szerda, december 26, 2012

Hótorta

Karácsonykor az ünnepi ebédet követően ez a torta került az asztalra. És annak ellenére, hogy már az ebéddel mindenki jóllakott és süteményekkel is el voltunk telve, igen gyorsan elfogyott. Mivel sütés nélküli, kekszes alapon könnyed, zselatinos-habos tejberizs, tetején tejszínhabbal, talán nem is csoda, hogy gyorsan fogyott. Pont emiatt nem is tudtam szeletképet készíteni, már nem volt miről. :) A receptet a 40 éves Rama ünnepi kiadványában találtam, de hasonló tortát láttam nemrég Juditkánál is. Próbáljátok ki, tényleg nagyon finom. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók egy 21 cm átmérőjű tortaformához:
az alaphoz:
  • 25 dkg darált háztartási keksz
  • 20 dkg Rama margarin
  • 1 csomag vaníliás cukor
a rizses réteghez:
  • 1 dkg Rama margarin
  • 10 dkg kerekszemű rizs
  • csipet só
  • 2 dl víz
  • 6 dl tej
  • 7 dkg kristálycukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 2 dkg zselatin
  • 2 dl tejszín
a díszítéshez:
  • 2-3 dl tejszín
  • 1 csomag vaníliás cukor


  • A felolvasztott margarint elkevertem a darált háztartási keksszel és a vaníliás cukorral, majd a kapcsos tortaforma aljába öntöttem, szépen elegyengettem, és hűtőbe tettem.
  • A rizset megfuttattam a margarinon, majd felöntöttem a víz és 5 dl tej keverékével, ízesítettem pici sóval, és kis lángon puhára főztem (nem lesz tejberizs sűrűségű, de nem baj, ilyen hígnak kell lennie).
  • A tűzről levéve elkevertem benne a vaníliás cukrot, a kristálycukrot és a kókuszreszeléket, majd hagytam kihűlni.
  • A maradék 1 dl tejben elkevertem a zselatint, majd addig melegítettem, amíg a zselatin fel nem oldódott a tejben (de forralni nem szabad).
  • Kevergetve kicsit hűlni hagytam, majd a rizshez kevertem.
  • A tejszínből kemény habot vertem, és óvatosan a zselatinos rizsbe forgattam.
  • A kekszes alapra halmoztam a habos rizset, és egy éjszakára újra a hűtőbe került.
  • Másnap eltávolítottam róla a tortagyűrűt, és a tejszínből vaníliás cukorral felvert kemény habbal díszítettem (bevontam vele, majd a tetejét külön díszítettem, plusz karácsony alkalmából kerültek az oldalára és a tetejére saját készítésű mandulás fenyők is).

32 megjegyzés:

  1. Nagyon látványos, és teljesen gyerekbarát! :) Nyami! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vanca, de örülök, hogy erre jártál! :) Valóban gyerekbarát, bár a tejberizst nálunk mindenki szereti! :)

      Törlés
  2. Hankka, emelem kalapom :) mesésen szépre készítetted el, díszítetted!!!!! Elvarázsoltál... :)

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörűségeset alkottál! Ezekkel a kis fenyőkkel igazán látványos lett:)

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű lett! Nagyon tetszenek a fenyők!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Anita, a fenyők/karácsonyfák tényleg feldobják! :)

      Törlés
  5. Micsoda díszítés! Nagyon tetszenek a színes 'égős' fenyőfácskák az oldalán!

    VálaszTörlés
  6. Mesésen gyönyörű, nem csoda ha pillanatok alatt elfogyott...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, a te tortáid mellett elbújhat, viszont tényleg nagyon fincsi volt! :)

      Törlés
  7. Nagyon étvágygerjesztő volt a kinézete is, nem csoda, ha hamar elfogyott!

    VálaszTörlés

  8. Hello!
    After visiting your blog, I invite you to join us in the "International Directory Blogspot".
    "International Directory Blogspot" It's 160 Countries and 7200 Websites !
    Missing yours join us
    If you join us and follow our blog, you will have many more visitors.
    It's very simple, you just have to follow our blog, enter your Country and your blog url in a comment, and you will be automatically integrate into the Country list.
    We are fortunate to be on the Blogspot platform that offers the opportunity to speak to the world and to share different passions, fashion, paintings, art works, photos, poems.
    So you will be able to find in different countries other people with passions similar to your ones.
    I think this community could also interest you.
    We ask you to follow the blog "Directory" because it will give you twice as many possibilities of visits to your blog!
    Thank you for your understanding.
    Please follow our blog, it will be very appreciate.
    I wish you a great day, with the hope that you will follow our blog "Directory".
    After your approval to join us, you will receive your badge
    We ask that you follow our blog and place a badge of your choice on your blog, in order to introduce the "directory" to your friends.
    Regards
    Chris
    I follow your blog, I hope it will please you
    To find out more about us, click on the link below:
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/

    Bonne Année 2013 ainsi que pour votre famille
    Happy New Year 2013 and for your family
    Feliz Año Nuevo 2013 y para su familia
    Feliz Ano Novo de 2013 e para a sua família
    °*”˜˜”*°•.¸☆ ★ ☆¸.•°*”˜˜”*°•.¸☆
    ╔╗╔╦══╦═╦═╦╗╔╗ ★ ★ ★
    ║╚╝║══║═║═║╚╝║ ☆¸.•°*”˜˜”*°•.¸☆
    ║╔╗║╔╗║╔╣╔╩╗╔╝ ♥ NEW YEAR ♥ 2013 !!
    ╚╝╚╩╝╚╩╝╚╝═╚╝ ¥☆★☆★☆¥ ★☆

    Regards from France
    Chris
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/

    VálaszTörlés
  9. Hű, nagyon jól néz ki! Ilyen könnyed édességből talán még lecsúszna egy vékony szeletke... Ismerősek a fenyődíszek:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont ezért csúszott olyan könnyen nálunk is, mert könnyed! A sok tömény édesség mellett/után igazán jólesett! :)

      Törlés
  10. Istenien néz ki, a sok tömény édesség után biztosan meg tudnék én is enni egy-két szeletet belőle! :) szuper jó lett a díszítés a kis fenyőkkel és s ok tejszínnel!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marika, szívesen megkínálnálak, csak már egy szem nincs belőle! :) Szerintem is feldobják a kis színes karácsonyfák! :)

      Törlés
  11. Soha nem jutott volna eszembe tejberizses tortát készíteni, de ez fantasztikus! Zselatinnal biztosan szépen összeállt és külalakra is nagyon szép lett! Megjegyeztem:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajni, próbáld ki, biztosan nálatok is ízlene, főleg a gyerekeknek! :) A zselatintól szépen összeáll, és a kekszes réteget is nagyon jól egyben tartja a nagyobb mennyiségű vaj, így nagyon szépen lehetett szeletelni! :)

      Törlés
  12. Nagyon szép, tényleg ünnepi. Mint egy havas táj:) és látszik, hogy jó tömény de finom:) Nálunk is a nagy vacsora után sokaknak már nem volt hely az édesnek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erika, köszönöm! :) Az ünnep után én sem bírok már édességre nézni, de ebből a tortából egy szeletet most is bevállalnék, könnyed, finom! :)

      Törlés
  13. Gyönyörű lett a tortád, én nem tudnám ilyen szépen feldíszíteni :) El is hiszem, hogy gyorsan fogyott.... A 40 éves Rama nekem is megvan, majd megnézem ott is.
    A főzött pogácsádat megsütöttük még karácsony előtt, vagyis a férjem. nagyon finom lett, könnyű, még 1-2 nap múlva is finom volt. Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, köszi, dehogynem tudnád szépen díszíteni! :) Annyira örülök, hogy megsütöttétek a pogit, annak pedig még inkább, hogy ízlett nektek is! :)

      Törlés
  14. Nagyon szép és ízléses a díszítés:)Én is a nagy Ráma könyvből készítettem és nem gondoltam volna, hogy ilyen finom és könnyű lesz majd a krém.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Juditka, köszönöm az ihletet, rögtön eszembe jutottál, amikor megláttam a könyvben! :) Tényleg nagyon fincsi, könnyű torta! :)

      Törlés
  15. Nagyon mutatós lett. Igazán tetszik. Gyerkőceim előbb szépen leennék a fenyőket róla, amíg egy is akad, hozzá sem fognának a tortának :)

    VálaszTörlés
  16. Válaszok
    1. Köszönöm Millye, a Te tortáidhoz képest kismiska! :)

      Törlés