle az alapokat - csak egyesével és finoman, mert könnyen szétomlik a morzsás tészta. Nálam háztartási kekszből készült és kicsit morzsálódott, ha vajas keksszel készítjük, szerintem jobban összeáll a tészta, nem morzsálódik annyira.
  • A krémet csillagcsövű nyomózsákból az alapra nyomtam, majd színes szórócukorral díszítettem.

22 megjegyzés:

  1. Isten éltesse apukádat:) Nagyon guszták, szépek ezek a kis tortácskák, viszem is a receptet:)

    VálaszTörlés
  2. Nah és ebből van még? Mert kérnék! :-))

    VálaszTörlés
  3. Mutatós minitorták :) Édesapádnak boldog szülinapot, úgy tűnik, együtt ünnepeltünk :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, nagyon boldog szülinapot kívánok neked is, Isten éltessen! :)

      Törlés
  4. Isten éltesse apukádat:)) A tortácskák pedig nagyon csinosak !

    VálaszTörlés
  5. Isten éltesse Édesapádat!
    Van itthon vajas kekszem (édes morzsának ezt használom), abból elkészítem-a ház Urának kedvence lesz a sajt miatt.

    VálaszTörlés
  6. Boldog Születésnapot Édesapádnak! AHogy írtad: Erőben, Egészségben, Boldogságban! Nagyon tetszetős kis sajttortákat készítettél! Külön tetszik (a szokásos meseszép tálaláson, fényképezésen kívül), hogy nem kell sütni! Ez nálam mindig nyerő:)

    VálaszTörlés
  7. Isten éltesse sokáig Apukádat! a süti, meg szuper! :))

    VálaszTörlés
  8. Isten éltesse nagyon sokáig Apukádat erőben egészségben! Csodásak a kis törtácskáid és nagyon finomak lehetnek!

    VálaszTörlés
  9. Isten éltesse Édesapádat! Gyönyörűek a tortácskáid!! :)

    VálaszTörlés
  10. Boldog szülinapot apukádnak! A torták gyönyörűek lettek!:)

    VálaszTörlés
  11. Boldog szülinapot Apukádnak, kívánom, hogy köszönthesd még jó pár évig:) Imádom a mini tortákat, ezis olyan szuper:)

    VálaszTörlés
  12. Boldog szülinapot!:-)
    Nagyon jók ezek a tortácskák. Nyáron kimondottan, mert sütni sem kell:-)vittem is!

    VálaszTörlés
  13. Milyen egyszerű elkészíteni ezeket e szépséges tortácskákat!
    Apukádat Isten éltesse sokáig!

    VálaszTörlés
  14. Isten éltesse apukádat!Szeretem az ilyen mini tortácskákat én is :)- és mennyire egyszerű.

    VálaszTörlés
  15. Isten éltesse Apukádat! A tortácskáid gyönyörűek lettek!

    VálaszTörlés
  16. Boldog szülinapot Apukádnak, nagyon finomat készítettél neki! :)

    VálaszTörlés
  17. Köszönöm mindenkinek a kedves szavakat, a köszöntéseket átadom! :)

    VálaszTörlés
  18. Isten éltesse Apukádat utólag is!! Finomságos tortácskákat készítettél...

    VálaszTörlés