kedd, március 26, 2013

Marokkói bableves

Ma reggelre megint arra kellett ébrednünk, hogy mindent fehér lepel takar. Annyira jólesne már egy kis igazi tavaszias idő, melengető szellő és napsütés, ugye?! :) Addig is hozok egy finom leveskét, ami legalább színében a napocskát idézi. Erre a receptre a Príma Konyha magazin 2011. áprilisi számában bukkantam. Nagyon finom, fűszeres leves, érdekessége, hogy burgonyapehellyel van sűrítve, ami nem mellesleg finom ízt is kölcsönöz neki. Sok sikert hozzá!



Hozzávalók egy nagy adag leveshez:

  • 50 dkg gyöngybab
  • 2 nagyobbacska vöröshagyma
  • 5-6 közepes-nagyobb burgonya
  • 4-5 evőkanál olívaolaj
  • 3 húsleveskocka
  • só, kurkuma, őrölt fehérbors, őrölt feketebors, őrölt chili paprika, currypor, petrezselyemzöld
  • 2 teáskanál sötét szójaszósz
  • 2 dl tej
  • 2 dl főzőtejszín
  • 2 dl burgonyapehely


  • A babot a főzést megelőző este többször váltott vízben átmostam, majd éjszakára beáztattam.
  • Másnap leöntöttem az áztatólevet, és kb. 3,5 l hideg vízben, nagy lábasban feltettem főni.
  • Ízesítettem kevéske sóval, felforraltam, majd kis lángon főztem tovább fél óráig.
  • Közben megtisztítottam és apró kockákra vágtam a hagymákat, szintén megpucoltam, és kisebb kockákra vágtam a burgonyát is.
  • A hagymakockákat az olívaolajon megpirítottam, majd a félórai főzés elteltével a pirított hagymát és a burgonyakockákat is a leveshez adtam.
  • Ízesítettem a leveskockákkal, a kurkumával, a kétféle borssal, chilipaprikával és curryporral, szójaszósszal.
  • Fedő alatt, kis lángon addig főztem, míg a bab és a burgonya is megpuhult.
  • A tejet elkevertem a főzőtejszínnel, behabartam vele a levest.
  • Hozzáadtam a burgonyapelyhet is, kevergetve főztem még pár percig, ezalatt a leves kellően be is sűrűsödött.
  • A tűzről levéve azon melegében tálaltam, aprított petrezselyemzölddel megszórva.


A leves nevéről az jutott eszembe, hogy felelevenítem kicsit a földrajz órákon tanultakat, mivel bár az országot a térképen el tudtam helyezni, még a fővárosa is ment fejből, de egyebet nem nagyon tudtam volna mondani róla. Velem tartotok? :) Szóval Marokkó tengerparti állam Észak-Nyugat-Afrikában, az Atlanti-óceán és a Földközi-tenger partjainál. Fővárosa Rabat (nagyobb városok még Casablanca, Fez, Marrakech). Mivel felszínét az Atlasz-hegység vonulatai hálózzák be, jelentős a bányászata, emellett kiemelkedő a halászata és a halfeldolgozása. A növekvő idegenforgalom okán virágzásnak indult a kézművesipar is, és a parafa exportjában egyeduralkodó a világpiacon. Népessége 31 millió körüli, pénzneme a marokkói dirham, a lakosság 99 %-a szunnita muzulmán vallású. Ez a levesük pedig nagyon finom! :)

21 megjegyzés:

  1. Érdekes ízvilág, nagyon finom lehet. Jól esne, ebben a rusnya időben. Minket is betemetett a hó, nem tudunk autózni. Hogy ennek mennyire örül anyukám, mert csak itthon vagyunk, nem látogatunk rokonokat! :-))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon egzotikusnak hangzik - ha már az időjárásról ugyanez nem mondható el! Inkább extrémnek nevezném - már az időjárást! A hátam közepére sem kívánom - már az időjárást! A finom kis napocskás levesedet meg a pocakomba...:)

    VálaszTörlés
  3. Na pont ez kell most ebben a szutyok időben! Még a színe is a napsugaras :-)))

    VálaszTörlés
  4. És még a kedvenc színészünk is onnan származik-Jean Reno :)
    Nagyon guszta a levesed!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látod, ezt nem is tudtam, mi is nagyon szeretjük őt! :)

      Törlés
  5. De jó kis leves:) És köszi az ismétlő földrajzórát, rám fért:)

    VálaszTörlés
  6. Egy nyuszifül a hó alatt...
    gondolkodik: a tél maradt,
    vagy eltévesztettem a napot?
    Esetleg a Télapó vagyok?
    Gyorsan futás, le a patakra -
    szokott ábrázatomat mutatja;
    akkor hát mi a baj, nincs
    tavasz - tán ellopta a
    róka, a ravasz?
    Nem tudják, hogy most
    én jövök sítalpakon a hegy
    mögött? A sok-sok fenyő bólogat.
    Én tudom jól a dolgomat,
    kosárkámban hímes tojás,
    a butykosban meg áldomás,
    locsold meg hát a torkodat,
    üzenj a télnek most hadat:
    s hogy elűzzük a hideget,
    kívánok boldog ünnepet!
    Békés, csendes, boldog ünnepet kívánok!

    VálaszTörlés
  7. Ebben a cudar időben, bizony jól esik ez finom leveske:)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta ez a leveske, szerintem ki fogom majd próbálni. Marokkó a kedvenc országom, volt szerencsém az egészet bebarangolni. Ezt az országot egyszer mindenkinek látnia kell, vagy utálni fogod, vagy szerelem első látásra. Nálam szerelem:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó neked, Janka! :) Egyszer azért én is szívesen elmennék ide (is)! :)

      Törlés
  9. Nagyon finom lehet. Igazán kipróbálnám!

    VálaszTörlés
  10. Érdekes a szójaszósz benne, de tetszik. A legközelebbi bableves marokkói módra lesz:-)

    VálaszTörlés
  11. Imádnám, fogom is mert nagyon szeretem ezt az ízvilágot, el fogom készíteni:) A blogom legnézettebb receptje a marokkói vöröslencse leves, az is kedvencünk.

    VálaszTörlés
  12. Én sajnos nem látok egy fotót sem a blogodon :( Ellenben a marokkói levesed nagyon finom lehet, imádom a curryt és a kurkumát! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most már remélem, láthatóak a fotók, "ügyeskedtem" kicsit a Picasaban, ez okozta a fotók eltűnését! :)

      Törlés
    2. Csodás a színe, nagyon jó leveske!!!! :)

      Törlés
    3. Nagyon finom is volt a gyöngybabbal és a krumplival, meg persze a csészényi burgonyapehely is jól sűrítette és finom ízt adott neki, nem beszélve a fűszerekről! :)

      Törlés
  13. Nem tudom, mi történt a blogoddal, de én sem látom a fotókat. Szerencsére már láttam a leveskédet, nagyon szép sárga színe van. Ha már Napocskát napok óta nem látunk...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gerdi, ügyesen kitöröltem, aztán visszatöltöttem minden képet! :)

      Törlés