hétfő, március 18, 2013

Körözött - tehéntúróból

Volt itthon negyed kiló túróm, amiből eredetileg valamilyen desszertet akartam készíteni, aztán eszembe jutott, milyen régen csináltam körözöttet. Talán nem szentségtörés, hogy nem juhtúróból készítettem, de szerintem - megfelelően fűszerezve, ízesítve - csak tehéntúróból készítve is nagyon finom tud lenni. Reggelire, friss fehér kenyérrel vagy akár pirítóssal, egy csésze tea kíséretében tökéletes. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 25 dkg tehéntúró
  • 10 dkg vaj
  • 1,25 dl tejföl
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • őrölt kömény, só, őrölt bors, paprikakrém, metélőhagyma


  • A túrót villával finoman áttörtem.
  • Hozzáadtam a puha vajat, a tejfölt (ízlés szerint 1 teáskanálnyi mustár is kerülhet bele).
  • A hagymát megtisztítottam, késes aprítóval egészen apró kockákra vágtam (idényben újhagymával szoktam készíteni, ami zöldjével együtt kerül a krémbe).
  • A túróhoz adtam a vöröshagymakockákat is, ízesítettem paprikakrémmel, őrölt borssal és őrölt köménnyel, kevéske sóval (vigyázva, mert a paprikakrém is sós).
  • Végül metélőhagymát adtam hozzá, és az egészet jól elkevertem.

24 megjegyzés:

  1. Még sosem készítettem, de ki kell próbálnom egyszer:)

    VálaszTörlés
  2. Én is gyakran készítem tehén túróból, nagyon szeretjük! Nagyon szép a tál is amiben szervíroztad!:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látom már, nem vagyok egyedül a tehéntúrós verzióval, sokan készítjük és szeretjük így! :)

      Törlés
  3. Nagyon finom az így is:)Friss zöldségekkel meg maga a tökély:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, Janka, már csak egy kis friss paradicsom, paprika, uborka hiányzik hozzá, persze a kertből szedve! :)

      Törlés
  4. Nagyon guszta/és fotóügyileg ismét nagyon profi/, nálunk nagyon sokszor van - ezt, kivételesen mindenki szereti; egyszer elárulhatnád, honnan van a "kis piros" :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. (megsúgom: a KIKA-ból, anno a szülinapomra lepett meg vele a párom... hát igen, már akkor is tudta, hogy minek örülnék igazán) :)

      Törlés
  5. Szentségtörés? :))) Mi otthon soha nem készítettük juhtúróból, csak és kizárólag tehéntúróból. Amióta saját konyhát viszek sem készítem másként és ha véletlenül juhtúró kerül a körözöttbe, csak "ízesítésnek" használom, keverve a hagyományos túróval. Csak a blogokon találkoztam eddig 100% juhtúrós változattal, valahol egyenesen azt kiáltották ki "AZ" igazi körözöttnek - viccesnek is találtam, mert korábban az életben nem hallottam juhtúrós körözöttről és szerintem nem én vagyok az egyetlen az országban. :)
    Úgyhogy hajrá tehéntúrós körözött! :))) Ah, azt hiszem, valamikor a közeljövőben muszáj lesz nekem is készítenem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De örülök, hogy ezt írtad, Csipet! :) Gyerekkoromban nálunk is mindig így készült, néha egy kis juhtúróval kombinálva, de soha nem csak juhtúróból. Igazi vagy sem, mi nagyon szeretjük sima tehéntúróval is, finom! :)

      Törlés
  6. Ha van olyan ember az univerzumban, aki reggel, délben, este körözöttet képes enni, akkor ő az én nagylányom! Bár nem ilyen meseszép tálalásban kapja...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen igaza van a nagylányodnak, ez egy nagyon finom szendvicskrém, én is meg tudnám enni a nap bármely szakában! :)

      Törlés
  7. Tehéntúróból is nagyon finom, én is szoktam belőle csinálni. Szépen tálaltad, tetszik a kis láboskád is, és a szép friss kenyér is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezek szerint tényleg sokan készítjük tehéntúróval, persze, hisz így is nagyon fincsi! :)

      Törlés
  8. én is mindig tehéntúróból készítem, és majdnem pont ugyan úgy, ahogy te. Mondjuk én vajat nem szoktam hozzá tenni, de azt hiszem kipróbálom így is! :) Köszi, meg is hoztad a kedvem egy kis kőrözötthöz. :) A fényképek pedig csodásak!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anyukám is mindig vajjal készítette nekünk, így lehűlve nem annyira lágy, nekünk nagyon bejön így! :)

      Törlés
  9. Időtelen idők óta nem ettem, pedig isteni tud lenni:) Nálunk is mindig csak tehéntúróból készült, de én szeretem juhtóróval is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony isteni, főleg friss zöldségekkel! :)

      Törlés
  10. Egycsipet véleménye az enyém is :) a kellékeid pedig csodásak! Alig várom már a friss "zöldeket" ,hogy azokkal tegyük tökéletessé ezeket a jó kis "kencéket"

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen egyetértünk Csipet véleményében is, meg persze a zöldfélék terén is! :)

      Törlés
  11. Édesanyám mindig csak juhtúróból készítette. Aztán elköltöztünk. Ezen a vidéken inkább tehéntúróból készítik. Nekem teljesen mindegy és a családnak is, mert bárhogy szeretik:-)
    Nagyon gusztán tálaltad!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vegyesen is szoktam készíteni, csak juhtúróból viszont még nem kóstoltam, finom lehet! :)

      Törlés
  12. Szia Hankka!
    Nagyon finom lehet a körözötted, a tálalás szuper, mint mindig. A juhtútóból készültnek van egy jellegzetes íze, amelyet van aki szereti, van aki kevésbé, vagy nem.
    Gratulálok a blogodhoz!
    Üdv. M.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves M., örülök, hogy benéztél, illetve be szoktál nézni! :) Szerintem valóban finom csak tehéntúróval is, bár kétségtelen, hogy a juhtúróval vagy a kettőt kombinálva másabb, jellegzetesebb az íze! :) Mi egyébként szeretjük a juhtúrót is, ha van itthon, akkor szoktam is tenni a körözöttbe! :)

      Törlés