csütörtök, november 08, 2012

Majonézes vitaminsaláta - cole slaw

Félig vendégposzt, ezt a salátát én kezdtem el és Csillu fejezte be. :) Tulajdonképpen az amerikaiak által annyira kedvelt cole slaw salátáról van szó, aminek az alapja minden esetben a káposzta, és mindig majonézes öntet kerül rá. A káposzta mellé kerülhet egyéb zöldségféle, nálunk most sárgarépa, az öntet ízesítéséből pedig nem hiányozhat az ecet (tárkonyecet), nálunk most ecetes torma került az öntethez. Nagyon finom lett, tökéletesen kiegészítette a sült húsokat és a tepsiben sült krumplit. Bátran merem ajánlani, sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 1 közepes fej káposzta
  • 5-6 szál (kb. 70 dkg) sárgarépa
  • 2 evőkanál só
  • kb. 20 evőkanál majonéz
  • őrölt fehérbors
  • 1 evőkanál méz
  • 1 evőkanál ecetes torma
  • petrezselyemzöld


  • A káposztafejet megtisztítottam, külső, foltos leveleit eltávolítottam, majd éles késsel vékonyan felszeleteltem.
  • Megtisztítottam a sárgarépákat is, meghámoztam, majd legyalultam (hosszúkás, vékony darabkákra).
  • A két zöldségfélét összekevertem, besóztam, és hagytam állni kb. másfél órán át.
  • Ezután hideg vízzel leöblítettem, jól kinyomkodtam.
  • Az öntethez összekevertem a majonézt, mézet, ecetes tormát és felaprított petrezselyemzöldet, ízesítettem fehérborssal.
  • A répás káposztát beleforgattam az öntetbe, jól lehűtve tálaltam.

14 megjegyzés:

  1. Én is pont erre készülök a hétvégén:)Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  2. Hús nélkül is nagyon fincsi! Ki kell próbálnom tárkonyecettel, jó ötlet:-)

    VálaszTörlés
  3. Az egyik kedvenc salátánk! A gyerkőcök képesek összeveszni rajat! Én kifejezetten BBQ és kentucky ízesítésű húsok mellé készítem, de önmagában is be tudnék falni belőle egy egész tállal! Nyami...:)

    VálaszTörlés
  4. Jo,akkor a maradék kis káposztámból saláta lesz és nem dinsztelem. Csinálok hozzá majonézt, illik majd a sültkacsához. Köszi a receptet.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta!! Összefutott a nyál a számban így ebédidőben. :)

    VálaszTörlés
  6. Ha ecetes torma van benne már eleve nem lehet rossz...:-P

    VálaszTörlés
  7. Nagyon fincsi lehet, igazán jólesne most :)

    VálaszTörlés
  8. De fincsi lehet, bővül vele a káposztasaláta-gyűjteményem! Hasonlót szoktam készíteni, ami még nem került bele, az az ecetes torma. De nincs ellenemre!

    VálaszTörlés
  9. Szép a színe, és finom is, de tormával még nem készítettem. Nem rossz ötlet!!

    VálaszTörlés
  10. Lányok, köszönöm! :) Higgyétek el, az ecetes torma csak jót tett az egyébként is finom salátának! :)

    VálaszTörlés
  11. Ez tényleg vitaminsaláta! Szép a színe is. ;-)
    Egyébként imádom a szebbnél szebb tálaidat, tányérjaidat, készleteidet! Tudtad? :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sejtettem, Gabi! :) A képen látható már régi darab, időnként - bár egyre ritkábban - elcsábulok egy-egy új darabra! :)

      Törlés