vasárnap, december 02, 2012

Katalán rizs

Gyorsan és viszonylag egyszerűen elkészíthető, finom, fűszeres étel. A fiúknak különösen ízlett, Ádám kifejezetten kérte, hogy kerüljön fel a blogra. Előgőzölt, hosszúszemű rizsből készült, de biztosan ugyanilyen jó nyers rizsből is, legfeljebb kicsit tovább kell főzni. Ahhoz képest, hogy általában ragaszkodok a pontos leírásokhoz, itt most érzésből főztem, épp ezért a mennyiségek most nagyjából lesznek megadva, ki-ki ízlése szerint eltérhet a leírtaktól. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 3 szelet csontos sertéstarja (kb. 60 dkg)
  • 2-3 evőkanál olaj
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 3 nagyobb gerezd fokhagyma
  • kb. 9 dl húsleves
  • 1/2 kg előgőzölt, hosszúszemű rizs
  • kb. 15 dkg füstölt szárazkolbász
  • 30 dkg fagyasztott vagy konzerv zöldborsó
  • só, őrölt bors, petrezselyemzöld
  • 80 g paradicsompüré


  • A hússzeletekről eltávolítottam a csontot, majd a húst centis kockákra vágtam.
  • A vörös- és fokhagymát megtisztítottam, külön-külön mindkettőt apróra vágtam.
  • Az olajat egy nagy lábasban felhevítettem, majd hozzáadtam a húskockákat és addig pirítottam, amíg kifehéredett.
  • Ekkor került bele a felaprított vöröshagyma, tovább pirítottam néhány percig.
  • Hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát is, és felöntöttem kevés levessel, kis lángon negyedóráig pároltam.
  • Közben a füstölt kolbász héját eltávolítottam és a kolbászt először hosszában négyfelé vágtam, majd szintén centis darabokra aprítottam.
  • A hagymás húshoz hozzáadtam a kolbászkockákat és a rizset, és felöntöttem annyi levessel, amennyi ellepte.
  • Egészen kis lángon pároltam, időnként finoman megkevertem, és ahogy a rizs duzzadt, felszívta a levest, úgy pótoltam apránként a folyadékot.
  • Amikor kb. félig volt megfőve, hozzáadtam a zöldborsót és a paradicsompürét, és ízesítettem sóval és őrölt borssal (finoman, mert a leves és a kolbász is fűszeres).
  • Végül elzártam alatta a lángot, letakartam fedővel és két-három konyharuhával, és hagytam a saját gőzében teljesen készre, puhára párolódni.
  • Tetejét apróra vágott petrezselyemzölddel meghintve, könnyű vörösbor kíséretében tálaltam.

14 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ez a recept! Szeretjük mi is az ilyen rizses dolgokat, főleg a lányom. Ez aranyos, hogy a fiúk kérték, hogy kerüljön fel a blogra:) Az én gyerekem is folyton megmondja, hogy miket tegyek fel és miket ne :)

    VálaszTörlés
  2. Micsoda nap-sárga szín, étvágygerjesztő nagyon! Veregesd meg a fiad vállát, hogy erőltette a közkinccsé tételét.:))

    VálaszTörlés
  3. nagyon guszta!Én hasonlót készítettem(csak a páromnak) tengeri herkentyűkkel.Neki ízlett:))Nekem meg ez ízlene:)

    VálaszTörlés
  4. Finom egytálétel:) szeretjük az ilyesféle serpenyős ételeket. Listára felvéve!

    VálaszTörlés
  5. Nem vagyok rizsrajongó, de az ilyen húsos-zöldséges bármikor jöhet. Csak úgy érzésből, mert én szinte mindig úgy főzök.

    VálaszTörlés
  6. Gusztusos, én is szoktam készíteni ilyen rizses spanyol ételt, nagyon szeretjük mi is! Jó régen volt már, úgyhogy ideje újra megfőznöm!

    VálaszTörlés
  7. Hát csakis jó lehet ennyi finomsággal:)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta, szép lett a színe is, és biztosan nagyon finom volt....

    VálaszTörlés
  9. Ezek a Katalánok tudnak valamit...Nyami:)))

    VálaszTörlés
  10. Nagyon ütős, igaza volt Ádámnak, jó hogy felkerült a blogra :)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon finom lehet! Köszi neked és Ádámnak is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vikvi, valóban finom, biztosan ízlene nálatok is a fiúknak! :)

      Törlés