vasárnap, október 28, 2012

Petrezselyemzöld fagyasztása

Most nem receptet hozok, csak egy nagyon egyszerű ötletet. Biztosan sokan ismeritek is, aki viszont nem, annak hátha tetszik és talán még nem késő egy kis petrezselyemzöldet fagyasztani.


Nemrég az eszter befőz blogon találkoztam a petrezselyemzöld télire történő tartósításnak leírásával. A bejegyzésben nagyon szépen, részletesen le van írva, hogyan fagyaszthatunk aprított petrezselyemzöldet, ezt én most nem is részletezném. Viszont a megmaradó szárakat is felhasználhatjuk, mégpedig paprikába töltve és szintén lefagyasztva.


Tehát a megmaradó szárdarabokat 1-1,5 centis darabkákra vágtam. Néhány paprikát kicsumáztam, és félig megtöltöttem őket a felaprított petrezselyemszárral, majd egészben hagyott petrezselyemzölddel teletöltöttem, kicsit bele is nyomkodva. Ezzel le is zártam a "tölteléket", az egészben hagyott levelektől az apró szárrészek nem tudnak kihullani a paprikákból. Télen, húslevesbe szoktam a petrezselyemzölddel töltött, fagyasztott paprikákból egyet-egyet tenni, a petrezselyemzöld és a paprika finom íze is belefő így a levesbe. :) Sok sikert hozzá!

9 megjegyzés:

  1. De jól néz ki! Én holnap állok neki a fagyasztásnak...:)

    VálaszTörlés
  2. De jó ötlet:) Nem is hallottam még eddig így fagyasztva:)

    VálaszTörlés
  3. De szépek a petrezselyemzölddel töltött paprikák! Én csak úgy magába szoktam lefagyasztani, de idén elmaradt, mert egyszerűen nem volt zöldje a néhány szál kikelt petrezselyemnek. Pedig szeretem mindenbe beledobálni.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépek ezek a paprikák:) Én is csak zacskóba teszem felaprítva, de ez sokkal mutatósabb.

    VálaszTörlés
  5. Petrezselymet, kaprot én is mindig fagyasztok, de ez a paprikában csodálatos! Ezentúl én is csinálok ilyet :)

    VálaszTörlés
  6. Petrezselymet ,kaprot,zellert,medvehagymát én is fagyasztok,külön paprikát is:)De ez a kombó nagyon jó,köszi az ötletet!!

    VálaszTörlés
  7. Kedves Hankka, nalam hagyomany, hogy a kerek regisztralokat meglepem valami finomsaggal, amit megkivantak, szeretnenek megkostolni. Te lettel a szep kerek 130. regisztralt olvasom. Mit ennel szivesen? Suljon vagy fojon? Edes legyen vagy sos? Udvozlettel, Anazar

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anazar, de aranyos vagy, köszönöm szépen, ez egy nagyon kedves gesztus a követőid felé! :) Ha már így rákérdeztél és választhatok, akkor valamilyen sós finomságot "kérek szépen", rád bízom, hogy főzöd vagy befőzöd vagy sütöd vagy csak összekevered, szóval szabad kezet kapsz tőlem és még egyszer nagyon köszönöm! :)))

      Törlés