szombat, október 06, 2012

Gesztenyés-mogyorós golyók

Találtam egy szimpatikus receptet az elmentett receptjeim között, csak sajnos balga fejjel nem írtam fel, hogy honnan is ered. Ha esetleg ráismertek, nagyon szívesen beírom az eredetét vagy linkelem, csak én már tényleg nem tudom, hol bukkantam rá annak idején. Ha megnézitek a hozzávalókat, szerintem el tudjátok képzelni, hogy milyen finom lehet: van benne gesztenye, mascarpone, rum, mogyoró, mogyorókrém... ugye hogy ugye?! :) Érdemes elkészíteni, finom sütés nélküli desszert, sok sikert hozzá!

Időközben meglett az eredeti recept is, itt találjátok, és persze hogy Gesztenyétől ered! Köszönöm a receptet!


Hozzávalók kb. 60 darabhoz:
  • 20 dkg darált háztartási keksz
  • 25 dkg gesztenyemassza
  • 25 dkg mascarpone
  • 5 dkg darált sótlan pirított mogyoró
  • 2 evőkanál rum
  • 10 dkg porcukor
  • 2 evőkanál mogyorókrém
a forgatáshoz:
  • keserű kakaópor, darált keksz, kókuszreszelék, darált mogyoró, darált dió, aprított vagy szeletelt mandula


  • Az összes hozzávalót összekevertem, könnyen gyúrható masszává állítottam össze.
  • Kis - kb. 1,5 dkg-os - golyókat formáztam a masszából.
  • Egyharmadukat keserű kakaóporba, másik harmadukat kekszmorzsába, a harmadikat pedig kókuszreszelékbe forgattam.
  • Jól lehűtve tálaltam.

15 megjegyzés:

  1. Hát azt hiszem őt tényleg érdemes elkészíteni...:)

    VálaszTörlés
  2. Finom lehet, nagyon jól néznek ki! :)
    És a Google csodákra képes. :D
    http://gesztenye-bonbonmania.blogspot.hu/2011/01/gesztenyes-mogyoros-golyok.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ügyi! :) Ezek szerint Gesztenyétől mentettem le! Pusssz! :)

      Törlés
  3. Ez a katonás sorba-állítás...szívesen elkapkodnék párat a tányéról, hogy megbontsam a szimmetriát! :-DDD
    Kár, hogy ez csak vágyálom marad. ;-)

    VálaszTörlés
  4. Hmmmmmmmm... De szuper!!!

    Külön bámulatos, mennyire egyformák lettek a golyók :-) Eszméletlen!

    VálaszTörlés
  5. Hű, most nagyon be tudnék kapni párat így vacsi után :)

    VálaszTörlés
  6. Milyen tökéletesek, egyformák és szépek! Nagyon tetszik! Imádom a különböző kínáló táljaidat is, mindig szemügyre veszem ezeket is... ,-)

    VálaszTörlés
  7. Mutatósak nagyon, a három féle hempergetéssel. Imádom a gesztenyét, vittem is a receptet:-)

    VálaszTörlés
  8. De szépen sorakoznak! :) Erre felém is masírozhatna egy- kettő!! :))) Veszélyes hozzád benézni, mert már a képeid láttán "kész vagyok" és a receptet még el sem olvastam!! :D

    VálaszTörlés
  9. Na, már itt a Karácsony?...mert jó hogy előre látni ezeket a finom golyókat, okvetlen meg tartom a finom receptedet. Hogy milyen aranyosan sorakoznak...mint egy kis KATONA sereg!

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm a kedves szavakat, aranyosak vagytok! :)

    VálaszTörlés
  11. Ebéd után vagyok, valami desszertre vágyom, jöhet egy pár golyó. Köszönöm. ;)
    Nagyon szépek lettek, és milyen egyformák. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Sajna már rég elfogytak, de legközelebb küldök néhányat! :)

      Törlés