kedd, február 26, 2013

Bordói sósrudacskák

Kicsit megkésve, a hétvégén ünnepeltük Csenge névnapját a tágabb családdal, nagyszülőkkel, keresztszülőkkel. Amikor a menün gondolkodtam és a sós sütihez értem, eszembe jutott Mónika Váncza-projektje, és hogy sok finomnak tűnő sós süteményt is láttam nála. Újra szétnéztem, most már célirányosan, így esett a választásom a bordói sósrudacskákra. Nagyon jól döntöttem, és ezúton is köszönöm Mónikának a receptet. Bár anyukámnak megvan a könyv is, de így, a képeket látva és a tapasztalatokat olvasva azért sokkal egyszerűbb és könnyebb volt választani. A rudacskák nagyon finomak lettek, a zsírtól porhanyósak, a tetején a köménnyel és a fűszersóval pedig igazán jó ízűek. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
a tésztához:

  • 28 dkg finomliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csapott mokkáskanál só
  • 15 dkg zsír
  • 1 tojássárgája
  • 6 evőkanál tej

a tetejére:

  • 1 tojás
  • őrölt köménymag, só (nálam most 7 fűszersó)


  • A lisztet elkevertem a sütőporral, majd gyúródeszkára szitáltam.
  • Hozzáadtam a sót és a zsírt, elmorzsoltam.
  • Belekerült a tojássárgája és a tej, amikkel egynemű tésztává dolgoztam össze.
  • Félujjnyi vastagra nyújtottam, tetejét megkentem enyhén felvert tojással, megszórtam az őrölt köménnyel és a fűszersóval.
  • Derelyevágóval ujjnyi rudakra szabtam, sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt készre sütöttem.


Ha már említettem a névnapot, becsempészek egy képet is a kis névnaposunkról. :)

22 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki guszta! Szeretem ezeket a sós finomságokat! Olyan sokféle recept van ezekből is és mind finom!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néznek ki a rudacskáid, a szélük is nagyon tetszik :)
    Csengénak boldog névnapot kívánok!

    VálaszTörlés
  3. ör arra gondoltam, hogy bordói, azaz vörös borral készült, azért ez a neve. De nem baj, hogy nincs benne, így is nagyon tetszik, jól esne esti rácsának! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is gondolkodtam rajta, hogy vajon mitől bordói, de lehet, hogy ezt már soha nem tudjuk meg. Mindenesetre finom! :)

      Törlés
  4. Nagyon guszta rudakat készítettél:) Hmm..meg is kívántam:)

    VálaszTörlés
  5. Isten éltesse Csengét :) Bár nekem is megvan ez a bizonyos könyv, ezt még nem sütöttem meg.

    VálaszTörlés
  6. Nőjön nagyra a leányzó!:-)
    Annyira jól néz ki ez a sós rúd! Ami még jó, hogy nem kell bele sok minden, megjegyezve:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anno én is megjegyeztem magamnak Mónikánál, pont azért, mert szinte mindig van itthon minden hozzávaló! :)

      Törlés
  7. Isten éltesse sokáig Csengét. :)
    Nagyon guszták lettek a sós rúdjaid. :)

    VálaszTörlés
  8. Csengének Boldog Névnapot, nekem pedig pár sós rudacskát tízóraira...:)))

    VálaszTörlés
  9. Nagyon boldog névnapot Csengének! Mennyit nőtt, amióta utoljára láttam róla képet a blogon... de egy tündér, látszik rajta :-) A sós rudacskákat pedig kipróbálom, teljesen függő vagyok sós aprósütik terén :-)

    VálaszTörlés
  10. Szépségesek lettek és én tudom hogy finomak is:))
    Köszönöm hogy sütöttél, viszem is a blogba a recept mellé.
    Isten éltese ezt a szép kislányt nagyon sokáig!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a receptet, egyik kedvenc sós sütink lesz ez a rudacska! :)

      Törlés
  11. Utólag is Boldog Névnapot a kis Csengének - nagyon helyes leányka:))
    A rudacskák pedig nagyon guszták!

    VálaszTörlés
  12. Tökéletesek és szépek a rudacskák... De jó lenne most itt a nézelődés közben csemegézni belőle 1-2 darabot. :P

    De jó, hogy tettél fel egy képet Csengéről - olyan édes a kicsi lányod. :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most így utólag - hogy már nincs - én is szívesen csipegetnék, finom volt! :) Te mikor hozol képet Milánról? :)

      Törlés
  13. Utólag is had kívánjak boldog névnapot ennek szép kicsi lánynak! Igencsak lemaradtam, de most végigpörgetve az elmúlt napokat, látom nem pihentél, mert csodásabbnál-csodásabb recepteket találtam! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Barbi, köszönöm Csenge nevében is! :) Szerencsére van kire főzni-sütni, így aztán jönnek a receptek is szép sorban! :)

      Törlés
  14. Nagyon klassz recept!!! Megsütöttem, nagyon porhanyós, csak úgy eteti magát. Szerintem viszont nagyon sok az 1 csomag sütőpor, legalábbis nekem nagyon kiérződik az íze, kaparja a torkom, bosszant is egy kicsit. Fél csomagnál többet nem teszek bele legközelebb. Köszönet a reciért, P.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves P.! :) Nem emlékszem, hogy kiérződött volna a sütőpor íze, bár így utólag a hozzávalók mennyiségét elnézve valóban elég lehet 1/2 csomag is. :)

      Törlés