vasárnap, január 20, 2013

Sajtos kiflikók - SAD 12. forduló

Éva a háziasszonya a SAD 12. fordulójának, és azt a frappáns feladatot találta ki nekünk, hogy csavarjuk fel. Mivel mostanában nagyon sokat dolgozok a munkahelyen, idő és energia hiányában nem variáltam túl a dolgot, egyszerű csavart kifliket sütöttem. Úgyhogy Éva, jelentem felcsavartam, egészen pontosan 192-szer. :) Persze nem mellesleg a család is nagyon díjazta az ötletet, Csenge kettesével hordta be a konyhából a nappaliba a kis kifliket, mondván, egy apának - egy Csengének; és én ennek úgy örültem! :) Hiába a nagy darabszám, higgyétek el, nagyon gyorsan elfogyott, már a fotózáshoz sem tudtam telerakni a dobozkámat. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
a tésztához:

  • 1 dl tej
  • 1 csapott teáskanál cukor
  • 2,5 dkg élesztő
  • 50 dkg finomliszt
  • 1 kávéskanál szalalkáli
  • 1 csapott evőkanál só
  • 25 dkg margarin
  • 1 tojás + 2 tojássárgája
  • 7,5 dkg trappista sajt

a tetejére:

  • 1 tojás
  • 7,5 dkg trappista sajt


  • A tejet langyosra melegítettem, feloldottam benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt és meleg helyen hagytam felfutni.
  • Közben gyúródeszkára szitáltam a lisztet, hozzáadtam a szalalkálit és a sót.
  • Beledaraboltam a margarint, elmorzsoltam, majd hozzáadtam a lereszelt sajtot, az előzetesen kissé felvert tojást és tojássárgákat és a felfutott élesztőt, és egynemű tésztává állítottam össze.
  • Cipóvá formáltam, a deszkán hagyva letakartam, és fél órán át pihentettem/kelesztettem.
  • A fél óra elteltével finoman átgyúrtam, majd a tésztát mindig felezve először nyolc részre, majd az így kapott cipókat harmadolva 24 részre osztottam.
  • A 24 tésztaadagot pici cipókká, gombócokká (szinte tényleg csak gombóc nagyságúak lettek) formálva újra kelni hagytam fél órán át.
  • Minden egyes cipócskát kb. kézfej átmérőjű kerek lappá nyújtottam, majd 8 cikkre vágtam.
  • A körcikkeket feltekertem, sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam, enyhén felvert tojással lekentem és reszelt sajttal megszórtam.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 18-20 perc alatt sültek készre.

28 megjegyzés:

  1. Érdekes, hogy szalakálé is és élesztő is jár bele. Másnapra is puha marad?
    Van nekem is egy élesztős sajtoskifli receptem, de igazából frissen finom. Mikor kirándulni megy a lányom ez az útravalója:-).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, élesztő és szalalkáli is van benne, és az a néhány darab, ami megérte a másnapot, puha volt. Az eredeti receptleírás szerint elvileg jól elálló sütemény, dehát nálunk ezt még nem tudta bebizonyítani! :)

      Törlés
  2. Ezt aztán rendesen feltekerted:)) Nagyon guszták, kívánatosak:))

    VálaszTörlés
  3. Még meg is számoltad? Nagyon helyes kiflikók! Az utolsó fotó meg olyan aranyos:-)
    Nekem is van olyan receptem, amelyikbe élesztő és szalalkáli is kell, de az édes.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Érdekes volt, hogy az alap tésztát 24 részre kellett osztani. Általában 2-3-4 cipóra szoktuk, ezért már csak kíváncsiságból is kiszámoltam, hogy hány kiflim lesz. Megszámolni nem volt energiám, még álmomban is kifliket csavargattam! :)

      Törlés
  4. Nagyon szép kis kiflikók:) Ügyes voltál:)

    VálaszTörlés
  5. milyen jól néz ki...szinte érzem az otthonillatot ^^
    és az az utolsó kép...a kedvencem!!! :)

    VálaszTörlés
  6. Juj ennek milyen finom kis omlós tésztája lehet! Irtó aranyosak, nagyon jó a szív ablakos fotó! :)

    VálaszTörlés
  7. Biztos finomak lehettek, ha ilyen kelendő volt! Csavartál egy keveset :-)!

    VálaszTörlés
  8. 192??? Akkor biztos nekem is jut pár darab....nyitom az ablakot! :)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon jól megoldottad a feladatot! Sokszor az egyszerű dolgok a legnagyszerűbbek!
    A hasonlatos kifliket mi is nagyon szeretjük.

    VálaszTörlés
  10. Már azt sem értem, hogy a sok munka után hogyan van energiád ilyen (mellesleg nagyon kis guszta) kiflikéket csavargatni, de azt meg már végképp nem, hogyan tudsz iylen gyönyörű szívecskés fotót készíteni?!?!:)))) Mindekttőért irigykedő pillantásokat vetettem a monitorra! A kifliket még csak-csak megcsinálom, de hogy ilyen szuperül fotózzam? Kizárt!...Kérdés: mivel nincs otthon szalalkálim, szerinted kihagyhatom belőle vagy esetleg helyettsíthetem valamivel?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pénteken kivételesen emberi időben hazaértem, így 9-re már készen is voltam mindennel! :) A szívecskés fotó a véletlen műve, addig-addig variáltam a beállításokkal, míg véletlenül megtaláltam ezt a pozíciót, persze rögtön kattintottam! :) Szerintem az sem gond, ha kihagyod a szalalkálit, de biztosan jó sütőporral is! :) (Most meg azért vagyok itthon, mert Csenge lebetegedett. :()

      Törlés
    2. Jelentem én is elkészítettem, tegnap este, munka után, úgyhogy ide nekem is egy glóriát! Nagyon finom lett, bár egy baki becsúszott: nem volt annyi vajam, amennyi kellett volna, ezért a hűtőben talált natúr joghurttal helyettesítettem a hiányzó adagot (meséltem már, milyen fontos a konyhai kreativitás?...), de így is remek lett! Köszi a receptet még egyszer. Nemsokára posztolom:)

      Törlés
    3. Tünde, de örülök, hogy elkészítetted, annak pedig külön, hogy remek lett! :) Bizony, jó dolog, ha találékonyak vagyunk, mondom ezt én, aki általában görcsösen ragaszkodok a leírtakhoz, bár mostanában számomra is meglepő módon kezdek én is kreatívabb lenni a konyhában! :)

      Törlés
  11. Hmmm, nagyon guszták, én is kapkodnék belőle amíg el nem fogy. Szuper!

    VálaszTörlés
  12. Már bocsika hogy így megdolgoztattalak!:-) Nagyon guszta ! A család biztos örömmel vette az ötletedet hogy ezt választottad mert biztosan nagyon finom volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon ötletesnek tartom a kiírásodat, kedves Éva, a család pedig tényleg díjazta a kis kifliket, örömmel fogyasztottuk! :)

      Törlés
  13. Nagyon aranyos kiflikók!:) Nekem is van hasonló ládikóm és nagyon ari a szivecskén át látni a kis csavarmányokat:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, láttam is a múltkor nálad valamelyik fotódon, hogy egyforma ládikánk van! :)

      Törlés
  14. Csak nyelek itt nagyokat! Mennyire jól néznek ki a kiflik és én mennyire éhes vagyok. És a szíven át készített kép nagyon aranyos! :-))

    VálaszTörlés
  15. Nem kis türelem kell ilyen sok kiflicske elkészítéséhez :) Nagyon guszták! :)
    Gyógyulást Csengének!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Iza, köszönjük, most úgy tűnik, jobban vagyunk! :)

      Törlés