kedd, november 13, 2012

Hósipka

Vendégposzt: anyukám szokta ezt a sütés nélküli desszertet készíteni, most is tőle kaptunk pár hósipkát, ezek kerültek lencsevégre. Annak ellenére, hogy nem én készítettem, szeretném megosztani veletek, mert mutatós és finom desszert. A formázást már biztosan ismeritek, a citromfacsaró belsejével történik, mint pl. a morgós csúcsnál is. A massza közepébe kerülhet meggy vagy akár mogyorószem is, ízlés szerint. Az eredeti recept a Nők Lapja Konyha magazin 2010. októberi számában jelent meg. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 3 tojás
  • 30 dkg porcukor
  • 30 dkg kókuszreszelék
  • 15 dkg Rama margarin
  • 3 evőkanál sárgabaracklekvár
  • 1/2 dl rum
  • 50 dkg darált háztartási keksz
  • meggy/meggybefőtt


  • A tojásfehérjéket habbá verte, majd hozzászitálta a porcukor felét, és hozzáadta a kókuszreszeléket is.
  • A margarint habosra keverte a porcukor másik felével.
  • Hozzáadta a tojások sárgáját, a lekvárt, a rumot és a darált kekszet.
  • A citromfacsaró belsejét megvizezte, félig megtömte/megtöltötte a kókuszos masszával.
  • Egy szem meggyet tett rá, és befedte a kekszes masszával.
  • Óvatosan kiütögette a formából, melyet minden töltés előtt vizezni kell.

15 megjegyzés:

  1. De szépek:) Tényleg hósipkához hasonló:)

    VálaszTörlés
  2. De jó, nem ismertem őket, nagyon kis mutatósak:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon klassz! És tök jó, hogy nem kell sütni! Nem csak a megjelenése tetszik, hanem valószínűleg az íze is remek! Mentve:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ötletes! Szépek és mutatósak is, Anyukád (is) nagyon ügyes!

    VálaszTörlés
  5. Hankka, nagyon megörültem, mikor megláttam anyukád sütés nélküli mutatós hósipkáit. Gondoltam, mentem az idősebb fiamnak, ő szokott morgós csúcsot is csinálni.
    De mivel a tojások nyersen kerülnek bele, szóba sem jöhet. De sajnálom!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon mutatós!Szeretem a sütés nélküli édességeket:)

    VálaszTörlés
  7. De szépek! Nagyon klassz recept! mentettem magamnak!

    VálaszTörlés
  8. Már tegnap gyorsan végignéztem a friss bejegyzéseket, de írni nem volt időm. Most kicsit több van:-) Nagyon helyes kis sipkák, s milyen finomak lehetnek!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szép desszert! Szerintem nem sokáig tartana nálunk, pedig nem kis munka lehet benne! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért annyira nem nehéz elkészíteni, viszont tényleg gyorsan fogy! :)

      Törlés