szerda, november 28, 2012

Kolbászhússal töltött csirkemell pongyolában Kolozsgabitól - Blogkóstoló 6. forduló

Ugye, ismeritek a Blogkóstoló nevű játékot? :) Éva annak idején nagyon jól kitalálta, nagy népszerűségnek örvend, olyannyira, hogy Barbinál, a 6. fordulóra szerintem az eddigi legtöbb játékos jelentkezett. Az ünnepek közeledtével kimondva-kimondatlanul a legtöbben olyan finomságot választunk, ami akár az ünnepi asztalon is megállja a helyét. Nálam is így történt, Kolozsgabitól, a Csokis Málna blog szerzőjétől hoztam ezt a nagyon finom és szerintem karácsonyra vagy szilveszterre is nyugodtan elkészíthető husit. Gabi blogja nem ismeretlen számomra, egy ideje már rendszeres olvasója vagyok. Több finomságot is kinéztem magamnak, pl. a gesztenyés tekercset, a kukoricás-tejszínes csirkét vagy a vajas puffancsot, sőt, még a lúdláb bonbon elkészítésével is kacérkodtam. Elsőként és a játékra végül a kolbászhússal töltött csirkemellet sütöttem meg, teljes egészében Gabi leírása alapján. Így tökéletes, ahogy van, nagyon finom, akár kezdő házitündérek is nyugodtan nekiláthatnak, garantált a siker. Gabi, köszönöm a receptet, Barbi, köszönöm a játékot! :)


Hozzávalók:
  • 20 dkg szeletelt bacon szalonna
  • kb. 1 kg csirkemellfilé
  • sültcsirke-fűszersó
  • 1/2 kg darált sertéshús
  • 2 tojás
  • só, őrölt bors, pirospaprika, őrölt kömény
  • 5-6 gerezd fokhagyma


  • Egy kb. 10 centi széles és 32 centi hosszú őzgerincformát kibéleltem a szalonnaszeletekkel úgy, hogy a szélén is túllógjanak.
  • A húst szeletekre vágtam, klopfoltam, majd beszórtam a fűszersóval.
  • A hússzeletekkel is kibéleltem a formát.
  • A töltelékhez a darált húshoz adtam a tojásokat, a tisztított, zúzott fokhagymát, ízesítettem sóval, őrölt borssal, pirospaprikával és őrölt köménnyel, alaposan összekevertem.
  • Ezt a tölteléket a szalonnával és csirkemellel kibélelt őzgerincforma közepébe kanalaztam, szépen elegyengettem.
  • A töltelék tetejére is fűszerezett mellszeletek kerültek, amit végül a lelógó szalonnadarabokkal fedtem be.
  • Az őzgerincformát nagyobb tepsire fektettem, betakartam alufóliával, és előmelegített, 180 fokos sütőben 1 órán keresztül sütöttem.
  • A sütőből kivéve leemeltem a tepsiről, eltávolítottam róla az alufóliát. A tepsit kibéleltem sütőpapírral, és az őzgerincformából a sütőpapírra fordítottam a húst.
  • A sütőbe visszatéve addig hagytam sülni, míg szép, pirult lett kívülről is.
  • Kihűlve, hidegen gyönyörűen szeletelhető, nálunk most burgonyapüré és savanyúság volt a körete.

20 megjegyzés:

  1. Húúú, nagyon guszta lett! Nagyon ügyes vagy Hankka! Remek választás, ez az étel tényleg elfér az ünnepi asztalon. Ezt is csodásan szeletelted:)))

    VálaszTörlés
  2. Micsoda pazar tálalás, nagyon guszta! Mindig kimegy a fejemből a blogkóstoló, de még van pár nap azért:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon gusztusos tálalás, olyan éhes lettem :)

    VálaszTörlés
  4. Ezt én is szívesen látnám az ünnepi asztalomon!:-)) Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  5. De szép gusztusos szeletek! A töltött húsok nálunk is kedvencek :)

    VálaszTörlés
  6. Bacon, csirkemell,finom húsos töltelék - kell ennél több:)De éhes lettem!

    VálaszTörlés
  7. Remek!! .. Gyönyörűen tálaltad és biztos finom is:))

    VálaszTörlés
  8. Hú, de guszta! Az ünnepi asztalon tökéletesen megállja a helyét!:-)

    VálaszTörlés
  9. Húha, de jó, lehet hétvégén el is készítem!!! :) Tökéletes választás, szerintem hidegen, karácsony este, finom kenyérrel és uborkával mennyei vacsora!! Nyomtatom is ki! :) Köszönöm, hogy játszottál, meg azt is, hogy ilyen időben elkészültél!!! :)

    VálaszTörlés
  10. Hankka, ez a finom töltött csirke mell valami csodás, guszta, és finom. Gyönyörüen el készitetted, és a tálalás is fantasztikus. Ez kimondottan egy ünnepélyes étel, és hidegen is nagyon finom lehet! Át lapozok, és mégnézem a Kolozs Gabi blogját is! Köszi a finom receptet!

    VálaszTörlés
  11. Merhabalar, ne kadar güzel ve leziz görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar.

    VálaszTörlés
  12. De jól néz ki! Én is arra gondoltam, mihamarabb elkészítem:-) Erre a hétvégére már nem, de ha következőre sem, akkor karácsonyra.

    VálaszTörlés
  13. Köszönöm mindenkinek a kedves hozzászólást, próbáljátok ki, tényleg nagyon finom husi a végeredmény! :)

    VálaszTörlés
  14. Gratulálok Hankka! Gyönyörű, sokkal szebb, mint az enyém, és biztos nagyon finom is!
    Áldott Adventet kívánok!
    Gabi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi, nagyon köszönöm a receptet, igazán finom lett! :) Áldott, békés adventi időszakot kívánok nektek is! :)

      Törlés
  15. Nagyon guszta, szívesen megkóstolnám. BÚÉK!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom volt, Jutka, próbáld ki! :) Boldog Új Évet Nektek is! :)

      Törlés