szerda, január 09, 2013

Mézes-fűszeres (gyógy)pálinka

Házi patika címkével láttam el ezt a bejegyzést, de ez szigorúan csak a felnőttek esetében igaz. :) Édesapáméktól kaptunk egy üveg téli gyógypálinkát, ez került lencsevégre és megosztom veletek a receptet is. Szerencsére nálunk még nem bizonyíthatta gyógyító hatását, de apukám szerint tényleg jó, ő a megfázás első tüneteinek jelentkezésekor napi 2-3 centet fogyasztott belőle. Az első enyhe tünetek pár nap alatt el is múltak, egy kis orrdugulással és reszelős torokkal megúszta apukám. Ő esküszik, hogy a mézes-fűszeres pálinka jótékony hatása játszott közre, és azt kell mondjam - a pálinka kóstolása után -, hogy igaza lehet. Talán még nem késő elkészíteni egy adaggal, a tél végi - tavasz eleji időszakra is jól jöhet. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 1,25 l pálinka (nálunk házi almapálinka)
  • 40 dkg méz
  • 1 csomag (30 g) egész fahéj
  • 1 csomag (30 g) egész szegfűszeg
  • 2-2,5 cm gyömbérdarab (nem több, mert csípős lesz)


  • Egy nagyobb, kb. 3 literes befőttes üvegbe beleöntötte a mézet és a pálinkát.
  • Hozzáadta a megmosott, meghámozott, vékonyra szelt gyömbért, kb. 2 centisre tördelt fahéjdarabokat és a szegfűszeget.
  • Addig keverte, amíg a méz feloldódott.
  • Ezután az üveg tetejére nylon zacskót tett, amit befőttes gumival szorított az üveg nyakához, hogy a pálinka ne tudjon párologni.
  • Az első héten naponta kétszer, a következő időszakban naponta egyszer átkeverte a gyógypálinkát.
  • Egy hónap elteltével leszűrte, üvegekbe töltötte, és ezzel fogyasztásra kész is lett. Az idő múlásával az üvegekben a pálinka tovább érlelődik.
  • Szép, sötét színű, igen erős, fűszeres ízű pálinka lett a végeredmény.

21 megjegyzés:

  1. Ez aztán nagyon szép színű pálesz! Szerintem a férjuram biztos hogy kérne ilyen gyógyterápiát ha meglátná, vagy azt mondaná hogy kár a házipálinkát elrontani a fűszerezéssel!:-) Szívesen megkóstolnám mert az íze egészen biztos hogy nagyon finom a fűszerezéstől.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó erős és jó fűszeres! :) Nekem erős, de a férfiaknak nálunk nagyon bejön, az már csak ráadás, hogy még gyógyulni is lehet tőle! :)

      Törlés
  2. Ez aztán emberes lehet, de biztos nagyon finom:) Szeretem az ízletes házi-készítésű itókákat!

    VálaszTörlés
  3. A fűszerek, amik bele járnak, mind egészségesek, a méz szintén. Gyerekkoromtól hallom, hogy egy kupica szilvapálinka gyógyít.Lehet az alma is:-) Így összehozva egy kalap alá, biztosan van baktériumölő hatása.
    Érdemes elkészíteni.

    VálaszTörlés
  4. Én is készítettem ilyet, annyi különbséggel, hogy 7 dl szilvapálinkába került a fűszer és méz. Tényleg finom, én nem szeretem a pálinkát, de ebből szoktam inni egy-egy keveset. Akivel pedig megkóstoltattam, el is kérte a receptet, egyik Húgom el is készítette. A gyógyhatását nem tudom megerősíteni (tapasztalatból), de az összetevői egyenként is egészségesek, így lehet benne valami.

    VálaszTörlés
  5. Én sem vagyok egy szeszes ital rajongó, de ezt a fűszereset lehet megkóstolnám, amikor szenvedek a torkommal...valószínű , hogy van valami igazság a gyógyhatását illetően! :)

    VálaszTörlés
  6. Milyen igaza van apukádnak! Szuper kanalas orvosságot alkotott :-)))

    VálaszTörlés
  7. Ez mmmmmm! :) A pálinka már önmagában is jó náthára, de mézzel és fűszerezve csak még jobb lesz - mondom én, mert így kevésbé erős. :D A méz-fahéj-gyömbér kombinációt mi is szeretjük, a szegfűszeget viszont még nem próbáltam ilyen mennyiségben, de most felcsigáztad az érdeklődésemet. :)

    VálaszTörlés
  8. Hűha! Ennek a változatnak még azt is megbocsátanám ha a náthámat nem javítaná....:-DD Fenomenális lehet! Nagy gratula Édesapádnak! :)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szép borostyán színű! Igazi "konty alá való" gyógyító elixír!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon finom lehet:) Jól jönne most egy kupicával, úgy is kezdő náthás időszakba vagyok!

    VálaszTörlés
  11. Pont az ünnepek alatt estem át a szokásos éves megfázáson, elég sokáig tartott.. Lehet azért, mert nem ilyen finomsággal kúráltam magam?

    VálaszTörlés
  12. Nagyon szép színe lett a fűszerektől, szívesen belekortyolnék :) Megfázás ellen, megelőzésképpen is hatásos lehet :))

    VálaszTörlés
  13. Ez valóban gyógypálinka! Szerintem a zárójelet hagyd el nyugodtan:)

    VálaszTörlés
  14. Köszönöm mindenkinek a kedves hozzászólást, kivételesen apukám is elolvasta a megjegyzéseket és olyan aranyos volt, képzeljétek, tisztára büszke volt magára! :)

    VálaszTörlés
  15. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  16. Én ritkán iszok /az ittasköltő nem feltétlen az alkoholtól ittas, mert lehet öröm vagy diadalittas is, vagy betompulva mint egy részeg a szomorúságba, meg ezer másféle/, de ezt én is kipróbálnám asszem :)

    VálaszTörlés
  17. Most készitünk szüleimmel vegyes pálinkából.... edig a mentolos és a füszeres nagy sikert aratott, sőt a homoktövis ágyas is! Ez szerintem csak grátisz lesz! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztosan finom és hatásos vegyes pálinkával is. Azt pedig abszolút elhiszem, hogy a mentolosnak és a fűszeresnek is nagy sikere volt! :)

      Törlés