szombat, december 22, 2012

Sültalma likőr

A karácsonyi süteményeket ma kezdtem el gyártani, a likőrök viszont már készen várják az ünnepet. :) Készült tojáslikőr és nutellás mézeskalácslikőr, és idén kipróbáltam a sültalma likőrt is. Nekem kicsit erős ugyan, de finom, fűszeres-almás az íze és nagyon finom illata van. Remélem, a megajándékozottaknak is fog ízleni, ugyanis gasztroajándék is lett belőle. A receptet itt találtam, sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 5-6 dl-hez:
  • 5 db savanykás alma
  • 10 evőkanál barnacukor
  • egész fahéj
  • csillagánizs
  • 1 l almapálinka


egy jó kis éjszakai kép a sütés előtti pillanatokról... :)
  • Az almákat alaposan megtisztítottam, hámozás nélkül félbevágtam, eltávolítottam a magházat, majd a gyümölcsöt cikkekre vágtam.
  • Sütőpapírral bélelt nagy tepsire halmoztam, rászórtam a cukrot és ízesítettem a fűszerekkel (mindkettőből egy-egy zacskót használtam fel).
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben kb. fél óráig sütöttem.
  • Hagytam hűlni, majd egy nagyobb befőttesüvegbe rakosgattam/kanalaztam.
  • Felöntöttem az almapálinkával, lezártam.
  • Naponta egyszer megkeverve két hétig hagytam érni.
  • A két hét elteltével leszűrtem, üvegekbe töltöttem.

22 megjegyzés:

  1. Nagyon izgalmasan hangzik. Tényleg erős lehet, szinte tömény pálinka, de biztos nagy örömet fogsz vele okozni, mert isteni lehet. A csomagolás pedig annyira kedves és helyes. A fotó pedig gyönyörű szokás szerint:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Janka, köszönöm! :) Időközben átadásra került, és legnagyobb örömömre nagyon ízlett! :)

      Törlés
  2. Isteni finom lehet! Az idén már nem,de jövőre elkészitem Én is:)) Áldott, Békés Ünnepeket Kivánok Neked és családodnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Böbe, sok sikert hozzá, apukáméknak ízlett! :)

      Törlés
  3. Én (mint megajándékozott) biztosan nagyon örülnék neki! Na, nem mintha nagy piás lennék, sőt! Viszont a likőröket szeretem! Eddig egy almás italt ismertem, a Calvadost, ami nagyon ízlett. Szerintem a te likőröddel is szívesen eltöltenék egy estét...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fiúk az üveg tartalmának, a lányok az angyalkának örültek! :) Kicsit erős likőr, de finom sültalma-fűszeres íze van! :)

      Törlés
  4. HŰŰŰ, azt a mindenit ez valami nagyon finom lehet. Nem igazán iszom, de azt azért megkóstolnám :)

    VálaszTörlés
  5. Válaszok
    1. Csilla, utólag nektek is, remélem, jól telt az ünnep! :)

      Törlés
  6. Nagyon szép lett a likőröd, jól mutatnak a szép poharakban!
    Én ma fejeztem be a sütik gyártását, neked további jó munkát... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, köszönöm, végül időben elkészültem mindennel és jól is sikerültek! :)

      Törlés
  7. Ja, és nagyon boldog karácsonyt!!! Az előbb lemaradt....

    VálaszTörlés
  8. Micsoda recept! :-)) Nálunk a diólikőr nyert az idén, kiütéssel!
    Boldog karácsonyt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi lennék a diólikőrre is, nagyon fincsi lehet! :)

      Törlés
  9. Tegnap szűrtem le 1 hónap után egy kísértetiesen hasonlót :-D Birsalmát sütöttem hozzá, s a végén plusz akácmézzel erősítettem az ízét - istenkirályság!

    Gyönyörű a tiéd!!!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon jó kis likőrök, én valahogy erről a receptről lemaradtam, se baj majd jövőre én is elkészítem:))
    Boldog karácsonyt kívánok nektek!

    VálaszTörlés
  11. nagyon izgalmas,szerintem kipróbálom!! Békés boldog karácsonyt Nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Izgalmas és finom, érdemes készíteni legalább egy adaggal! :)

      Törlés