csütörtök, február 28, 2013

Cake-pops (pudingos-tejfölös süteményből) - SAD 13. forduló

Teller-cake Zsuzsi a háziasszonya a Süss, Alkoss, Díszíts nevű játék 13. fordulójának. Nagyon eredeti, ötletes témát választott, mégpedig a sütinyalókát. Ha ránéztek a képekre, rögtön tudni fogjátok, hogy életem első sütinyalókáit látjátok, amik igen csúnyácskákra sikerültek, viszont nagyon finomak voltak. Végtelenül leegyszerűsítettem a cake-pop gyártást: a hétvégi pudingos-tejfölös sütinek a levágott széléből készítettem a nyalókákat (a szélek úgyis hátrányos helyzetűek nálunk, mindenki csak a szép, szabályos szeleteket kedveli :). Gyakorlat teszi a mestert, legközelebb a masszát kicsit keményebbre fogom készíteni. Most is fennmaradtak a kis gömbök a pálcikákon, de kicsit lágy volt a massza, nem tudtam szép szabályos gömbökké formálni. Másrészt a csokizás terén is van még mit tanulni, itt-ott kicsit megindult a csokimáz - persze a díszítést is vitte magával. :) Mindezek ellenére nagyon köszönöm Zsuzsának a témát, kipróbálhattam magam egy új területen, és bár rengeteg tanulnivaló van még sütinyalóka téren, mindenesetre nagyon élveztem a cake-pop készítést! :) Sok sikert hozzá (nekem is)! :)


Hozzávalók:

  • egy tepsi pudingos-tejfölös sütemény széle (vagy maradék sütemény, bár ebből a sütiből kizárt, hogy van maradék :)
  • 15 dkg tortabevonó
  • 1,5 evőkanál étolaj
  • cukorgyöngy


  • A sütemény szélét levágtam, és egy napig hideg helyen szikkadni hagytam.
  • Másnap finoman egyneművé gyúrtam (ha lágy, pl. darált háztartási keksszel javíthatunk az állagán).
  • Golyókat formáztam belőle, és visszatettem a hűtőbe.
  • Miután újra jól lehűltek, mindegyikbe egy-egy csokiba mártott pálcikát szúrtam, majd mentek vissza a hűtőbe.
  • Végül gőz fölött olajjal megolvasztott csokimázzal vontam be őket és cukorgyönggyel díszítettem.
  • Kis üvegcsében, csokorba szedve kínáltam őket.

28 megjegyzés:

  1. Szerintem nagyon szépek lettek, és biztos nagyon finom is lehetett! Az enyémek sokkal formátlanabbak lettek amúgy, de szerintem a kutya nem nézi, a lényeg, hogy finom lett! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nem nézte senki a formáját, finomnak pedig finom volt! :)

      Törlés
  2. Mondtad, hogy Nálad is maradékfelhasználás lesz. Hát ebben a formában tuti, hogy én nem fogok sütinyalókát készíteni, mert a széléért nálunk veszekedés van. :-)) De ezek nagyon aranyosak és a ronda, de finom kategória nekem a kedvencem. :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, én a süteményszélekből bármikor simán készíthetnék sütinyalókát! :) És hát igen, a ronda, de finom kategória is tud azért szerethető lenni! :)

      Törlés
  3. Teljesen rendben vannak ezek a nyalókák:) Nagyon is szépek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért még van hová fejlődni, de legalább finomak voltak! :)

      Törlés
  4. Nekem nagyon tetszenek a nyalókáid és szuper a fotó is a csipeszekkel! :) Ráadásul milyen szép, csokimentesek maradtak a pálcikák!
    Köszönöm, hogy velem játszol! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A csipesz volt a mentő ötlet, valamivel próbáltam feldobni a fotót! :) Öröm volt a játék, azóta már újra kedvet kaptam a cake-pops készítéshez! :)

      Törlés
  5. Micsoda csokor! Nagyon guszta! És a levelek csipeszből... :o)

    VálaszTörlés
  6. Hát pontosan megfogtad a lényeget! Tuti, hogy eredetileg is maradék, vagy sütiszél felhasználás miatt születtek, ahogy itthon a puncsgolyó. :) Tök jók lettek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem maradékhasznosításra teljesen jó megoldás, egy sütiből két süti! :) A pucsgolyós is nagyon finom lehet ám! :)

      Törlés
  7. De szépek! Az ilyen nyalókát engedélyezném a gyerekeknek:-)
    A csipeszeken akadt meg a szeme: mi lehet a szerepük? Aztán rájöttem, hogy levelek:-) Ötletes!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, inkább ilyen nyalókákat, mint a csupa cukrot! :) Azért látom, sikerült a csipeszekkel kicsit elterelni a figyelmet a nem túl szép nyalókákról! :)

      Törlés
  8. A csipeszekről először azt hittem, azzal biztosítod a távolságot köztük, hogy ne érjenek egymáshoz. De aztán megtudtam, hogy levelek. Ötletes, és mutatós, az hogy finom, az összetevőkből garantált!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az alap sütemény is nagyon finom volt, így aztán garantált volt a siker az ízt illetően! :)

      Törlés
  9. Nagyon ötletes, és nem is lettek csúnyácskák :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Nem csúnyácskák, nem is szépek, viszont tényleg finomak és gyorsan elfogytak! :)

      Törlés
  10. Jó ötlet a süti széleket felhasználni, ilyen szép sütinyalókáknak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sütiszélből vagy maradékból máskor is fogok készíteni nyalókákat, maradékhasznosításra tökéles megoldás! :)

      Törlés
  11. Én a szélekkel együtt vágom fel a sütit, így nem maradnak meg. Persze ha vendég jön, akkor neki nincs szél:-) cseles vagyok, nem?:-)
    Szépek lettek a nyalókák! Így lehet csak megtapasztalni mindent, ha dolgozunk vele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze én is a szélével vágom fel, de ezeket a szeleteket oly ügyesen turkálják arrébb a tányérról, hogy öröm nézni! :) Nyalókaként viszont simán elfogyott! :)

      Törlés
  12. De jók ezek a golyócskák!! És de jók az üvegecskéid!! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csilla, köszi, az üvegek ezer évesek, most kapóra jöttek a sütinyalókák tálalásához! :)

      Törlés
  13. Milyen egyszerű ezeknek a cake-pops-oknak az elkészítése és mégsem készítettem soha. Itt lenne az ideje már. :P
    Nagyon szépek lettek. :)

    VálaszTörlés