vasárnap, október 21, 2012

Brüsszeli vaníliás keksz

Nagyon egyszerűen elkészíthető vaníliás kekszet sütöttem. Ismeritek azt az érzést, hogy olyan édesség ehetnéketek támad, de éppen semmi nincs otthon?! Ezt láttam a család apraján-nagyján, miután elfogyott a hét közben készült torta utolsó morzsája is, nem találták a helyüket, jártak-keltek a konyhában, időnként benéztek a hűtőbe, de a joghurt és Túró Rudi nem elégítette ki a desszert utáni vágyukat. Egy szó mint száz, sütnöm kellett. Gyorsan összeállítottam a tésztát, majd pihent picit a hűtőben, aztán már csak formázni és sütni kellett. Langyosan is jó, másnap is jó, azt pedig, hogy pár nap múlva milyen lenne, nem fogjuk megtudni, mert addigra garantáltan elfogy. :) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 60 darabhoz:
  • 45 dkg finomliszt
  • 8 dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 38 dkg Rama margarin
a forgatáshoz:
  • színes cukor


  • A lisztet gyúródeszkára szitáltam, hozzászitáltam a porcukrot is, majd belekerült a vaníliás cukor és a kis darabokra vagdalt margarin.
  • Először csak elmorzsoltam a margarint a cukros liszttel, majd fokozatosan egynemű tésztává állítottam össze, végül cipóvá formáltam.
  • Három részre osztottam, mindháromból kb. 3-4 cm átmérőjű, 20 cm hosszú rudat sodortam.
  • A rudakat alufóliába csomagolva fél órára a hűtőbe tettem.
  • A színes cukorhoz összesen kb. 6 evőkanál kristálycukorra lesz szükségünk, amit néhány csepp ételfestékkel színezünk és tálcára terítve száradni hagyjuk. (Én most készen kapható színes cukrot használtam.)
  • A pihentetés után a tésztarudakat a gyúródeszkára szórt színes cukorba forgattam, majd mindegyiket 20 szeletre vágtam.
  • Nem túl közel egymáshoz sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam, és előmelegített, 175 fokos sütőben, a sütő középső rácsára tolva kb. 15 percig sütöttem.

16 megjegyzés:

  1. Hogyne ismerném az érzést! Pláne a képeidet nézve....:-D

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. Köszi, Janka! :) Az jutott közben még eszembe, hogy akár egy gyerekzsúron is megállnák a helyüket! :)

      Törlés
  3. Nagyon szép vidámak, színesek lettek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És akár sima kristálycukorral is készíthető, esetleg kakaós tésztával! :)

      Törlés
  4. Tényleg igazán vidám összeállítás. Tetszik. :)

    VálaszTörlés
  5. Naná, hogy ismerős :-)! Nagyon jól néznek ki a kekszek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye?! :) Mutatósak, az biztos, és etetik is magukat rendesen! :)

      Törlés
  6. Mosolyra fakasztóan néznek ki, máris jobb kedvem lett a látványától! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor már megérte, hogy benéztél, Vicuska! :)

      Törlés
  7. Én nem vagyok nagy kekszrajongó, de a kekszeid annyira gusztán sorakoznak a kínáló táladon... hmmm, szinte érzem a finom vaníliás ízt a számban. Nagyon tetszenek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi sem annyira, de mostanában egyre gyakrabban készítek, nagyon finomak tudnak lenni! Ezek a kis színes kekszek biztosan tetszenének Milánnak is! :)

      Törlés