szombat, február 23, 2013

"Zserbó" pite Chef Vikitől - Blogkóstoló 7.

Nagyon szeretem a Blogkóstoló nevű játékot, bár csak néhány fordulóval ezelőtt kapcsolódtam be. Mindig izgatottan várom a sorsolást, vajon kiket kapok játszótársaimul, aztán pedig olyan jó elmélyülni egy-egy blogban, akár ismertük azelőtt, akár nem. Nézegetni a képeket és a recepteket, mit is válasszak, ez is jó lenne, az is tetszene. Vikvi jóvoltából a 7. fordulóban Chef Viki blogját kóstolhattam, aminek nagyon-nagyon örültem! :) Imádok Vikinél nézelődni - nemcsak a játék kapcsán, ez eddig is így volt -, mindig házias, általunk is kedvelt ízvilágú ételekkel találkozom. Megmutatom nektek az én kedvenceimet, a teljesség igénye nélkül - a hely és az idő hiányában ez is már egy nagyon szűkített lista, tehát: toszkán rozmaringos-olívás-diós fonat, sült csirkecomb jóasszony módra, kolbászos-fetás frittata, kapros-juhtúrós csöröge, fokhagymás-tejfölös kifli, expressz vaníliás karika, és természetesen a kombe-k: a zserbó kombe és a juhtúrós-kolbászos kombe. Mind közül mégis a "zserbó" pite győzött most, amit csak ajánlani tudok nektek is. Valami mesésen finom pite, rövid időn belül kétszer is elkészült. Először egy nagyon rohanós napon, telefonok és e-mailek közepette, így aztán kifelejtődött a lekvár és csokizni sem volt időm, jelentem, nagyon ízlett úgy is. Most pedig az ismétlés, már lekvárral és csokimázzal (ami nem direkt pöttyös, valószínűleg túl hamar vittem ki a pitét a hideg kamrába :). Mindenképpen nagyon finomságos, szuper recept, Viki szavaival élve "istenkirályság"! :) Tényleg az, sok sikert hozzá! :) Vikik, köszönöm a játékot és a receptet! :)


Hozzávalók egy 26 cm átmérőjű formához:
a tésztához:

  • 10 dkg vaj
  • 20 dkg finomliszt
  • 1 evőkanál porcukor
  • 1 tojássárgája
  • 2 evőkanál jéghideg víz

a töltelékhez:

  • sárgabaracklekvár
  • 20 dkg dió
  • 2 tojás + 1 tojásfehérje
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 8 dkg kristálycukor
  • 1 evőkanál keserű kakaópor
  • 1 dl tejszín
  • 1/2 csomag sütőpor
  • 5 dkg finomliszt
  • kupica rum

a tetejére:

  • 10 dkg ét tortabevonó
  • 1 evőkanál étolaj
  • (mogyoró krokant)


  • A tésztához a hideg vajat késes aprítóval elmorzsoltam az átszitált liszttel, majd a gyúródeszkára borítva gyors mozdulatokkal összegyúrtam a porcukorral, a tojássárgával és a hideg vízzel.
  • A piteformát vajjal alaposan kikentem, a tésztát finoman kör alakúra nyújtottam a deszkán, majd a formába helyeztem és elegyengettem benne.
  • A hűtőben pihent kb. fél órán át.
  • Közben a töltelékhez zsiradék nélkül illatosra pirítottam a diót, vigyázva, nehogy megégjen.
  • Tálcára öntöttem és hagytam teljesen kihűlni, majd ledaráltam.
  • A tojássárgákat krémesre, habosra kevertem a kristály- és vaníliás cukorral, hozzáadtam a kakaóport is.
  • Belekerült a tejszín, a sütőporral elkevert és átszitált liszt, végül a darált dió és a rum.
  • A tojások fehérjéből kemény habot vertem, óvatosan a diós masszába forgattam.
  • A lehűlt tésztát villával megszurkáltam, és előmelegített, 180 fokos sütőben kb. negyedóráig sütöttem.
  • A sütőből kivéve megkentem a lekvárral, ráöntöttem a diós tölteléket, majd a sütőbe visszatéve még kb. fél órán át sütöttem.
  • Amikor teljesen kihűlt, az olajjal gőz fölött megolvasztott tortabevonóval vontam be, majd mielőtt teljesen megdermedt volna, hullámosra fújtam a mázat és a pite közepét és szélét mogyoró krokanttal díszítettem.

23 megjegyzés:

  1. Húúú, de jó kis pitét választottál!! Nagyon guszta lett, kééérek:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, hogy ugye?! :) Vikié az érdem, én csak hoztam a receptet! :)

      Törlés
  2. Hát nagy kár, hogy már a kenyeret bedagasztottam! Így nem lesz zserbó pite náluk ma, de hamarosan! :-))Mert nagyon tetszik! :-))

    VálaszTörlés
  3. Hát ez meseszép lett! Kifogom próbálni mert nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  4. Az érzés kölcsönös :-)))

    Gyönyörű lett a pitéd, ez a csokizás a tetején és a mogyorókrokant-koszorú - kész vagyok :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, és köszönöm a szuper receptet! :) Ezt is, meg a többit is! :)

      Törlés
  5. Már régen sütöttem én is pitét,isteni finom lehet és ez a hullámfújás - hát mit ne mondjak:)))

    VálaszTörlés
  6. Csodás lett! Bárcsak mindent kitudnánk próbálni:-)

    VálaszTörlés
  7. Én is kérek ilyet!!! Imádom a zserbót mindenhogyan! :)

    VálaszTörlés
  8. Alom szep lett a Zserbo pited, Hankka! Ilyen meg nem is lattam es kostoltam. Az eredeti zserbot ismerem es sutottem, de regen. Nagyon otletes pite modon.

    VálaszTörlés
  9. De szép a tetején a csoki! Hogy fújtad hullámosra? Csak úgy, fújtad? Én is akarok ilyet csinálni:-)
    Az egész süti nagyon tetszik, ezt a zserbót a Férjem is szeretné, főleg, ha nem árulom el a nevét:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) Igen, Gerdi, szó szerint csak úgy fújtam! :) Ha kipróbálod, fogod látni, hogy alakul a mintázat, aszerint fújod még tetszés szerintire! :)

      Törlés
  10. Nagyon szép lett!! "Hullámosra fújtam a mázat", ennyi? na én ki nem találtam volna, hogy ez így készül! Szuper!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valamelyik blogon láttam ezt a "fújós" technikát, nagyon egyszerű és mutatós! :)

      Törlés
  11. Hű de nagyon guszta lett! Ezt most szívesen megkóstolnám :) A csokimáz tényleg nagyon szépre sikerült!

    VálaszTörlés
  12. Ez eszméletlen jól néz ki, annyira megkívántam egy jó zserbót...:)

    VálaszTörlés
  13. Ez nem pite, kérem szépen, hanem egy gyönyörű TORTA!!
    Csodálatoos!! Gratulálok!!

    VálaszTörlés
  14. Zserbó jöhet nálam minden formában... úgy vagyok vele, mint a Gombóc Artur a csokival. :)

    VálaszTörlés
  15. Hú,"überbrutál" jól néz ki! Most megkívántam pedig nem vagyok egy zserbós :)

    VálaszTörlés
  16. Nagy rajongója vagyok Chef Viki blogjának, de ezzel a finomsággal valahogy nem találkoztam nála, ezért most nálad rajongok érte! Frenetikusan néz ki egészben is, de akkor nyeltem a legnagyobbat, amikor a felvágott pite közepébe tekintettem...Atyaég! Ezt meg kell sütnöm nekem is!!!:)

    VálaszTörlés
  17. Nagyon finom pitét választottál ezúttal. Szuper guszta!:)
    Én is kifogom próbálni.

    VálaszTörlés
  18. Hankka, ez annyira szép (és milyen finom lehetett)! Hogy tudsz Te mindig mindent ennyire szépen elkészíteni és szeletelni?? :)

    VálaszTörlés