kedd, január 22, 2013

Banános-kakaós sütemény banánkrémmel

Árválkodott még három, barnulásnak induló banán a kamrámban, a gyerekeknek már nemigen kellett. Így aztán ebben az egyszerű, szaftos süteményben végezték, ami kb. negyedóra alatt elkészül, majd bő egy órán át sül. Amíg hűl, addig elkészíthetjük hozzá a banánkrémet, és már tálalhatjuk is. A banán és a kakaó íze nagyon jól harmonizál, úgyhogy bátran merem ajánlani szíves figyelmetekbe, és jól passzol hozzá a banánnal dúsított tejszínhab is. (Trinitynél láttam egyébként hasonló banánkenyeret a minap, csokicseppekkel és mézzel turbózva, az a változat is nagyon finom lehet.) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
a tésztához:

  • 12,5 dkg margarin
  • 3 tojás
  • 8 dkg porcukor
  • 2 dl tejföl
  • 20 dkg rétesliszt
  • 1 kávéskanál sütőpor
  • 1/2 kávéskanál szódabikarbóna
  • 2 banán
  • 2 evőkanál keserű kakaópor

a krémhez:

  • 1 banán
  • 2 dl habtejszín
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 evőkanál porcukor
  • csokoládéreszelék


  • A sütőt előmelegítettem 175 fokra, a banánokat megpucoltam és villával alaposan összenyomkodtam.
  • A margarint mikrohullámú sütőben felolvasztottam.
  • A tojásokat gépi habverővel nagyon habosra kevertem a porcukorral, majd - még mindig a gépi habverőt használva - fokozatosan hozzáadtam az olvasztott margarint, ezzel is elkeverve.
  • Beletettem a tejföl, és a habverő legkisebb fokozatával csak addig kevertem, amíg egynemű nem lett.
  • A réteslisztbe belekevertem a sütőport és a szódabikarbónát, és finom mozdulatokkal beleforgattam a tejfölös-tojáshabos masszába.
  • A tésztát megfeleztem, egyik feléhez hozzáadtam az összetört banánokat, másik feléhez pedig az átszitált kakaóport.
  • Egy püspökkenyérformát kibéleltem sütőpapírral (de lehet vajazni és zsemlemorzsával is hinteni), először a banános, majd a kakaós tésztát öntöttem bele.
  • Villával kissé összekevertem a két tésztaréteget, hogy márványos legyen.
  • Az előmelegedett sütő alsó rácsára téve kb. 70 percen át sütöttem.
  • A sütőből kivéve kicsit hűlni hagytam, majd rácsra borítottam, eltávolítottam róla a sütőpapírt és így hagytam teljesen kihűlni.
  • Amíg hűlt, elkészítettem a banánkrémet: a banánt megpucoltam, villával alaposan összenyomkodtam.
  • A tejszínből kemény habot vertem, a végefelé hozzáadtam a vaníliás cukrot és az átszitált porcukrot is, majd a banánpürét, és már csak annyi kevertem rajta a gépi habverővel, hogy egynemű legyen.
  • Kis tálkába halmoztam, tetejét megszórtam csokireszelékkel és a felszeletelt banános sütemény mellé kínáltam.

17 megjegyzés:

  1. Azt hiszem ez sürgősen kipróbálásra kerül! Nagyon tetszik:)))

    VálaszTörlés
  2. Vannak receptelők, akiknek feltétel nélkül megbízom a megosztott receptjében és mindig tetszik is, még ha nem is sikerül mindig kommentet hagynom, hogy láttam, lementettem :) Ez remek eledel recept (egy kis eszperente :D)!!!

    VálaszTörlés
  3. Remekül néz ki:) Nálunk is akad mindig egy - két megbarnult banán, jó ötlet a hasznosításra.

    VálaszTörlés
  4. Ez tökéletesen belepasszol a sógorom ellen indított banános-torták "hadjáratába"! :-DD El is mentettem, szuper ötlet! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom, puha kalácsnak néz ki, biztosan fincsi volt a banánkrémmel :)

    VálaszTörlés
  6. Milyen jó ötlet mellé a banánkrém! Remekül néz ki!

    VálaszTörlés
  7. Nekem is van banánom, és már nem tudok vele mit kezdeni, jó ötlet ez a süti!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jó, nagyon jó! Nekem is nagyon tetszik, aztán azzal a finom krémmel együtt fenséges lehet!!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon finomnak látszik és olyan puhának! Megkóstolnám :)

    VálaszTörlés
  10. Külön-külön is finomak lehetnek, hát még a kettő együtt! Férjem nagyon értékelné, mint nagy banánrajongó.

    VálaszTörlés
  11. Barnuló banán néha nálunk is előfordul.. De itt lesz rá a recept. Köszi, vittem. Nagyon guszta!!

    VálaszTörlés
  12. Úgy látszik a banánnak van itt a sütési ideje, mert annyi banános receptet láttam. Kár, hogy nem szeretem ezt a gyümölcsöt sütiben, pedig nyersen pont a barnulásnak indultakat szeretem és még tejturmixban is. No ennek ellenére olyan nagyon finom és szaftos ez a süti, lehet érdemes lenne a fiúknak elkészíteni itthon.

    VálaszTörlés
  13. Jaj de jól néz ki! :) Én is viszem! :)

    VálaszTörlés
  14. Köszönöm, lányok! :) Ez egy igazi szaftos sütemény, próbáljátok ki, persze a krémmel együtt! :)

    VálaszTörlés
  15. Ó, már amikor elolvastam a nevét, akkor is nagyokat nyeltem, és amikor megláttam... Kár, hogy nem tudok leemelni egy szeletet a monitoron keresztül... :( Szépséges és finomságos, mint minden nálad! :)

    VálaszTörlés