kedd, október 02, 2012

Misi bácsi lenmagos pogácsája

- Mit sütsz? - kérdezte apa.
- Misi bácsi lenmagos pogácsáját - válaszoltam.
Vigyori arckifejezéssel nézett rám:
- De jó! Elneveztél RÓLAM egy pogácsát?

:)))

Ó, kicsi vagyok én ahhoz, hogy ételt nevezzek el, meg hát ki is kell ezt érdemelni, ugye?! :) Valahol, valamikor, valamilyen Misi bácsiról biztosan elnevezték ezt a finom pogácsát, de - bármennyire is szeretné - ez nem az én férjem volt. (A receptet egyébként a Príma Konyha magazin tavaly januári számában találtam.) Apa névnapját és Csenge szülinapját ünnepelte a család, vendégváró pogácsának készítettem. Nagyon finom, gazdagon lenmagos pogácsa, a kétszeri tekeréstől szép leveles a tésztája. Bár nem az a légiesen könnyed tésztájú pogi, mégis nagyon finomságos. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 90 darabhoz:
a tésztához:
  • 1/2 dl tej
  • 2,5 dkg élesztő
  • 60 dkg finomliszt
  • 1 csapott evőkanál só
  • 25 dkg Rama margarin
  • 2 tojás
  • 3 evőkanál tejföl
a töltelékhez:
  • 10 dkg lenmag
  • 4-5 dkg Rama margarin
a tetejére:
  • 1 tojásfehérje, lenmag, reszelt trappista sajt


  • A tejet langyosra melegítettem, belemorzsoltam az élesztőt, hagytam felfutni.
  • A lisztet átszitáltam, hozzáadtam a sót és elmorzsoltam benne a margarint.
  • Hozzáadtam a felfutott élesztőt, a tojást és a tejfölt, és egyneművé gyúrtam.
  • Enyhén lisztezett deszkán 1,5-2 cm vastagra nyújtottam, lekentem olvasztott margarinnal és megszórtam az aprítógéppel apróra vagdalt lenmaggal.
  • Feltekertem, mint a bejglit, majd újra nyújtottam.
  • Megint feltekertem, de most nem alulról felfelé, hanem balról jobbra haladtam a tekeréssel.
  • Letakartam, és meleg helyen jó fél órán át kelesztettem.
  • Lisztezett gyúrólapon jó ujjnyi vastagra nyújtottam, lekentem enyhén felvert tojásfehérjével, megszórtam lenmaggal és reszelt sajttal.
  • Kis méretű, lisztezett pogácsaszaggatóval kiszúrtam és sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam.
  • Előmelegített sütőben, 180 fokon negyedóra alatt készre sütöttem.

28 megjegyzés:

  1. De szépek:) Még sosem sütöttem pogácsát, de kipróbálom a télen:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem mondod, hogy még soha nem sütöttél pogácsát?! :) Pedig milyen finomak tudnak lenni! Olyan ügyes vagy, biztosan pogiban is nagyon jó leszel! :)

      Törlés
  2. De szeretnék egyet (mit egyet...tizenegyet!) befalni belőle! Nagyon ezt üzenik:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mosolygósak, ugye?! :) Sajna már egy darab nincs, legközelebb küldök egyet (tizenegyet)! :)

      Törlés
  3. Ezt egyszer megsütöm az én Misimnek, aki még csak 3 éves, de nagyon szereti a pogácsákat!!!! :) Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor utólag is boldog névnapot a kis drágának, lepd meg egyszer ezzel a pogival! :) Vagy készülhet szezámmaggal, tökmaggal, ha azokat esetleg jobban szereti a kisfiad! :)

      Törlés
  4. Még sosem sütöttem lenmaggal, de lassan érzem, itt az ideje, hogy kipróbáljam. S mivel már receptem is van hozzá, hát mi tarthat vissza...? :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eddig én is csak sós sütik tetejére tettem lenmagot, de finom a tésztába tekerve/hajtogatva is! :)

      Törlés
  5. Nagyon csinosak. Megkóstolnám szívesen, de Mihály nap már elmúlt, gondolom rég elfogyott...:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A hétvégén készült, és a hétvégén el is fogyott, ízlett mindenkinek! :)

      Törlés
  6. Válaszok
    1. Finom volt, vendégvárásra is tökéletes! :)

      Törlés
  7. Ha lenmagos, már rossz nem lehet! Tetszik a neve is! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már régebb óta nézegetem a receptet, de most Mihály napra kapóra jött, és nem csalódtam, finom volt! :)

      Törlés
  8. Bárkiről is nevezték el, biztosan megérdemelte, mert nagyon szépek, gusztusosak, és biztosan finomak is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finomak bizony, hamar el is tűntek a tálcáról! :)

      Törlés
  9. Ilyet még nem sütöttem csak simát, nagyon szép magasak lettek!Nálunk elfogyna nagyon hamar!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ti is nagy pogácsarajongók vagytok, Erika?! :) Nálunk mindenki szereti a pogácsát, jól is sikerült, úgyhogy tényleg gyorsan elfogyott! :)

      Törlés
  10. Lenmag, sajt, jöhet a pogácsa! Uzsonnára a gyerekeknek is megteszi. Guszták és kívánatosak:-)

    VálaszTörlés
  11. Éppen van egy zacskó lenmag itthon. A receptet mentem, és feéltétlenül ki fogom próbálni annak ellenére, hogy pogácsát csak ritkán szoktam sütni. ez most nagyon megtetszett!

    VálaszTörlés
  12. Hát bárkiről is kapta a nevét, az biztos hogy nagyon jól néz ki! Gyönyörű magas és kipróbálom, mert nagyon szeretjük a pogikat :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan sokféle pogi létezik, érdemes egyszer-egyszer ezt is megsütni! :)

      Törlés
  13. De helyesek így aprón és magasra nőtten! Nekem is szemet szúrt a Príma Konyhában, de nem sütöttem (még) meg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is megjegyeztem magamnak még amikor megjelent, csak hát annyi kipróbálásra váró recept van meg hát a régi jól beváltak is, hogy most került sorra! De megéri elkészíteni, finom! :)

      Törlés
  14. Nagyon kívánatosak!:)Feltétlenül kipróbálandók.

    VálaszTörlés