vasárnap, október 07, 2012

Juhtúrós tekercsek

A Blogkóstoló 4. fordulójában HajniZoli volt a párom. Már akkor is szemeztem a sajtos tekercseivel, végül a játékra nem ők készültek el. Viszont azóta többször is megsütöttem, most végre sikerült lencsevégre is kapni őket. Igaz, a hűtőben dekkoló juhtúró most átírta az eredeti receptet, legalábbis ami a tölteléket illeti, a tésztán viszont - egy pici só kivételével - semmit sem változtattam, úgy tökéletes, ahogy van. És a formázás is változott picit, nálam ugyanis a mini muffinsütő tepsiben készültek. Ha még gazdagabban szeretnétek elkészíteni, a tetejét meg lehet kenni tojással és megszórni reszelt sajttal, nálam ez most elmaradt, de így is nagyon finom lett, Hajni, köszönöm a receptet! Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 96 db tekercshez:
a tésztához:
  • 5 dl tej
  • 5 dkg élesztő
  • 1 csapott evőkanál cukor
  • 1 dl olaj
  • 80 dkg finomliszt
  • 1 teáskanál só
a töltelékhez:
  • 25 dkg juhtúró
  • 10 dkg Rama margarin
  • 3 tojássárgája
  • 1 teáskanál só


  • A tejet meglangyosítottam, kb. 1,5 decinyiben feloldottam a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt és hagytam felfutni.
  • Közben a maradék tejet a dagasztógép táljába öntöttem, hozzáadtam az olajat, rászitáltam a lisztet és hozzáadtam a sót is.
  • Amikor az élesztő felfutott, azt is a tészta hozzávalóihoz adtam, majd a dagasztósprilállal szép, egynemű tésztává dagasztottam.
  • A tálból lisztezett deszkára borítottam, finoman átgyúrtam, majd négy részre osztottam.
  • Csak addig hagytam a tésztacipókat kelni, amíg elkészítettem a tölteléket.
  • Ehhez egy tálba tettem a juhtúrót, villával kicsit áttörtem, hozzáadtam a margarint és a tojássárgákat, ízesítettem pici sóval (vigyázva, mert a juhtúró is sós), és gépi habverővel simára kevertem. (Ha nincs juhtúrónk, az eredeti töltelékkel is nagyon finom, ehhez 25 dkg margarin, 3 tojássárgája és 1 csapott evőkanál só szükséges.)
  • A tésztacipókkal külön-külön dolgoztam tovább. Egy-egy cipót kb. 48 x 25-30 centis téglalappá nyújtottam, megkentem a töltelék negyedével és viszonylag szorosan feltekertem.
  • 24 db 2 centi széles csigára vágtam, amiket rögtön a muffintepsi mélyedéseibe rakosgattam.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben 15-20 perc alatt sültek készre.
  • (Jó tanács! Az első adag elkészítése után a tölteléket érdemes hűtőbe tenni, nehogy ellágyuljon. Amíg az első tésztacipóval dolgozunk, a többit takarjuk le, hogy ne száradjanak ki.)

19 megjegyzés:

  1. Hű, de jól néznek ki! És milyen finomak lehetnek! Jól választottál, Hankka!

    VálaszTörlés
  2. Jó választás volt nagyon! Nekem a gyengém a pogácsa,recept mentve:))

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörűek!!! Biztos imádnám, jöhet minden ami juhtúrós:)

    VálaszTörlés
  4. Tényleg nagyon jól néznek ki, régen sütöttem ilyen sós aprósüteményt, pedig imádjuk!!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, finom, és kimondottan szépek ezek a tekercsek. Szeretnék belőle egy párat!

    VálaszTörlés
  6. Ó, de szépségesek lettek!
    Sajttal és juhtúróval is nagyon finom lehet, mindkettőt megkóstolnám. :)

    VálaszTörlés
  7. Árválkodik a hűtőmben egy felbontatlan élesztő. Most már tudom, mire használjam fel:)

    VálaszTörlés
  8. Egészségetekre hankka!
    Szépek nagyon és azt már tudom, hogy finomak is:-)) Örülök, hogy tetszett :-)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon tetszik és biztos ízlene nekünk is. Itt sajnos igen ritka a juhtúró (nem is értem miért), de szívesen kipróbálnám majd ezt a receptet is!

    VálaszTörlés
  10. Hankka, ez nagyon mutatós, és biztosan rettentően finom! A sörkiflidet már többször megsütöttem, szerintem ez is listára fog kerülni ;) köszönöm mindenkinek, akinek köze van hozzá ;)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon jól néznek ki a tekercseid!:)

    VálaszTörlés
  12. Hankka, ezek a sajtos tekercsek annyira szépek! Most épp éhes vagyok - nagyon - vacsora előtt állunk, úgyhogy be bírnék "kapkodni" egy párat az aranyos kis kosárkádból... :) De akkor mi lenne a vacsorával? :D

    VálaszTörlés
  13. Ennivalóak:) Imádom a juhtúrót sütibe, magára, levesbe, paprikába töltve, mindenféle képpen:)

    VálaszTörlés
  14. Előbb azt hittem, a legújabb Blogkóstolóra készültek:-) De nem ez a lényeg, hanem hogy annyira helyes, ennivaló kis csigák, ráadásul juhtúróval töltve! Nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  15. Köszönöm, lányok, ez még nem a Blogkóstoló mostani fordulójára készült, de azért tényleg nagyon fincsi volt! :)

    VálaszTörlés
  16. Én is szemeztem már velük, hamarosan el is készül majd.
    Nagyon szépre sikeredtek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finomak, a juhtúró nélküli, sima margarinos töltelékkel is tökéletesek! :)

      Törlés