csütörtök, október 04, 2012

Aszalt koktélparadicsom

Paradicsomot aszaltam. Sajnos már nem a napocska erejével, pedig az lett volna az igazi, de mivel csak most volt rá időm, illetve nagybátyám most lepett meg egy nagy adag saját termesztésű koktélparadicsommal, nagy részük az aszalógépben végezte. Aszalás előtt így néztek ki (nagyon helyeskék voltak, ritkán látok ilyen apró paradicsomokat)...


... aszalás után pedig ilyenek lettek:



Igazából nincs is recept. A paradicsomokat megtisztítottam, megmostam, kicsit le is szárogattam, majd szép sorban az aszalógép tálcáira rakosgattam őket, és addig aszaltam, amíg jól összefonnyadtak, de nem száradtak teljesen zörgősre. Ekkor üvegekbe rakosgattam őket, volt, amelyik üvegbe rozmaringágacskák, volt, amelyikbe egy-egy fokhagymagerezd került, illetve mindegyikbe tettem néhány szem színes borsot. Végül felöntöttem olívaolajjal, majd lezártam az üvegeket. Már nagyon várom, hogy felhasználjam a kis aszalványokat, kenyeret és focacciát mindenképpen szeretnék készíteni velük. Ti mibe használtatok már aszalt paradicsomot? :)

18 megjegyzés:

  1. Én aszaltam tavaly is, meg idén is paradicsomot. Kenyérbe, pogácsába használtam el. A tavalyiakat nagyon kiszárítottam, idén igyekeztem kevésbé. Még várnak sorsukra, de valószínűleg sütiben végzik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Láttam is nálad bejegyzésben, és jó ötlet a pogácsa is! :)

      Törlés
  2. Szendvicsbe, pizzára, olaszos tésztaételekhez, kenyérbe sütve. :) Imádjuk. Friss krémsajtokba.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, látom már, csak el kell engedni a fantáziánkat... köszönöm az ötleteket! :)

      Törlés
  3. Én is rengeteget aszaltam, de tényleg nem szabad teljesen kiszárítani. Ahogy duende írta, ezekbe az ételekbe isteni. Ricottával keverve megtölthetsz csirkét vele,rukkolával és rákkal gazdagítva remek spagetti feltét... Végtelen a felhasználása.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg végtelen a felhasználás, látom már, milyen sokféle ételt lehet vele feldobni! :)

      Törlés
  4. Tényleg nagyon szépek voltak a kis paradicsomok, és aszalás után is guszták.
    Én még nem aszaltam, így nem is tudom hogy mibe lehet használni, de szívesen megkóstolnám....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, milyen édesek voltak?! Szinte sajnáltam belerakni az aszalógépbe. Nagyon kíváncsi vagyok én is az ízükre, állítólag nagyon finom, majd meglátjuk! :)

      Törlés
  5. Nagyon klassz a sok kis piros gyöngy! :-)) Kár, hogy nincs aszalógépem. :((

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nagyon aranyosak voltak! :) Sajnos nekem sincs aszalógépem, anyukáméktól kaptam kölcsönbe! :) De ha jól sikerül a paradicsom, lehet, hogy jövőre beinvesztálok egybe! :)

      Törlés
  6. De jó, nagyon tetszik ez a kis szerkezet. :) Milyen jó lenne nekem is ez az aszalt paradicsom, épp most találtam egy receptet, amihez aszalt paradicsom kell... Küldesz? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Képzeld Gabi, ugyanígy voltam, előbb jött egy recept, amihez aszalt paradicsom kell, aztán jött az aszalás! :) Címed? :)

      Törlés
  7. Állati jó!!! Hű, de remek dolga lesz a családnak :-)))

    Az a felülnézetes, "pöttyös" kép szenzációs!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, ilyen édes, apró kis paradicsomokat nem is lehet rosszul fotózni! :)

      Törlés
  8. Én is aszaltam a tavaly, az idén pedig anyukám aszalt nekem, napon:) Én is sok mindenbe használtam már:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A napon érlelt/aszalt még finomabb lehet, már alig várom, hogy süthessek az enyéimmel! :)

      Törlés