szombat, szeptember 22, 2012

Banános vaníliatorta Aledától

Aleda olyan gyönyörű tortákat készít, hogy nem nehéz kedvet kapni az elkészítésükhöz. Nálunk most kis keresztfiam névnapja volt az apropó, neki készítettem el a banános vaníliatortát. A díszítés nem lett olyan szép, mint Aledánál, de így is nagyon tetszett az ünnepeltnek (persze főleg a Verdával a tetején :) és ízlett az egész családnak. Aleda, köszönöm a receptet, nagyon finom tortát sikerült sütnöm, Mátékámnak pedig nagyon-nagyon boldog névnapot kívánunk innen is. A tortát pedig csak ajánlani tudom, tökéletes recept és nagyon finom a tészta és a krém is. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 26 cm átmérőjű tortaformához:
a tésztához:
  • 4 tojás
  • 8 evőkanál kristálycukor
  • 6 evőkanál víz
  • 4 evőkanál olaj
  • 10 evőkanál liszt
  • csipetnyi sütőpor
  • 1 citrom reszelt héja
a töltelékhez:
  • 2 csomag vanília ízű pudingpor
  • 15 dkg kristálycukor
  • 3 tojás
  • 7 dl tej
  • 10 dkg Rama margarin
  • 1 dkg zselatin
  • 2 dl habtejszín (Hulala)
  • 2-3 banán
a díszítéshez:
  • 3 dl habtejszín (Hulala)
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 csomag habfixáló


  • A sütőt előmelegítettem 180 fokra, amíg bemelegedett, elkészítettem a tésztát.
  • Az egész tojásokat a kristálycukorral gépi habverővel nagyon habosra, krémesre kevertem.
  • Hozzáadtam a vizet és az olajat, és még mindig gépi habverőt használva elkevertem a tésztában.
  • Átszitáltam a sütőporral összekevert lisztet, és fakanálra váltva óvatosan a habos tésztába forgattam a reszelt citromhéjjal együtt.
  • A kapcsos tortaforma alját sütőpapírral béleltem, beleöntöttem a tésztát, a tetejét óvatosan elegyengettem, majd a 180 fokos sütőben kb. fél óra alatt készre sütöttem.
  • Kivéve hűlni hagytam, amikor kicsit kihűlt, a szélén késsel meglazítottam a tésztát, majd lekapcsoltam róla a sütőformát és így hagytam kihűlni.
  • Amikor már teljesen kihűlt, lapjában kettévágtam.
  • Amíg hűlt a tészta, elkészítettem a krémet.
  • Ehhez nagy lábasba tettem a pudingporokat, hozzáadtam a kristálycukrot és a tojások sárgáját, majd szintén gépi habverővel, kevés tej hozzáadásával kikevertem.
  • Hozzáöntöttem a többi tejet is, és a pudinghoz hasonlóan sűrűre főztem.
  • A tűzről levéve elkevertem benne az apró darabokban hozzáadott margarint.
  • A tojások fehérjéből kemény habot vertem, és ezt is a még forró krémbe forgattam.
  • A zselatint kis lábasba szórtam, ráöntöttem fél dl vizet és duzzadni hagytam.
  • Kis idő elteltével tűzre tettem, addig melegítettem - forralni nem szabad! -, amíg feloldódott a zselatin.
  • Hűlni hagytam, közben kevergettem, végül a már majdnem teljesen kihűlt krémhez adtam.
  • A tejszínt kemény habbá vertem, és ezt is beleforgattam a már zselatinos krémbe.
  • A kettévágott piskóta alsó lapjáról levettem a sütőpapírt, majd a lapot visszatettem a kapcsos tortaformába.
  • A lapot megkentem a krém felével, majd kiraktam felkarikázott banánnal.
  • Erre került a megsült tészta teteje, amit bevontam a maradék krémmel, és hűtőbe tettem.
  • Néhány óra múlva (nálam másnap), a hűtőből kivéve a torta oldalát bevontam a tejszínből vaníliás cukorral és habfixálóval vert habbal, majd a tetejét is díszítettem.

30 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Küldhetnél egy szeletet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drágám, küldenék, ha tudnék! :) Legközelebb, mikor hazajössz, sütök egyet! :)

      Törlés
  2. Azt írod, hogy nem lett olyan szép a díszítése?? Hankka, ez gyönyörű lett!! Boldog névnapot kívánok a kis keresztfiadnak! :))

    VálaszTörlés
  3. Csodás ez a torta! Téged is megihletett Aleda:-) nőjjön nagyot a kis srác!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aleda sok bloggert megihletett már, ami nem is csoda. :) Köszönjük a jókívánságot! :)

      Törlés
  4. Mi az hogy nem lett olyan szép? Gyönyörű!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a dicséret tőled különösen jólesik, köszönöm! :)

      Törlés
  5. Csatlakozom. :) Gyönyörű lett, gratulálok! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép torta lett ez! Igaz, hogy nem szeretem a banánosat, de megkóstolnám, az biztos! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, mennyire nem szereted a banános ízt, de lehet, hogy ez a torta ízlene, nagyon finomságos! :)

      Törlés
  7. Pedig Hankka egy gyönyörű lett!! Igazán szép ajándék, utólag is boldog névnapot a keresztfiadnak! :)

    VálaszTörlés
  8. Hát ez tényleg gyönyörű lett!! Örülök, h tetszett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Aleda, köszönöm a receptet, tökéletes torta, máskor is fogom sütni! Vagy választok egy másikat tőled! :D

      Törlés
  9. Nagyon szép lett a tortád, gyönyörűen díszítetted! És a kisautó is fantasztikus :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, köszönöm! :) Sajnos a Verda nem az én művem, erre már végképp nincs időm, pedig nagyon szeretném egyszer kipróbálni a marcipánból való formázást! :)

      Törlés
  10. Gyönyörű lett, fincsi lehet ez a krém, lehet, hogy kipróbálom ma, mert sok banánom van:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom és könnyű a krémje, és még a tetejét is díszítheted banánnal, nálam csak azért maradt le, mert mindet a lapok közé karikáztam! :)

      Törlés
  11. Isten éltesse a kis Mátét!! Gyönyörű tortát kapott! Büszke lehet a keresztmamijára! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marika, nagyon aranyos vagy, köszönjük szépen! :)

      Törlés
  12. Uramisten, de gyönyörűséges, aprólékos munka!!! Le a kalappal!!!

    Isten éltesse a kis keresztfiút :-)

    VálaszTörlés
  13. hááát, ez a torta nem semmi :) nagyon ügyes vagy, gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, egyszerűen elkészíthető torta, és nagyon finom! :) De azért köszönöm! :D

      Törlés
  14. Nagyon szép lett! Én Aleda tortáit csak csodálom:-) Persze a tieidet is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gerdi, köszi! :) Azért te is gyönyörű tortákat készítesz ám! :)

      Törlés