vasárnap, szeptember 30, 2012

Hólabda torta Citromhabtól - Csenge 3 éves!

Pontosan 3 évvel ezelőtt, 2009.09.30-án reggel az előző napon egyeztetett vizsgálatra mentünk a nőgyógyász doktor bácsihoz. Miután megvizsgált, közölte, hogy szivárog a magzatvíz, és mivel az előzményekre tekintettel már korábban megbeszéltük, hogy császáros szülés lesz, mehettünk is a műtőbe. Az előkészületek közben Csenge baba még egy picit ránkijesztett, mivel gyengült a szívhang, de aztán minden rendben volt, és 10 óra 13 perckor megszületett a mi kis tündérünk, szülei és testvérei legnagyobb örömére. Mintha tegnap történt volna, pedig azóta eltelt 3 év, hétfőtől óvodás nagylány lesz! Drága kincsünk, Isten éltessen sokáig erőben, egészségben, boldog szülinapot kívánunk! :) Csengét ezzel a hólabda tortával köszöntöttük, a receptért ezúton is köszönet Citromhabnak. Nagyon finom, a hólabda süteményt idéző ízvilágú torta, kakaós piskótalapok között főzött krém, tetején csokimáz. Csak ajánlani tudom, sok sikert hozzá!


Hozzávalók 26 cm-es kapcsos tortaformához:
a tésztához:
  • 3 x 3 tojás
  • 3 x 7 dkg kristálycukor
  • 3 x 2 evőkanál olaj
  • 3 x 7 dkg finomliszt
  • 3 x 1,5 dkg kakaópor
  • 3 x 1 kávéskanál sütőpor
a krémhez:
  • 6 dl tej
  • 6 evőkanál finomliszt
  • 16 dkg Rama margarin
  • 21 dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
a hólabdákhoz:
  • 0,3 dl víz
  • 10 dkg cukor
  • 10 dkg tejpor
  • 8 dkg kókuszreszelék
  • 8 dkg Rama margarin
  • + kókuszreszelék a forgatáshoz és a torta oldalára
a mázhoz:
  • 10 dkg ét tortabevonó
  • 1 evőkanál olaj


  • Először a hólabdákat készítettem el, amihez a vízből és a kristálycukorból szirupot főztem, majd hűlni hagytam.
  • Amikor kihűlt, összedolgoztam a kókuszreszelékkel, a tejporral és a puha margarinnal, majd golyókat formáztam belőle és hűtőbe tettem (ha túl lágy lenne a massza, tegyük egy kicsit a hűtőbe dermedni, ezután könnyebb lesz formázni).
  • Ezután megsütöttem a három kakaós lapot külön-külön: a tojásokat habosra, krémesre kevertem a kristálycukorral, majd - még mindig gépi habverőt használva - elkevertem benne az olajat is.
  • Átszitáltam a sütőporral összekevert lisztet és a kakaóport, és óvatosan, hogy ne törjem össze a habot, beleforgattam a tojásos masszába.
  • A kapcsos tortaforma alját kibéleltem sütőpapírral, beleöntöttem a tésztát, és előmelegített, 220 fokos sütőben kb. negyedóra alatt készre sütöttem.
  • A sütőből kivéve kicsit hűlni hagytam, majd - miután késsel körben meglazítottam - eltávolítottam a tortakarimát, végül a sütőpapírt is lehúzva hagytam teljesen kihűlni.
  • Ugyanígy megsütöttem a másik két lapot is.
  • A krémhez a lisztet elkevertem kevés tejjel, majd a többi tejet is hozzáadtam, és kézi habverővel állandóan kevergetve sűrűre főztem.
  • Amíg hűlt, kikevertem a margarint a kristálycukorral.
  • Amikor a lisztes-tejes massza teljesen kihűlt, kisebb adagokban a margarinos krémhez adtam, gépi habverővel összedolgoztam, végül ízesítettem/illatosítottam vaníliás cukorral.
  • Összeállítottam a tortát: alulra kakaós lap került, rá a krém egyharmada, újabb lap, a krém második harmada, majd a harmadik lap.
  • A torta oldalát körben bevontam a maradék krémmel, majd megszórtam kókuszreszelékkel.
  • A csokimázhoz vízgőz fölött megolvasztottam a tortabevonót az olajjal, a vízgőzről levéve kevegetve picit hűlni hagytam, majd bevontam vele a torta tetejét.
  • Mielőtt a máz megdermedt volna, körben és a közepére rárakosgattam a hólabdákat.



Pénteken szülinapot ünnepeltünk és elbúcsúztunk a szeretett bölcsinktől, a két nagyon aranyos gondozó néninktől, Anikótól és Gabikától, akiknek ezúton is köszönjük a sok türelmet, gondoskodást és szeretetet, amit tőlük kaptunk.


a kis csapat... a kék sapka nem saját, a bölcsié, ugyanis amikor elindultunk otthonról, még teljesen jó idő volt, aztán mire a bölcsibe értünk, hűvös szél kezdett fújni, így felkerült ez a kisbabás fejfedő... :D
a mi kis manónk a legkisebb, pedig ő a "legidősebb"... :D


Lórika, a nagy szerelem... együtt érkeztek a bölcsibe, és nagyjából egyszerre is fogják elhagyni...


Gabika és Anikó, a két nagyon-nagyon aranyos gondozó néni... nagyon fognak hiányozni...


a banános vaníliatorta újratöltve...


és most is finom volt... :)


Boldog, boldog szülinapot!!!

34 megjegyzés:

  1. Nagyon sok boldog szülinapot a kislányodnak!!!
    Gyönyörű a torta,de ha nem haragszol,most nekem sokkal szebb a kislányod. Gratulálok hozzá!!!

    VálaszTörlés
  2. Boldog szülinapot a kislányodnak. A torta csodás!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon boldog születésnapot kivánok kicsi lánykádnak!
    A torta is csoda szép.

    VálaszTörlés
  4. Isten éltesse a kis tündért! Nagyon szép a tortád és finom lehetett!

    VálaszTörlés
  5. Isten éltesse Csengét nagyon-nagyon sokáig! Gyönyörűséges tortát kapott! :)

    VálaszTörlés
  6. Isten éltesse sokáig az ünnepeltet!!!
    Gyönyörű lett a torta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük, és a receptet is, nagyon finom tortánk lett! :)

      Törlés
  7. Isten éltessen Csenge!!! :) A torta gyönyörű lett, én is elmentettem, de nálam még nem készült el... :D

    VálaszTörlés
  8. Drága, gyönyörű kis tündér :-) Mesebeli tortát sütöttél Neki!

    Sok-sok boldog születésnapot kívánok! És érezze magát nagyon-nagyon jól az óvodában :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi apával nagyon izgulunk, ő csak lazán kijelentette, hogy már nagylány és októbertől óvodás (egyébként ha rajta múlna, rögtön iskolába menne, ki is hagyná az ovit)! :D

      Törlés
  9. Gyönyörű kicsi Csengének nagyon boldog születésnapot!!!! A torta nagyon szép lett, anno én is beleszerettem Citromhabnál! :)) Mire is jók ezek a saját kis oldalak, mindig van hová menni ötletér! :))

    VálaszTörlés
  10. Boldog szülinapot hugica! :)
    Kár, hogy mostanában lemaradok a tortákról. :(
    Viszont nagyon-nagyon jól néz ki, biztos finom volt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Puszi! :) A tortákról ugyan lemaradsz, de olyan dolgoknak vagy most részese, amikről akkor maradtál volna le, ha itthon maradsz! :) Neked most ez a legfontosabb, tortát pedig sütök neked, mire hazajössz! :)

      Törlés
  11. Gratulálunk az Ünnepeltnek, Neked a csodás kislányodhoz, no meg a klassz tortához! :-))

    VálaszTörlés
  12. Boldog szülinapot Csengének:) Klassz lett torta nagyon, gratulálok. A kislányod nagyon helyes, 3 évesen is igazi hölgy, kár, hogy olyan gyorsan felnőnek:)

    VálaszTörlés
  13. Boldog születésnapot a kislányodnak, nagyon cukik a képen!:) A torta meg igazán finom lehetett, szerintem az én kislányom is örülne majd egy hasonlónak a szülinapján (ő januárban lesz 2 éves).:)

    VálaszTörlés
  14. Milyen nagyos ez a kislány:-) boldog szülinapot! Csodás tortát készítettél!

    VálaszTörlés
  15. Nagyon aranyos a kislányod, én is boldog szülinapot kívánok neki! Isten éltesse sokáig, legyen még nagyon hosszú, boldog gyermekkora!!! A torta gyönyörű lett!
    Igen, az évek nagyon gyorsan mennek, az én lányom már 26 éves, de még nekem is úgy tűnik, mintha nemrég született volna :)

    VálaszTörlés
  16. Köszönjük a jókívánságokat, Csenge nevében is! :)

    VálaszTörlés
  17. Isten éltesse a nagylányt! :))))
    Csodaszép tortát készítettél. :)

    VálaszTörlés
  18. Boldog Szülinapot Csengének! Az idő bizony így rohan! Ma még 3 éves és mire észbe kapsz, már mennyasszonyi ruháben búcsúztatod...A gyorsan múló években egyetlen jó dolog van, mégpedig az ilyen csodálatos szülinapi torták! Ezekért érdemes gyorsítani az idő kerekét! Ezt a hólabda tortát már én is elkészítettem, de nem lettek ilyen szépek a hólabdák:( Valamit elszúrtam, viszont maga a torta nagyon ízlett mindenkinek.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tünde, ne is mondd... :) A hólabdák Citromhabnál szép világos, szinte fehér színűek, nálam sárgábbak lettek. És lehet, hogy legközelebb csak fele adagból készítem őket, és kisebbre formázom, könnyebb szeletelni is és körbe szerintem elég a fele mennyiség is! :)

      Törlés
  19. Ilyen gyönyörű kislánynak kijár ez a mesés torta:) Sok boldogságot és szeretet kívánok a kis Csengének:)

    VálaszTörlés
  20. Tündéri kislányod van Hankka. Boldogságos születésnapot kívánok Neki, és szép ovis éveket! :o)
    A torta gyönyörű, de már megszoktam, hogy nálad mindig minden olyan tökéletes. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi, köszönjük, nagyon remélem, hogy az oviban is olyan jól fogja érezni magát, mint a bölcsiben! :)

      Törlés
  21. Boldog szülinapot Csengének!!!! Meseszép a kis rózsaszín ruciban. :) Nagyon csaj!!! A tortákhoz gratulálok, nagyon ügyes vagy!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Puszi, köszönjük! :) És már megint nem tudok kóstolót vinni, de ami késik, nem múlik! :)

      Törlés
  22. Nagyon-nagyon boldog szülinapot így utólag is a tündérlánynak, sok szeretettel! :-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Évi, annyira örülök, hogy benéztél! :) Köszönjük! :)

      Törlés
  23. Csodás a lányod, csodás a torta, gratulálok!

    VálaszTörlés