vasárnap, január 13, 2013

Tojásrúd

Tulajdonképpen majonézes tojássaláta formában dermesztve. Nem is tudom, miért nem került még fel a blogra, hiszen nálunk viszonylag gyakran készül, nagyon szeretjük. Csak így, önmagában is, vagy különböző sült húsokkal, fasírtokkal, tavasszal és nyáron friss zöldségekkel együtt fogyasztva. A receptet anno anyukámtól kaptam, talán egy régi Nők Lapja Konyhában jelent meg. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók egy kb. 31 centis őzgerincformához:

  • 16-18 szelet sonka
  • 10 tojás
  • 10 dkg párizsi
  • 2 savanyú uborka
  • 1 kisebb fej vörös- vagy lilahagyma
  • só, őrölt bors
  • 1 evőkanál olaj
  • 1 evőkanál porcukor
  • 1 evőkanál mustár
  • 2-3 dl tejföl
  • 1 teáskanál ételízesítő por
  • 2,5 dkg zselatin(por)


  • 9 tojást keményre főztem, megpucoltam, az őzgerincformát kibéleltem a sonkaszeletekkel.
  • A tojásokat, a párizsit, az uborkákat és a lilahagymát apró kockákra vágtam.
  • Összekevertem, ízesítettem kevéske sóval és leheletnyi őrölt borssal.
  • A maradék 1 tojást gépi habverővel alaposan elkevertem a kis adagokban hozzáadott olajjal, végül hozzákevertem a porcukrot, a mustárt, majd a tejfölt is.
  • Langyosra melegítettem 1 dl vizet, feloldottam benne az ételízesítő port.
  • Ráöntöttem a zselatinra, majd kis lángon, kevergetve tovább melegítettem addig, amíg a zselatin is feloldódott (forralni nem szabad).
  • A tűzről levéve néhány percig kevergettem, amíg langyosra hűlt, ekkor hozzáadtam a tejfölhöz, és elkevertem vele.
  • A tojásos masszára öntöttem a zselatinos tejfölt, gyorsan elkevertem és beleöntöttem a sonkaszeletekkel kibélelt formába.
  • Tetejét szépen elegyengettem, majd egy éjszakára hűtőbe tettem.
  • Másnap kifordítottam a formából, és vékony szeletekre vágva tálaltam.

49 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik, viszem is a receptet. Köszönöm:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mónika, szívesen, biztosan ízleni fog nálatok is, mi legalábbis nagyon szeretjük! :)

      Törlés
  2. Hú,nagyon megkívántam. Szeretem a tojásos ételeket és ez ígéretes. Megy az előjegyzés listára! Érdemes hozzád járni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha szereted a tojásos ételeket, akkor ne hagyd ki, nem fogod megbánni! :)

      Törlés
  3. Kedves Hankka! Személyes ismeretség hiányában is rajongok a blogodért! Gyönyörű fotók, nagyon gusztusos ételek és rendkívül szépen kivitelezett blog a Tiéd! Gratulálok és nagyon szépen köszönöm a feliratkozásod az én "kicsikémbe"!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsuzsa! Örülök, hogy "egymásra találtunk", nagyon jó kis receptek vannak nálad, szívesen iratkoztam fel hozzád. :) További örömteli blogírást és kellemes nézelődést kívánok mindkettőnknek! :)

      Törlés
  4. Ez fantasztikus jó ötlet!

    S egyetértek az előttem szólóval, én is nagyon szeretek hozzád járni a fent felsoroltak miatt :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Viki, ez tőled különösen megtisztelő! :)

      Törlés
  5. Szuper:) Nagyon guszta,csak úgy kínálja magát!

    VálaszTörlés
  6. Hankka és Mindenki! Én is szoktam ilyet készíteni, ha maradék sűlthús van, vagy húsvét után a maradék sonkából vagy bármilyen zöldség maradékból (gomba, karfiol, kelbimbó stb). Az ételízesítőt én forralom kb 3-4 percig és utána kihűtöm. Nagyon finommindent bele hidegtál. Üdv:Bori

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Bori! :) Teljesen igazad van, sokféleképpen variálható kis recept ez, és mindenképpen nagyon finom! :)

      Törlés
  7. Nagyon guszta finomságot készítettél. Én is gyakran készítek tojást, de csak salátaként. Remek ötlet, kipróbálós!

    VálaszTörlés
  8. Hát ezt kár volt megmutatnod! ;-)) Ez az a fajta, amiből együltő helyben fel tudnék falni minden morzsát. De hogy csodás, az biztos. Vittem is a receptet! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor mégsem volt kár megmutatni, örülök, hogy tetszik! :)

      Törlés
  9. De jó, hogy felkerült ez a finomság is! Én még nem készítettem ilyet, de annyira mutatós, s olyan finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony nagyon finom, saláta kicsit másként! :)

      Törlés
  10. Mentettem a receptet, hamarosan kipróbálom. Köszi!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, örülök, hogy sikerült újat mutatnom! :)

      Törlés
  11. Gyönyörű szép:) Egyszer készítettem ilyet húsvétra, és képzeld a családnak nem ízlett, azóta nem próbáltam. Pedig olyan dekoratív és én szeretem nagyon:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nehéz eltalálni mindig mindenkinek az ízlését, ez nálunk is szokott gondot okozni, viszont a tojásrúd azon ételek közé tartozik, amit kivétel nélkül mindenki szeret! :)

      Törlés
  12. Válaszok
    1. Böbe, köszönöm, tényleg nagyon finom! :)

      Törlés
  13. Isteni lehet! Jó, hogy felkerült, köszi!! :) Mentettem, csodásak a fotók! :)

    VálaszTörlés
  14. Nagyon mutatós és finom lehet! Nagyon jó akár még húsvétra is !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Húsvétra abszolút tökéletes, esetleg párizsi helyett sonkatörmelékkel?! :)

      Törlés
  15. Nagyon mutatós, és csak finom lehet, mivel minden hozzávaló nagyon finom !! Mentettem a receptet, köszi!! Hirtelen az jutott eszembe, hogy talán ilyen módon a francia salátát is lehetne tálalni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Láttam már franciasalátát is hasonló módszerrel, az sem lehet rossz! :)

      Törlés
  16. Csodaszép gusztusos szeleteket vágtál, fincsi lehet!

    VálaszTörlés
  17. Csodásak a fotóid, nagyon jó érzéked van hozzá! Szeretem az ilyen asztalon mutatós, szeletelhető finomságokat, viszem én is a jussom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vidd csak Vicuska, mindig szívesen látlak! :) A fotózás terén még van mit fejlődnöm, nagyon is, de azért igyekszem! :)

      Törlés
  18. Én is hasonlót készítettem szilveszterre, és pont ma készült el az utánpótlás...:) Nagyon guszta a te verziód is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon guszta volt nálad is, és szilveszterre valóban virsli jár bele! :) Úgy is nagyon finom lehet! :)

      Törlés
  19. Tojássalátát szoktam, de így zselatinnal még nem hoztam össze. Viszem én is kipróbálásra:-)

    VálaszTörlés
  20. Hankka, én teljesen le vagyok nyűgözve, hogy nálad mindig minden étel annyira tökéletesen van elkészítve, mérnöki precizitással van felszeletelve, lefotózva, és mindig minden annyira guszta. Hogy csinálod? (De ezeket szerintem már többször is írtam... :))
    Ez a tojásrúd is fantasztikus!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, Gabi, ezek szerint nem olvastad a rahátos kalácsról készült bejegyzésemet! :) Tudok ám bénázni is, ezt a tojásrudat viszont el sem lehet rontani, úgyhogy nem az én érdemem, hanem az övé! :D

      Törlés
  21. Válaszok
    1. Köszönöm, biztosan ízlene a fiúknak is! :)

      Törlés
  22. Ez tényleg nagyon szép. Nem is tűnik bonyolultnak, még soha nem használtam semmihez zselatinlapot, eddig csak olvastam róla, itt lenne az ideje ezt is kipróbálni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez most por zselatinnal készült, pontosítottam is a bejegyzésben, de biztosan működik lapzselatinnal is. Nem nehéz elkészíteni, mutatós és főleg finom! :)

      Törlés
  23. Egészen biztosan ízlene! Milyen jó a sonka csíkjai a tetején ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A csíkozás a férjem érdeme, ő volt most megbízva a vásárlással, és ilyen sonkát vett. De direkt jó, még mutatósabb lett a tojásrúd! :)

      Törlés