szombat, március 30, 2013

Csokoládélikőr, Békés, Meghitt Húsvétot!

Tavaly húsvétkor tojáslikőrt készítettem, idén a csokilikőrre esett a választás. A csokit kedvelőknek különösen finom ízvilágú, kellemes ital, virtuálisan ezzel koccintva

KÍVÁNOK NAGYON KELLEMES HÚSVÉT ÜNNEPET

minden kedves látogatómnak. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 7,5-8 dl likőrhöz:

  • 3 tojássárgája
  • 15 dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 3 dkg kakaópor
  • 2,5 dl tejszín (30 %-os)
  • 1,5-2 dl tej
  • 10 dkg étcsokoládé (55 %-os)
  • 2 dl vodka




  • A tojássárgákat egy nagyobb lábasban habosra, krémesre kevertem a por- és vaníliás cukorral, majd hozzáadtam a kakaóport is.
  • Hozzáöntöttem a tejszínt és a tejet, és kis lángon, állandóan kevergetve besűrítettem (de nem kell forrnia).
  • A tűzről levéve folyamatos kevergetéssel beleolvasztottam az étcsokit és hagytam teljesen kihűlni.
  • Ekkor került bele a vodka, amivel egyneművé kevertem, üvegekbe töltöttem.
  • Hűtőben kell tárolni, és jól lehűtve fogyasztani.


14 megjegyzés:

  1. Jó vastag, krémesnek látszik. Gyere koccintsunk egyet virtuálisan:-)
    Áldott húsvéti ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban elég sűrű, még akár egy kicsit hígabbra is lehet készíteni! :) Egészségünkre! :)

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Egészségünkre, boldog húsvétot nektek is! :)

      Törlés
  3. Nagyon fincsi itallal koccintunk most:))) Nagyon kellemes ünnepeket kívánok nektek! Egészségünkre:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Viszont kívánom, Janka, kedves egészségedre! :)

      Törlés
  4. Csodás itóka, elkél ebben a rideg időben. Áldott, jókedvű és szép ünnepet kívánok!

    VálaszTörlés
  5. Jaj, de szeretném :-)

    Pihentető, vidám ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom is, Viki, kellemes ünnepet nektek is! :)

      Törlés
  6. Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok!:)

    VálaszTörlés
  7. Utólag is kellemes húsvéti ünnepeket kívánok! A csokilikőröd nagyon csábító :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, remélem, nektek is kellemesen és pihentetőn telt az ünnep! :) Egészségünkre! :)

      Törlés