vasárnap, január 06, 2013

Juhtúrós pogácsa

Csengénél találtam a receptet, és nagyon tudom ajánlani. Nálam nem lettek olyan szépek a pogácsák, de mentségemre legyen mondva, hogy kisebb szaggatóval készült, mivel vendégségbe vittük, így kiadósabb volt. És mivel kisebbre szaggattam, a tetején a rácsos mintázat nemigen látszik, de ettől még nagyon finom, foszlós, juhtúrós ízű, másnap is puha pogácsa. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 80 darabhoz:
a tésztához:

  • 1 dl tej
  • 1 evőkanál cukor
  • 2-2,5 dkg élesztő
  • 4 dkg vaj
  • 25 dkg juhtúró
  • 1 kávéskanál só
  • őrölt fehérbors
  • 10 dkg tejföl
  • 2 tojássárgája
  • 38 dkg liszt

a tetejére:

  • 1 tojás
  • szezámmag


  • A tejet langyosra melegítettem, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt, és meleg helyen hagytam felfutni.
  • Közben kézi mixerrel kikevertem a puha vajat, juhtúrót, sót és borsot, tejfölt és tojássárgákat.
  • A lisztet a tálas mixer táljába szitáltam, hozzáadtam a juhtúrós keveréket és az időközben felfutott élesztőt, és jól kidagasztottam.
  • Letakarva, meleg helyen duplájára kelesztettem.
  • Lisztezett gyúródeszkán finoman átgyúrtam, kb. 1,5 centi vastagra nyújtottam.
  • Tetejét kés fokával berácsoztam, majd 3 centi átmérőjű szaggatóval pogácsákat szúrtam ki belőle.
  • Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam, hagytam szépen megkelni.
  • Végül tetejüket enyhén felvert tojással lekentem, megszórtam szezámmaggal, és előmelegített, 175 fokos sütőben 20 perc alatt készre sütöttem.

33 megjegyzés:

  1. Ez igy ahogy van tőkéletes! Nagyon szép,guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ti is nagy pogácsarajongók vagytok, érdemes megsütni ezt a juhtúrósat is, finom! :)

      Törlés
  2. Nagyon szépek lettek! Most jól is jönne egy pár darabka! Juhtúrósat eddig még nem sütöttem csak sima tehéntúróval.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom juhtúróval, érdemel kipróbálni! :)

      Törlés
  3. Nálunk a juhtúrós pogácsa a sláger. Nekem más receptem van, de ez is nagyon jól hangzik:)A képek pedig csodálatosak:)))

    VálaszTörlés
  4. Ez az utolsó kép!! Elvesztem! :) Még nem sütöttem juhtúróval semmit. Igazából nem is kóstoltam még soha a juhtúrót sem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye?! Olyan szép foszlós volt belül, és fini! :)

      Törlés
  5. Hű de jó!!! És milyen jó az új rucid is :-)

    VálaszTörlés
  6. Csodásak:) Imádom a juhtúrót, de sajnos itt nem jutok hozzá, pedig most azonnal megsütném:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg kár, hogy nálatok nincs túró és juhtúró sem! :) Teleportálok néhány pogit! :)

      Törlés
  7. Úgy látom sok helyen készül pogi mostanság:) Pl. holnap nálam a maradék krumplipüréből:)) A képek pedig csodásak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Imádom a krumplist is, megyek hozzátok! :)

      Törlés
  8. Szerintem nagyon édesek lettek, és ráadásul a túrós pogácsákat nagyon szeretjük mi is! Sokkal egészségesebb a csekély vaj miatt mint a hagyományos társaik. :)
    Kicsit megkésve, had kívánjak nagyon boldog új esztendőt Neked és kedves Családodnak! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Barbi, köszönjük, Boldog Új Esztendőt kívánok én is Neked és szeretteidnek! :)

      Törlés
  9. Biztosan finomak, látszik a képen! Így a jó, ahogy van. Ez házi:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez igaz, legalább tudom, hogy mi van benne, és valóban finomak voltak! :)

      Törlés
  10. Rács ide vagy oda, ezek szépek! Megkóstolnám szívesen :)

    VálaszTörlés
  11. Ne szerénykedj, nagyon szépek lettek, és a belseje is szép foszlós!

    VálaszTörlés
  12. Óóó, tökéletesek ezek a pogik így is!! :P

    VálaszTörlés
  13. Szép pogik ezek, semmi gond velük, főleg, miután a belsejébe is engedtél betekinteni:-) Már csak beleharapni kéne...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, én is beleharapnék szívesen, ha még lenne... :)

      Törlés