vasárnap, november 04, 2012

Gesztenyés, krémlikőrös tiramisu

Ilyen gyors talán még soha nem voltam, már ami a megpillantást és az ezt követő elkészítést illeti. Trollanyunál láttam meg ugyanis a gesztenyés tiramisut Bailey's likőrrel megbolondítva, és mivel épp valami hasonló után kutakodtam a neten, nem is kellett tovább keresgélnem. Trollanyu, nagyon köszönöm a leírást, igazán finom, könnyed desszert kerekedett belőle! :) Névnapi szendvicspartira voltunk hivatalosak, és szerettem volna valamilyen egyszerű desszertet vinni az ünnepelteknek. Minimális változtatással így készült el szombaton reggel a gesztenyés tiramisu, délután pedig jóízűen belakmároztuk, nagyon finom volt. (Persze az alkohol okán a gyerekek és a sofőrök más desszertet kaptak.) Drága apukám, testvérem és kis keresztfiam,  boldog Imre napot mindhármótoknak! Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • babapiskóta (kb. 40 db)
  • 1 dl kávé
  • 1 dl krémlikőr (nálam whiskey-s)
  • 25 dkg gesztenyemassza
  • 25 dkg mascarpone
  • 4 dl tejszín
  • 1 csomag Bourbon vaníliás cukor
  • 1 csomag habfixáló

a tetejére:

  • kakaópor


  • Egy mélyebb jénai aljába szorosan leraktam egy sor babapiskótát.
  • A kihűlt kávét összekevertem a krémlikőrrel, és a harmadát a piskótára locsoltam.
  • A gesztenyemasszát villával áttörtem, elkevertem a mascarponéval.
  • A tejszínből kemény habot vertem, a végefelé hozzáadtam a vaníliás cukrot és a habfixálót is.
  • A habot finoman beleforgattam a gesztenyés masszába, és ennek a krémnek a harmadát a piskótára halmoztam, szépen elegyengettem.
  • Újra piskótasor következett, likőrös kávé, krém, még egy sor piskóta, likőrös kávé és krém.
  • Hűtőbe tettem dermedni, majd tálalás előtt kakaóporral megszórva díszítettem a tetejét.

46 megjegyzés:

  1. Ez meseszép!! Nagyon ügyesen dekoráltad ! Az íze is finom lehet !!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, és tényleg finom volt az íze! :)

      Törlés
  2. Nagyon szép, ráadásul tulipános, mint a konyhám:-)
    Ti is Imrés család vagytok? Férjem második neve is az, jó néhány családtagja is ezt a nevet viseli. Boldog névnapot nekik:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük, és mindig megtudunk egymásról valami újdonságot, ugye?! :)

      Törlés
  3. Ez valami mesésen gyönyörű Hankka! :) Azok a tulipok meg pillangók <3 :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, ugye, milyen helyesek?! :) Egy kis tavasz az őszben-télben! :)

      Törlés
  4. Szépséges lett! Már én is néztem Trollanyunál, nem csodálom, hogy ilyen hamar elkészítetted. Szívesen megkóstolnám:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép lett, tetszik a tulipános minta. Ez egy isteni finomság. Én is láttam trollanyunál, szívesen megkóstoltam volna:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban nagyon finom, érdemes elkészíteni! :)

      Törlés
  6. Tied is nagyon szép lett, és biztos nagyon finom volt!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon de nagyon brutál finom lehet! Most el tudnék viselni belőle egy adaggal. Klassz a díszítés is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vikvi, most már én is el tudnék viselni belőle egy (újabb) adaggal, fincsi! :)

      Törlés
  8. Igazán kitettél magadért megint, gyönyörűséges lett!! Azok a tulipánok színt hoznak ebbe a randa esős időbe... Isten éltesse az ünnepelteket!
    Mondtam már, hogy imádom a stílusodat?? :))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük a köszöntést, szerintem is olyan szívmelengetőek a tulipánok meg persze a pillangók! :) És nem mondtam, de nagyon köszönöm, igazán megtisztelő! :)

      Törlés
  9. De szép:) Tulipános, mint a népmese:)

    VálaszTörlés
  10. Az egyik kedvenc süteményem és nagyon szép is. Biztosan "megblogkóstolom" majd valamikor.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha kedvenc, akkor érdemes kipróbálni ezt a változatot is, szerintem ez is nagyon fog ízleni! :)

      Törlés
  11. Nagyon szép munkát végeztél! Gondolom örültek neki. Boldog névnapot az ünnepeltjeidnek! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönjük, a fiúk nevében is! :)

      Törlés
  12. Isten éltesse a névnaposaidat! a süti fincsi lehet,na a tulipánok gyönyörűek!!

    VálaszTörlés
  13. Tényleg nagyon szép! Már Trollanyunál is megcsodáltam, tetszik a díszítés is nagyon!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mutatósra sikeredett és nagyon finom is volt! :)

      Törlés
  14. Jöhet, annak ellenére, hogy fogyózni készülök. ;-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha még most készülsz, akkor egy kis adag igazán belefér, kár kihagyni! :)

      Törlés
  15. Tavaszi hangulatban:))Nagyon szép a dekoráció és fantasztikus lehet az íze.- ráadásul tojás nélküli.Jöhet minden mennyiségben és ízben. Az olaszoknál csak a klasszikus változattal találkoztam és lám milyen sok változatban ellehet készíteni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És érdemes variálni vele, mert nagyon finom pl. ez a verzió is! :)

      Törlés
  16. Én ia kérek! Remek ízkombináció ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tökéletes párosítás a krémlikőr és a gesztenye, nagyon finom volt! :)

      Törlés
  17. Nagyon látványos-guszta a tiramisud. Egy kis változatosság pedig csak használhat ennek a remek desszertnek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez teljesen így van, egészen más lett, de nagyon finom! :)

      Törlés
  18. De örülök, nem is láttam, hogy elkészítetted:) Gyönyörű a díszítésed is, hú de megenném most is:) A Bailey's is whiskey-s likőr, szerintem ugyanolyan lehetett az íze:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Trollanyu, köszönöm a receptet, nagyon fincsi volt, bizony én is megenném szívesen most is! :) Szerintem nagyon finom lehet kávés vagy vaníliás krémlikőrrel is! :)

      Törlés
  19. De szép!! ...és biztos, hogy finomságos, már Trollanyunál is nagyon tetszett. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi, finom és gyorsan, könnyen elkészíthető, nálunk biztosan fog még készülni! :)

      Törlés
  20. Nagyon szep, es gesztenyes! :) Azt megirnad legyszives, hogy korulbelul milyen meretu jenait hasznalsz? Elore is koszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) A képen látható tál 22 x 22 centis, lefelé kicsit szűkül (lent 18 x 18 centis). A mélysége pedig 7 cm. :) Egy ilyen tálba 1 adag pont belefér. :)

      Törlés
    2. Koszonom szepen! Nem is biztam benne, hogy harom evvel kesobb is valaszolsz! Alig varom, hogy elkeszithessem. :)

      Törlés
    3. Szívesen, biztosan szeretni fogjátok, mert nagyon finom! :)

      Törlés