hétfő, október 15, 2012

Francia töltött paprika

A francia csirkemáj után íme a francia töltött paprika. Nem, nem kattantam rá a francia kajákra, teljesen véletlen, hogy mostanában ilyen ételek kerülnek terítékre. A töltött paprika receptjét Hargitai György szakácskönyvében találtam. Egyszerűen elkészíthető, a mi megszokott töltött paprikánkhoz képest másabb a töltelék, plusz kap egy tejfölös-sajtos öntetet, összességében nagyon finom étel. Akár vendégvárásra is tökéletes, előre elkészíthetjük, aztán már csak sütőbe kell tenni, és fél óra múlva tálalhatjuk is. (A képek elég minimálra sikerültek, elnézést érte, de sietősen kellett fotóznom. :) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 4 szép, húsos zöldpaprika
  • 1 fej vöröshagyma
  • 25 dkg darált hús (nálam sertéscomb)
  • 2 evőkanál olaj
  • őrölt feketebors, petrezselyemzöld, só
  • 1 tojás
  • 3 evőkanál zsemlemorzsa

a tetejére:

  • 2 dl tejföl
  • 1 tojássárgája
  • só, pirospaprika
  • kevés vaj
  • 5 dkg reszelt sajt


  • A paprikákat megmostam, félbevágva kicsumáztam.
  • Egy nagy lábasban vizet forraltam, ízesítettem sóval, majd a paprikákat a forrásban lévő vízbe tettem és 1-2 percig főztem, végül szűrőkanállal kiemeltem és hagytam lecsepegni.
  • A töltelékhez megtisztítottam a vöröshagymát, nagyon apróra vágtam.
  • Az olajon a hússal együtt kevergetve megpirítottam.
  • Ízesítettem sóval és őrölt borssal.
  • Amikor a hús kihűlt, hozzáadtam a tojásokat és a zsemlemorzsát, ízesítettem apróra vágott petrezselyemzölddel.
  • A fél paprikákat vajjal kikent tűzálló tálba egymás mellé rakosgattam, majd mindegyiket megtöltöttem a töltelékkel.
  • A tejfölt elkevertem a tojássárgákkal, ízesítettem sóval és pirospaprikával, majd a töltött paprikák tetejére locsoltam.
  • Megszórtam a reszelt sajttal, és előmelegített, 180 fokos sütőben kb. fél óra alatt készre sütöttem.

13 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és nagyon finom lehet! Tegnapi napon láttam egy hasonlóan elkészített töltött paprikát. Eddig még ilyen formán nem próbálkoztam pedig nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet, nálunk nincs paprika (csak kaliforniai...esetleg azzal is megéri kipróbálni):-)

    VálaszTörlés
  3. Hű, a mindenit!!! Nekem a klasszik paradicsommártásos annyira nem jön be, de ez itt...

    Nem fogom elfelejteni :-)))

    VálaszTörlés
  4. Micsoda ötlet, nekünk is ízlene tutira! Mentettem is! :)

    VálaszTörlés
  5. Még egy finomság, amit ki kell próbálni:)

    VálaszTörlés
  6. A klasszikus paradicsomost szoktam, ez új nekem is. Nagyon tetszik:-)

    VálaszTörlés
  7. Ilyen módon még nem készitettem a töltött paprikát...habár nagyon guszta és igazán finomnak néz ki!

    VálaszTörlés
  8. Lányok, köszönöm! :) Próbáljátok ki, tényleg nagyon finom étel! :)

    VálaszTörlés