vasárnap, szeptember 02, 2012

Amerikai joghurttorta

Csillunak ma van a szülinapja. :) Drága kislányom, nagyon-nagyon boldog szülinapot innen is, minden szépet és jót és vigyázz magadra! :)))
Néhány nappal ezelőtt szomorúan konstatálta, hogy bizony ez lesz az első szülinapja, amit a családtól távol, egyedül fog eltölteni, hiszen ő ugyebár Szegeden, mi pedig Nyíregyházán. Arra szerintem álmában sem gondolt, hogy meglepjük és leutazunk hozzá. Csengének még túl hosszú lenne ez az út, ezért itthon maradt apával, mi pedig felkerekedtünk Ádámmal, anyukámékkal és a testvéremmel - aki nem mellesleg Csillu keresztpapája -, és meglátogattuk a nagylányt. Látnotok kellett volna az arcát, amikor ajtót nyitott! Nagyon-nagyon örült nekünk, olyan jó volt, hogy a szülinapján mégis együtt tudtunk tölteni néhány órát. Tortát is vittünk neki, mivel azonban tényleg hosszú az út, nem mertem nagyon habos-krémes tortát sütni, ezért készült ez a joghurttorta. A cakkos szélű pitetálba raktam össze, és ebben is szállítottuk. Hogy valamilyen díszítés is legyen, Tücsökbogár Anita ötlete nyomán csokigyurmából készült rózsák kerültek a tortára, éppen annyi, ahány éves az ünnepelt. A képek még itthon készültek, ezért tortaszeletes képet nem tudok mutatni, de szépen szeletelhető, és üdítően könnyed, finom desszert. (És tudom, hogy egyáltalán nem szülinapi tortának néz ki, nekünk mégis ez volt a legfinomabb torta, mert együtt lehettünk!)Sok sikert hozzá!


Hozzávalók egy 26 cm átmérőjű formához:
a tésztához:
  • 10 dkg Rama margarin
  • 10 dkg darált háztartási keksz
  • 6 dkg porcukor
  • 10 dkg darált dió
  • 6 dkg zsemlemorzsa
a töltelékhez:
  • 2 csomag (2 x 2,5 dkg) zselatinpor
  • 1 l görög joghurt
  • 2 dl tejföl
  • 20 dkg porcukor
a díszítéshez:
  • 1,5 evőkanál méz
  • 3 evőkanál étkezési keményítő
  • 8 dkg étcsokoládé
  • csokireszelék


  • A csokigyurmával kezdtem: a csokit vízgőz fölött felolvasztottam.
  • Közben a mézet a keményítővel nagyon rövid időre mikróba tettem, majd összekevertem az olvadt csokival.
  • Hagytam kihűlni (kicsit hűtőbe is tettem), majd cipóvá formáltam.
  • Két folpack között 2-3 mm vékonyra nyújtottam, majd pogácsaszaggatóval köröket vágtam belőle.
  • A köröket kettévágtam, egy rószához három ilyen félkört használtam fel.
  • Az első félkört szorosan feltekertem, majd a másik két félkörből további szirmokat készítettem a rózsához.
  • Amikor elkészültek a rózsák, hűtőbe tettem őket.
  • A tésztához lábasban felolvasztottam a margarint, hozzáadtam a kekszet, a diót, a zsemlemorzsát és az átszitált porcukrot, jól elkevertem.
  • Ezt a kissé száraz masszát egyenletesen egy 26 cm átmérőjű piteformába nyomkodtam.
  • A zselatint 1 dl hideg vízbe szórtam, folyamatosan kevergetve, kis lángon felolvasztottam.
  • A joghurtot simára kevertem a szintén átszitált porcukorral és a tejföllel, majd a már csak langyos olvasztott zselatint kevergetve beleöntöttem, majd azonnal - mielőtt megköthetne - a tésztára öntöttem, elsimítottam.
  • A torta szélére és közepére - kissé a joghurtos krémbe nyomva - raktam a csokirózsákat, majd csokireszelékkel díszítettem.



29 megjegyzés:

  1. Boldog szülinpot az ünnepeltnek. A torta mesés.

    VálaszTörlés
  2. Isten éltesse a lányodat nagyon sokáig! Elképzelem milyen nagy örömet szereztetek a megjelenésetekkel és ez a csodás torta nagyon szép és finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Éva, köszönjük! Nagyon meglepődött, és nagyon szép, vidám órákat töltöttünk együtt, jó volt! :)

      Törlés
  3. Boldog szülinapot kívánok a nagylányodnak! Szép tortát csináltál és biztos finom is volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marisz, de kedves vagy, nagyon köszönjük! :) Tetszett is és ízlett is a torta! :)

      Törlés
  4. De tetszenek azok a rózsák!!!
    Csillának sok boldog szülinapot kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, milyen helyeskék? Pedig így elsőre nem is lettek tökéletesek, de nekem is nagyon tetszenek, szerintem fogok még próbálkozni! :)

      Törlés
  5. Milyen öröm lehetett! Jól összehoztátok a meglepit:-) Isten éltesse a csajszit!
    Nekem a rózsák nagyon tetszenek a tetején, lopom az elkészítését:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük, vigyétek csak az ötletet, egyszerűen elkészíthető és olyan mutatós! :)

      Törlés
  6. Micsoda kedves meglepetést okoztatok!!! Szívet melengető, hogy ennyire összetartóak vagytok, sokan példát vehetnének rólatok!
    Nagyon boldog születésnapot kívánok Csillának! A torta nagyon szép lett a rózsákat meg még nem is láttam Anitánál, jó, hogy nálad rábukkantam! Szívesen ennék egy szeletet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem, amit otthonról hozunk, azt tudjuk továbbadni a gyerekeinknek. Mi nagyon sok szeretetet kaptunk/kapunk a szüleinktől, és számunkra is a gyerekeink a legfontosabbak, imádjuk őket. Képzeld, a szüleim is annyira örültek, hogy együtt megyünk és együtt lehetünk ma, nagyon élvezték ezt a napot, és ennek én annyira örülök. :)

      Törlés
  7. Boldog szülinapot,a lányodnak,szép tortát kapott és azok a rózsák....:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mónika, köszönjük, a te kezeid közül százszor szebbek kerülnének ki! :)

      Törlés
  8. Igazi meglepetés lehetett:) A torta nagyon szuper és jó ötlet volt a rózsás díszítés.Nagyon boldog szülinapot a nagylányodnak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az volt, nagyon-nagyon kellemes! :) Köszönjük a jókívánságot! :)

      Törlés
  9. Isten éltesse a Nagylányt! :) Gyönyörű lett a torta! A csokigyurma meg valami elképesztően szuper! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük! :) A torta és a csokigyurma nevében is! :D

      Törlés
  10. Nézz be kérlek a postafiókodba :-) Köszönöm :-)

    S nem utolsó sorban isten éltesse a Nagylányt, mesés tortát kapott a szülinapjára!!!

    VálaszTörlés
  11. Nagyon boldog szülinapot!!!!! Sok ilyen kellemes meglepetést és finomságot a szülinaposnak :) Csodás kis ünnepi díszítést kreáltál! Én almacikkekből tekerek rózsákat és színezem, ha kell..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, de jó, hogy látlak! :) Köszönjük a jókívánságot, és a te almatekercseid is nagyon szépek lehetnek! :)

      Törlés
  12. Boldog szülinapot, örülök, hogy Rád találtam a Blogkóstoló játéka kapcsán...:) Gyönyörű a torta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Lilla, üdv nálam! :) Köszönjük a jókívánságot! :)

      Törlés
  13. Hát én is Chef Vikitől érkeztem.
    Csodás tortát láttam, példás, összetartó családot.
    Boldogat az ünnepeltnek, így utólag és eddig ismeretlenül is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Évi, üdvözöllek, örülök, hogy itt vagy és köszönöm, amit írtál! :)

      Törlés
  14. Biztos, hogy a krémből nem maradt ki valami íz? Joghurt, és tejföl cukorral? Nemá...

    VálaszTörlés