szerda, december 12, 2012

Citromos felfújt

Még a hétvégén készült, vasárnap reggel gyorsan összekevertem a tésztáját, megsült, és délben már jóízűen kanalaztuk szederbefőtt társaságában. Finom, könnyed, szinte krémes desszert, nálunk gyakran fog készülni, apa ugyanis rögtön repetázott belőle. A felfújtak természetéhez híven az én felfújtam sem hazudtolta meg magát, a sütőből kivéve még gyönyörű magas volt, aztán szépen lassan "leengedett", mint a képeken is látszik, de ez az ízén semmit nem rontott. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 11 kis formához:

  • 4 tojás
  • 5 dkg margarin
  • 2 dl kristálycukor
  • 2 citrom
  • 4 evőkanál liszt
  • 5 dl tej
  • margarin a formák kikenéséhez


  • A tojásokat kettéválasztottam, a sárgáját a cukorral és a margarinnal krémesre, habosra kevertem.
  • Egy másik tálba kimértem a lisztet, lassan adagolva és kézi habverővel folyamatosan kevergetve hozzáöntöttem a tejet.
  • A citromokat alaposan megmostam, a héjukat a cukros keverékre reszeltem, majd a levüket is hozzáadtam.
  • A citromos-cukros keverékhez hozzáadtam a lisztes tejet.
  • A tojások fehérjéből kemény habot vertem, óvatos mozdulatokkal a tésztába forgattam.
  • A kis formákat alaposan kikentem margarinnal, majd elosztottam bennük a citromos tésztát úgy, hogy majdnem teletöltöttem őket, kicsi helyet azért hagyva a tészta növekedésének.
  • A formákat nagy tepsire ültettem, majd előmelegített, 160-170 fokos sütőben kb. 1 órán át sütöttem őket.
  • A sütőből kivéve rácsra téve hűlni hagytam - ekkor össze is estek -, majd porcukorral megszórva, szederbefőttel díszítve tálaltam.

19 megjegyzés:

  1. Ó azok a szedrek ! Nagyon finom lehett szépek!Mondtam már hogy a szeder is a kedvenc gyümölcseimhez tartozik?:-) Egyébként ezt az édességet eddig nem ismertem.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta! Lehet nem is levest főztem volna Tőled, ha ez a recept előbb felkerül hozzád, bár így is nagyon szemeztem egy pohárkrémeddel :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta !A szeder pedig külön jó pont:)

    VálaszTörlés
  4. nekem nagyon tetszik, imádom a szedret is, úgyhogy jöhet!:)

    VálaszTörlés
  5. Felfújtakat nem nagyon szoktam készíteni, de nagyon nyerő ez a citromos:-)

    VálaszTörlés
  6. Ez lesz az első felfújt receptem! Még soha nem készítettem, de nagyon jól néz ki nálad! És azok a finom szedrek...IMÁDOM:)))

    VálaszTörlés
  7. Még soha nem készítettem felfújtat (nincs formám:( ), de ezt a citromosat mindenképpen megkóstolnám, nagyon finom lehet. :)

    VálaszTörlés
  8. Kigurulhatnának a szedrek a monitorból:) Olyan guszta:)

    VálaszTörlés
  9. Ha nem írod, hogy "leengedtek", nem is gondoltam volna, így is nagyon szépek :)

    VálaszTörlés
  10. Szeder, citrom, mindkettő a kedvenceim,nagyon szuper recept:)Szederbefőttet még sosem ettem, nem is láttam, nagyon klassz:)

    VálaszTörlés
  11. De jó, már tudom mit készítek a vadiúj, kis cobbler-formáimban! :))

    VálaszTörlés
  12. Formában süthető felfújtat még nem próbáltam, de a tiéd nagyon gusztusos! No és a szederbefőtt! Hát az csak a szerencséseknek van.

    VálaszTörlés
  13. Ezt biztosan megsütöm:))Nekem fagysztott málnám van,de azzal is finom lehet:))

    VálaszTörlés
  14. Hankka, csodás felfújtad!:) Követésre méltó:)

    VálaszTörlés
  15. Köszönöm mindenkinek! :) A szederbefőtt házi készítésű, első próbálkozásom, de nem az utolsó, mert nagyon finom lett! :)

    VálaszTörlés
  16. Hmmm... a receptet olvasva, nagyon finomságos lehet. :P

    VálaszTörlés
  17. Ez nagyon de nagyon nekem is készülhetett volna!!! Kellemes Ünnepeket Kívánok Neked és Családodnak :)

    VálaszTörlés