vasárnap, február 17, 2013

Omlós mogyorós pogácsa

Időm mostanában semmi, ezt a nagyon finom mogyorós aprósüteményt viszont már olyan régóta szerettem volna megsütni, hogy szombaton este-éjszaka sort kerítettem rá. Egy picit többet pihent a hűtőben, mint az előírt egy óra, mivel közben szétrobbant a zuhanykabinunk üveg ajtaja és volt némi kis takarítani valóm a fürdőben, így aztán majdnem éjfél lett, mire a pogik is megsültek. Ádámot még a késői időpont sem zavarta abban, hogy az első adag, már langyosra hűlt pogácsából jó néhányat belakmározzon, folyamatos hümmögéssel jelezve elégedettségét. :) Tudom, hogy időnként a mogyorót hajlamosak vagyunk dióra cserélni a receptekben, de ezt a kis kekszet mindenképpen mogyoróval készítsétek, megéri, így tökéletes! :) Sok sikert hozzá! :)


Hozzávalók 60 darabhoz:
a tésztához:

  • 10 dkg mogyoró
  • 25 dkg finomliszt
  • csipetnyi só
  • 1 tojássárgája
  • 20 dkg lágy margarin
  • 12,5 dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor

a díszítéshez:

  • 1 tojásfehérje
  • 60 szem mogyoró


  • A mogyoró felét ledaráltam, másik felét durvára/darabosra vágtam, majd összekevertem a sóval és a liszttel.
  • A margarint habosra kevertem a kétféle cukorral, hozzáadtam a tojás sárgáját és a mogyorós lisztet, és lisztezett gyúródeszkán dolgozva egynemű tésztává állítottam össze.
  • Cipóvá formáztam, folpackba csomagolva 1 órán át pihentettem a hűtőben.
  • A hűtőből kivéve a tésztát 4 részre osztottam, a negyedeket finoman átgyúrtam.
  • Minden egyes tésztacipót kb. 30 centi hosszú rúddá sodortam, majd 2 centis darabokra vágtam.
  • A tésztadarabokból kis golyókat formáltam, és sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam őket kellő távolságot hagyva egymástól, hiszen sülés közben terülnek.
  • A golyók közepébe fakanállal nem túl mély lyukakat nyomtam, tetejüket megkentem az enyhén felvert tojásfehérjével, és minden kis lyukba egy-egy szem mogyorót illesztettem.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 15-18 percig sütöttem.

25 megjegyzés:

  1. Még időszűkében is olyan szépre készíted! Még van valamennyi mogyoróm, erre szívesen "feláldoznám":-)

    VálaszTörlés
  2. Adjak időt? Nekem van bőven. :-)) De ennek az elkészítésére mégis jutotta, akkor Te egy zsonglőr vagy Hankka! ;-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az arany középutat kellene megtalálni, az sem jó, ha nincs időnk, az sem, ha túl sok van! :) Néha tényleg zsonglőrködnöm kell, hogy mindenre jusson! :)

      Törlés
  3. Nagyon finom lehet:))
    Ez nem öt perc alatt sütőbe tolható süti,de kacérkodok vele.

    VálaszTörlés
  4. Szép pogik, én is szánnék rá időt :)

    VálaszTörlés
  5. Hmmm, nagyon finomat sütöttél és még gyönyörű is:)) Mi lenne, ha időd is lenne???

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta lett,és biztosan finom is! Tetszik,szánni fogok rá időt:)

    VálaszTörlés
  7. Látom egy csipet só van benne. Sós mogyoróból készítetted? Nagyon kipróbálós szaga van:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy örülök, hogy átment az illata, tényleg nagyon finom! :) Nálam törökmogyoróval készült, de jó lehet sós mogyival is, eddig a sós mogyival készült kekszeim nagyon fincsik voltak! :) Így legfeljebb külön nem kell bele só és lehet, hogy picit több cukrot tennék bele! :)

      Törlés
    2. Köszi:-) marad ez a variáns az édessel, mert gondolom, ha a mogyoróvajat nem eszi meg senki a sós íze miatt, akkor ezt sem ennék meg. Nálunk kérem vagy sós kell legyen, vagy édes:-) a kettő keveréke nem megy:-).

      Törlés
    3. Megértelek, első a család! :) Azért egyszer próbáld ki az amerikai csokis kekszet, abban nekem nagyon bejött a sós mogyoró! :)
      http://hankka.blogspot.hu/2012/04/amerikai-csokolades-keksz.html

      Törlés
  8. Nagyon jól néznek ki! Nyilván nekiveselkedek mogyorót törni...

    VálaszTörlés
  9. Nagyon jól néznek ki, gusztán tálaltad. Fincsik lehetnek, persze csak ha még van belőlük :)
    A zuhanykabint sajnálom, nem irigyellek benneteket, elég bosszantó lehetett :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Főleg úgy, hogy a gyerek meg benn állt a kabinban. De végülis az ijedtségen kívül semmi baja nem lett, és sikerült megnyugtatni, azóta is vidáman zuhanyzik esténként! :)

      Törlés
  10. Ismerős az időhiány és a késő esti készítés, de így is szép pogácsákat készítettél. :) Nagyon finom lehet. :)
    Sajnálom a zuhanykabint. :(

    VálaszTörlés
  11. De kis guszták! És szokás szerint gyönyörűen tálaltad, fényképezted! :)

    VálaszTörlés
  12. Ígérem, mogyoróval fogom kipróbálni! ;-)))
    Sajnálom, hogy sok a dolgod, meg a zuhany-ajtó esetét is....remélem azért tudsz időt találni a pihenésre is! :)

    VálaszTörlés
  13. Nagyon fincsi az a tálca mogyorós! Mogyoróm nincsen, de ha lesz, kipróbálom, már a látvány is megéri, nemhogy még kóstolni!:))

    VálaszTörlés
  14. Mesebeliek ezek a pogácsák!!!

    A zuhanykabint, a vele járó takarítást és "mérget" pedig annyira sajnálom :-(

    VálaszTörlés
  15. Nálam pont fordítva van! Lusta vagyok diót törni és inkább mogyorót használok a sütikbe!!

    VálaszTörlés
  16. Ez olyan mogyoróval készül, amit a héjából ki kell bontani? Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva! Ez a sütike törökmogyoróval készült, a képeken a háttérben láthatod is. :) De jó lehet földimogyoróval is, azt legfeljebb megpirítanám kicsit előtte! :)

      Törlés
  17. Nagyon mutatósak és biztos nagyon finomak lehetnek!!!

    VálaszTörlés