csütörtök, szeptember 13, 2012

Szilvás hagymaketchup

Azt ígértem, hogy nem hozok több ketchup receptet. Paradicsomból nem is, viszont szilvából igen. :) Szilvás hagymaketchup készült nálunk, és mondhatom, nagyon finom lett. Elsősorban vadhúsok vagy sült hal mellé tudom elképzelni, de a hétvégén steak csirkemellel és burgonyapürével ettük, nagyon jól kiegészítette a finom sült húst és köretét. Pikáns, enyhén csípős, finoman fűszeres íze van. Sok sikert hozzá!

 
Hozzávalók bő 1 literhez:
  • 1 kg szilva
  • 25 dkg mogyoróhagyma (nálam vöröshagyma)
  • 2 fokhagymagerezd
  • 2-3 dkg friss gyömbérgyökér
  • 2 narancs
  • 1,25 dl vörösbor
  • 1 evőkanál balzsamecet (25 %-os)
  • 15 dkg barnacukor
  • 2-3 karika csípős paprika
  • 1 teáskanál őrölt szerecsendióvirág
  • 1 teáskanál őrölt fahéj
  • 1 csapott teáskanál só
  • csipetnyi őrölt szegfűszeg
  • 1/2 késhegynyi tartósítószer (nátrium-benzoát)

 
  • A szilvát megmostam, szárazra töröltem, félbevágtam, kimagoztam.
  • A kétféle hagymát megtisztítottam, és aprítógéppel nagyon apróra vágtam.
  • A szilvát és a hagymát lábasba tettem, hozzáadtam a finomra reszelt gyömbért és a narancs reszelt héját, a vörösbort, a balzsamecetet, a cukrot, néhány karika (nagyon) csípős paprikát és a fűszereket.
  • Nagy lángon felfőztem, majd lefedve, kis lángon, időnként megkeverve kb. 1 óra alatt sűrűre főztem.
  • Levettem a tűzről, kicsit hűlni hagytam, majd botmixerrel pürésítettem. (A pürésítés ellenére nem fogunk olyan finom, krémes állagot kapni, mint pl. a paradicsomból készült ketchup esetében, inkább kicsit darabosabb, chutney jellegű lesz a szilvapürénk.)
  • A ketchupot újra felfőztem, ekkor ízlés szerint még lehet fűszerezni, hozzáadtam a tartósítószert is, főztem még néhány percig, majd levettem a tűzről.
  • Azon forrón csírátlanított üvegekbe töltöttem, majd az üvegeket lezárva 5-10 percre fejtetőre állítottam, végül mindet szárazdunsztba tettem, ott hagytam őket kihűlni.


Még mindig szeretném felhívni figyelmeteket a Blogkóstoló 5. fordulójára, nemsokára lejár a jelentkezési határidő, aki lemarad, kimarad! Gyertek játszani, részletekért katt a képre!

8 megjegyzés:

  1. Ez nagyon különleges ízű lehet, még nem ettem ilyet, de ránézésre finomnak látszik. A kis csipketerítőd is nagyon szép!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet, el tudom képzelni sok mindenhez. Szilvás, almás lecsót készítettem már nekem nagyon ízlett.

    VálaszTörlés
  3. És milyen szép sötét színe van:) Én a hagyma csatnit készülök kipróbálni, ez is nagyon hasonló.

    VálaszTörlés
  4. Micsoda gyönyörüséges ötlet ketchup-hoz hozzá adni szilvát...imádom!

    VálaszTörlés
  5. Ez nagyon fincsi lehet! Príma ötlet, grat !

    VálaszTörlés