vasárnap, augusztus 12, 2012

Őszibarackos clafoutis - Blogkóstoló 4.

Biztosan nem kell nektek bemutatnom a Blogkóstoló nevű játékot, hiszen nagyon sokan ismerjük és szeretjük, szerintem egyre többen kapcsolódunk be az egymást követő fordulókba. A 4. forduló háziasszonya Chef Viki, akinek nagyon köszönjük a szervezéssel kapcsolatos munkáját. Viki HajniZolit, a sarokkonyha.blogspot.hu oldal szerzőjét sorsolta játszótársamul. Nagyon örültem a sorsolás eredményének, hiszen szívesen járok HajniZolihoz, mindig házias, finom ételek, italok, sütemények fotóit és leírását találom nála. Most alkalmam volt egy kicsit jobban körülnézni, és minél tovább nézelődtem, annál nehezebb volt dönteni, hogy mit is készítsek. Végül - gyerekeim nagy örömére - a clafoutis mellett döntöttem, őszibarackkal készítve. HajniZolinál gyönyörű a szedres verzió, mivel azonban nem kaptam már szedret, barack került bele. Így is nagyon finom, egyszerűsége és finomsága mellett nagy előnye, hogy szinte bármilyen gyümölccsel elkészíthető. Köszönöm a receptet, próbáljátok ki ti is, sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 2 tojás
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 5 csapott evőkanál cukor
  • csipet só
  • 2 dl tej
  • 5 evőkanál liszt
  • 2 nagyobb őszibarack (kb. 35-40 dkg)


  • Először is megmostam a barackokat, néhány pillanatra forró vízbe mártottam, lehúztam a héjukat, majd a magot eltávolítva apró kockákra vágtam a gyümölcshúst.
  • A piteformát vajjal alaposan kikentem.
  • A kétféle cukrot habosra kevertem a tojásokkal, hozzáadtam a lisztet és a tejet, és csomómentesre kevertem.
  • A kivajazott forma aljára tettem a gyümölcsdarabokat, majd ráöntöttem a tésztát.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 35-40 percig sütöttem.
  • Miután kihűlt, fahéjas porcukorral megszórtam, és szeletekre vágva tálaltam.

13 megjegyzés:

  1. Én még őszibarackal nem sütöttem ezt a finom Amerikai clafoutist, de már más fajta gyümölcsel, igen. Sajnos nálunk itt Floridában az őszi barack a szezonban is borzasztó drága. 1 dollár darabja, és méghozzá kő kemény...de azért vettem három darabot.

    Nagyon szépen sikerült neked...és látom csak két barack kellett hozzá?...hát akkor ki is fogom próbálni most barackal, a receptedet. Igazán finom, és szépek a fotók is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Két nagyobbacsak barack került bele, így jó gyümölcsös lett. Az a jó ebben a tésztában, hogy szinte bármilyen gyümölccsel finom! :)

      Törlés
  2. Jajj, de megkívántam, nagyon szeretem:) Barackkal még nem készítettem, de következik:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon egyszerű, mégis nagyon finom desszert, barackkal is teljesen jó! :)

      Törlés
  3. Nagyon szép, guszta lett a sütid! Örülök, hogy ízlett:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a receptet! Nekem nagyon bejött a szedres verziód, csak sajna már nem kaptam szedret. Sebaj, majd jövőre! :)

      Törlés
  4. Nyami, nyami, de fincsi lehet... :P De nagyon-nagyon tetszik az üveg piteformád is!!! ;-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fincsi bizony, Gabi! :) Az üveg piteformát nemrég kaptam, talán a Sparban lehet szert tenni rá! :)

      Törlés
  5. Nagyon szép lett, és gusztusos. Elbírnék egy szeletkével belőle, még ilyen későn is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy szeletke simán lecsúszik, aztán jöhet a következő! :)

      Törlés
  6. kb. mekkora formában sütötted?
    megsütöttem, de kicsi lett a forma, úgyh kanalas verzióban ettem ki. Kell keresnem egy másik formát, h másnak is tudjak adni belőle :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyorsan megmértem, 25 centi átmérőjű a piteformám. Ettől lehet szerintem egy kicsit kisebb formában is sütni, nem árt neki, ha egy nagyon picit magasabb! :)

      Törlés
  7. köszi, találtam egy másik formát, talán nagyobb illetve a pereme is. Majd holnap megsütöm, ma már nincs rá kapacitásom. :)

    VálaszTörlés