szombat, február 09, 2013

Fahéjas-almapürés piskótatekercs

Ezt a receptet azzal az instrukcióval kaptam, hogy akkor süssem meg, amikor kevés időm van desszertet készíteni. Végül is nem ebből az apropóból készült el, hanem Csenge névnapjára az oviba, mivel valamilyen nagyon egyszerű, lekváros piskótát kértek a gyerekek (nevében az óvónénik :). Így aztán gyorsan sütöttem két tekercset, és nem lekvárral, hanem fahéjas almapürével töltöttem meg, így talán még finomabb is volt. A gyerekek miatt a fahéjjal nagyon csínján bántam, ha a család szereti, lehet a hozzávalóknál leírt mennyiséggel is ízesíteni. Az almapüré nálam most bolti, de nemrég láttam Katánál házilag készítve, szerintem a házi almapürével még jobb lehet. És valóban gyorsan elkészíthető sütemény, cirka egy óra alatt már tálalható is. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
a tésztához:

  • 3 tojás
  • 8 dkg kristálycukor
  • 10 dkg rétesliszt
  • 2 kávéskanál sütőpor
  • 1/2 dl tej

a töltelékhez:

  • 25 dkg almapüré
  • 1/2 kávéskanál őrölt fahéj

a díszítéshez:

  • kristálycukor, porcukor


  • A sütőt előmelegítettem 250 fokra, és kibéleltem sütőpapírral egy kb. 27 x 38 cm-es tepsit.
  • A tojásokat a cukorral nagyon habosra, krémesre kevertem, végül kis adagokban hozzákevertem a tejet is.
  • A réteslisztet elkevertem a sütőporral, és óvatos mozdulatokkal a cukros tojásba forgattam.
  • A tésztát a tepsibe simítottam, majd a sütő középső rácsára tolva kb. 4 percig sütöttem, ekkor kicsit alacsonyabb hőfokra állítottam a sütőt és még kb. 4-5 percig sütöttem a tésztát.
  • A megsült tésztát végül kristálycukorral megszórt sütőpapírra borítottam, óvatosan lehúztam róla a sütőpapírt.
  • Az almapürét elkevertem a fahéjjal, és azonnal a forró piskótára simítottam.
  • A cukorral megszórt sütőpapír segítségével feltekertem.
  • A tekercset úgy fektettem tálra, hogy az illesztés alulra kerüljön, hagytam kihűlni.
  • Tálalás előtt porcukorral meghintettem, szeletelve tálaltam.

27 megjegyzés:

  1. Nagyon nagy kedvenc nálunk is, sőt, még (szintén bolti) almapürém is van itthon; meg is van a mai instrukció :)))
    Nagyon szép sütemény!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig oly egyszerű, talán az almapüré teszi különlegesebbé! :)

      Törlés
  2. Nagyon finom és csinos süteményt készítettél! Csak gyönyörködni tudok ebben a tökéletesre sikeredett tekercsben:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Janka, el sem lehet rontani, és amilyen gyorsan elkészül, olyan gyorsan el is fogy! :)

      Törlés
  3. Fincsi lehetett, a gyerekeknek biztosan nagyon ízlett! A tésztád nagyon szépre sikerült, finomnak, könnyűnek látszik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Féltem kicsit a tésztájától, 250 fokon még nem sütöttem piskótát, de finom és könnyű lett, érdemes kipróbálni! :)

      Törlés
  4. Nagyon szép lett! Bolti almapürével még sosem találkoztam, na jó kivéve bébipapiban. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) Nemrég akciós volt az almapüré az Aldiban, így került hozzánk is egy üveggel! :) De bébiétellel is működhet! :)))

      Törlés
  5. A férjem nagy kedvence a piskótatekercs, biztosan imádná így is! Gyönyörűek és szabályosak a tekercseid és olyan szép sárga a tésztád! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A sárga tészta anyukám házi tojásainak köszönhető, a férjednek pedig tuti ízlene, ugyanis az enyém is piskóta/piskótatekercs-fan, és le sem merem írni, hány szeletet evett meg egy ültő helyében! :)

      Törlés
  6. Hm, most már nem kérdéses, mire is használom az almalégyártásból megmaradt almapürét. Ott sorakoznak a kamrapolcon. A tekercs pedig tényleg gyönyörű. Lehet ezzel a recepttel, nekem is az lenne? ;-))

    VálaszTörlés
  7. Szép, könnyed tésztájú tekercset sütöttél! Szerintem is finomabb a savanykás, fahéjas almapéppel és nagyon jól is néz ki!

    VálaszTörlés
  8. Mennyire nagyon guszta. Annyira légiesnek tűnik, biztos nagyon finom!

    VálaszTörlés
  9. Ügyes vagy, Hankka!:) Szép lett a tészta, és egyáltalán, nagyon ínycsiklandozó az egész sütemény!:)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szép lett a piskótatekercs! Jó ötlet almapürével készíteni, én most amúgy is bukok az almás receptekre:-)

    VálaszTörlés
  11. Jaj, de rég jártam nálad is! (ne haragudj, nem volt időm nézelődni mostanság) Szokás szerint annyi finomságot készítettél, és olyan csodásak az ételek és sütemények a fotóidon... már hiányzott, hogy láthassam ezeket a szép tálalásokat. :)
    Finom lehet a piskótatekercsed... :) (Képzeld, tegnap én is épp p.tekercset sütöttem - én a fáradtság miatt, mert nem volt erőm és kedvem komolyabb süteményhez.)

    VálaszTörlés
  12. Nagyon gusztusos! :) Biztosan elkapkodták az oviban! :)

    VálaszTörlés
  13. NAGYON GUSZTI ,ÉS EGYSZERŰ. BIZTOSAN NAGY SIKERT ARATOTT? ÉN IS ELKÉSZÍTEM, HÉTVÉGÉN JÖNNEK AZ UNOKÁK.

    VálaszTörlés
  14. Szép,egyszerű,gusztusos tekercsek és biztos nagyon finom is:)

    VálaszTörlés
  15. Köszönöm mindenkinek a kedves hozzászólást! :)

    VálaszTörlés
  16. óóóó, hogy neked milyen eszméletlenül tökéletes a piskótatekercsed!!!!! nem adsz véletlenül órákat? nekem még az életben nem sikerült, mindig szétrepedt/tört/morzsálódott :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ebben a sütiben az a jó, hogy még forrón meg kell tölteni és rögtön tekerni, nem kell tekerni, hűteni, kitekerni-tölteni-visszatekerni! :)

      Törlés
  17. Egyszerűen hibátlan :-) Fantasztikusan ügyes kezed van!!!

    Az almapürével istenkirályság lehetett...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Viki, köszi, egyszerűen csak ügyesen, szorosan feltekertem! :) Az íze pedig tényleg istenkirályság! :)

      Törlés