vasárnap, december 23, 2012

Pepperkake - norvég karácsonyi keksz - BOLDOG KARÁCSONYT!!!

Hódító útjára indult Trollanyu norvég karácsonyi keksze. Több blogon is találkoztam vele, aki kipróbálta a receptet, nem csalódott, mindenhol azt olvashatjátok, hogy mennyire finom, puha, akár önmagában, akár írókázva. Ezt bizony én is csak megerősíteni tudom, kedves Trollanyu, köszönjük, hogy megosztottad velünk ennek a finom mézes süteménynek a receptjét. :) Nagyon jó a tésztájával dolgozni, könnyen nyújtható, szaggatható, nem ragad, nem törik, ráadásul a végtermék nagyon finom, fűszeres, puha mézeskalács. Cukorszirup helyett én most mézet használtam, de legközelebb kipróbálom juharsziruppal, biztosan nagyon finom úgy is. Nagy részét a gyerekek kedvéért írókáztam, de készült pár darab magvakkal díszített is, tökmagkedvelőknek nagyon tudom ajánlani. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
a tésztához:

  • 25 dkg vaj
  • 12,5 dkg méz
  • 1,5 dl tejszín
  • 20 dkg porcukor
  • 50 dkg liszt
  • 2 teáskanál szódabikarbóna
  • 1/2 teáskanál őrölt bors
  • 2 teáskanál fahéj
  • 1/2 teáskanál őrölt gyömbér
  • 1/2 teáskanál őrölt szegfűszeg
  • 1/2 teáskanál kardamom

az írókához:

  • 1 tojásfehérje
  • 20 dkg porcukor
  • 1 teáskanál étkezési keményítő


  • Egy lábasban a vajat, a porcukrot, a tejszínt és a mézet melegíteni kezdtem, de csak addig, amíg a porcukor és a vaj teljesen fel nem oldódott, egynemű folyadékot kaptam.
  • A tűzről levéve hagytam kihűlni.
  • A lisztet elkevertem a szódabikarbónával, gyúródeszkára szitáltam.
  • Hozzáadtam a fűszereket és kézzel folyamatosan beledolgozva beleöntöttem a vajas szirupot is.
  • Összegyúrtam, folpackba csomagolva egy éjszakára a hűtőbe tettem.
  • Másnap fél órával a sütés előtt kivettem, finoman átgyúrtam.
  • Két részre osztottam, külön-külön elnyújtottam (kb. 3-4 mm vastagra), majd kiszúróformákat használva szaggattam.
  • Nagy részét csak így, simán rakosgattam sütőpapírral bélelt tepsire, néhány virág alakú keksz tetejét pedig tök- és napraforgómaggal raktam ki, így kerültek a sütőlapra.
  • Előmelegített, 175 fokos sütőben kb. 10 perc alatt szép barnára, készre sütöttem.
  • Az írókához a tojásfehérjét kemény habbá vertem, majd fokozatosan hozzászitáltam az étkezési keményítővel elkevert porcukrot (nem kellett mind).
  • Sűrűn folyós masszának kell lennie, amivel díszítettem a mézes sütik tetejét.
  • Teljes dermedés után fogyasztható.



"Útra kélt az erdő ezer fenyőfája,
örömet szerezni szerte a világba.
Meghittség, boldogság, szeretet és béke
legyen a családod örökös vendége!"
Minden kedves bloggertársamnak és látogatómnak kívánok áldott, békés karácsony ünnepet!

26 megjegyzés:

  1. De gyönyörűek :-)

    Áldott ünnepeket kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
  2. Micsoda szépségek születtek!! Látom te is nagyon elégedett vagy ezzel a jó kis recepttel:)
    Békés, boldog ünnepeket kívánok nektek:)

    VálaszTörlés
  3. Kellemes, békés ünnepeket kívánok én is! Szépek a kekszek nagyon!

    VálaszTörlés
  4. Jaj de szépek lettek!!
    Hankka legyen nagyon boldog karácsonyotok!!! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek!
    Áldott Ünnepeket kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek lettek,a kép pedig hangulatos:)Legyen nagyon szép karácsonyotok!!

    VálaszTörlés
  7. Pazar díszítés, remekül írókázva! A magvas különösen tetszik :-)
    Szép ünnepet kívánok!

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörűek lettek, örülök, hogy neked is ízlik a pepperkake:) Békés, meghitt ünnepeket kívánok Neked és a Családodnak:)

    VálaszTörlés
  9. De szépek!
    Boldog, békés karácsonyt kívánok Neked és családodnak!

    VálaszTörlés
  10. Csodásak lettek!
    Áldott, békés karácsonyt kívánunk Nektek is!

    VálaszTörlés
  11. Mindig mindent olyan tökéletesen szépen csinálsz... :)

    Meghitt, szép Karácsonyt kívánok Nektek kedves Hankka!

    VálaszTörlés
  12. Az angyalok ma táncra kelnek, csengőn-bongón énekelnek, szeretet tölti be az utcát, teret, kellemes, boldog ünnepeket!

    VálaszTörlés
  13. Békés, boldog örömteli karácsonyt kívánok! :)))

    VálaszTörlés
  14. Áldott, Békés Karácsonyi Ünnepeket Kívánok:)))

    VálaszTörlés
  15. Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok Neked és szeretteidnek! :)

    VálaszTörlés
  16. De szép a tiéd is! nemrég akadtam rád a nutellás likőr kapcsán, elkészítettem azt is, nagyon finom lett:) Nálam gyömbéres sütiből a svéd változat készült, én azt ismerem(pepperkaka),az íze gondolom ugyanez, a hozzávalók kicsit mások! Ha van kedved, próbáld ki majd ezt is :)
    http://habtejszin.blogspot.hu/2012/12/pepperkakor-sved-gyomberes-suti.html

    Kellemes Karácsonyt!

    VálaszTörlés
  17. Áldott, békés karácsonyi ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
  18. Idén már nem jutott energiám erre is,majd talán legközelebb! Meghitt, békés, Karácsonyt kívánok Neked és a családodnak!

    VálaszTörlés
  19. Nagyon boldog karácsonyt kívánok neked és családodnak! :)

    VálaszTörlés
  20. Hankka, remélem békés, boldog karácsonyotok volt!
    A sütijeid nagyon-nagyon szépek lettek!

    VálaszTörlés
  21. Mindenkinek köszönöm a jókívánságot, remélem, nálatok is boldogan, vidáman, meghitt hangulatban telt az ünnep! :)

    VálaszTörlés
  22. Nem csak szépek, hanem finomak is!!!!!!!!!! :)

    VálaszTörlés
  23. Nagyon jól néznek ki! Biztos hogy finomak is :)

    VálaszTörlés