vasárnap, augusztus 19, 2012

Citromos cukkinidzsem Babette-től

Mostanság sajna kevés időm jut a blogra, most is csak egy gyors bejegyzés. Gyors bejegyzés, de mindenképpen szót érdemel, mert egy nagyon finom dzsemről van szó. A recept Babette-től, ezer köszönet érte, isteni finom. Reggelire szoktuk enni, finom vajas kenyérrel/kaláccsal. Eredetileg nálam is azért készült, mert épp cukkini "túltengés" volt anyukámék kertjében, de ezentúl minden évben fogok ilyen dzsemet főzni. Egy picit más technikával készült, mint Babette-nél, de az alapreceptet mindenképpen nagyon köszönöm. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 2,5-3 l dzsemhez:
  • 3 kg gyalult cukkini (tisztán mérve)
  • 2,4 kg cukor
  • 6 citrom
  • 1 csomag (40 g) Knorr dzsem kocsonyásító és tartósító


  • A cukkiniket megmostam, feldarabolva meghámoztam és eltávolítottam a belső, magos részt, majd lemértem.
  • Ezután nagy lyukú reszelőn lereszeltem, nagy lábasba tettem.
  • Hozzáadtam az alaposan megtisztított citromok lereszelt héját és a fehér, hártyás rész nélküli citromhúst, valamint a cukrot.
  • Rövid ideig állni hagytam, majd főzni kezdtem.
  • Amikor felforrt, kis lángon tovább főztem kb. negyed óráig.
  • Végül elzártam alatta a lángot, 2-3 adagban hozzáadtam a dzsem kocsonyásítót, alaposan elkevertem, majd azon forrón sterilizált üvegekbe szedtem.
  • Az üvegeket lezártam, és szoba(konyha)hőmérséklteten hagytam őket kihűlni.

30 megjegyzés:

  1. Köszi a receptet,nagyon tetszik,annyira,hogy megcsinálom:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mónika, vidd csak nyugodtan, biztosan ízleni fog nektek is! :) A hozzávalók mennyiségénél elírás történt, utólag javítottam. :)

      Törlés
  2. Csodásan néz ki! És a kép is nagyon szép lett!:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik a recepted, guszta nagyon! Miért kell lemérni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A cukor és a tartósítószer mennyisége miatt. Most nem gyalulva, hanem tisztítás után, a még egészben lévő darabokat mértem. :)

      Törlés
  4. Annyira szép színe van, ki nem találnám, miből van. Régebb ki nem próbáltam volna, hisz nekem a tök, cukkini egyenlő volt a főzelékkel. De egyre kíváncsibb vagyok, s szívesen próbálok ki új dolgokat. Nagy csalódás még nem ért...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha kóstolnád, és nem tudnád, hogy miből készült, szerintem még akkor sem találnák ki. Egyébként nagyon finom, édesen savanykás. Örülök, hogy kipróbáltam ezt az elsőre kicsit furán hangzó újdonságot. :)

      Törlés
  5. Engem is a színe fogott meg először, nagyon szép! :)

    VálaszTörlés
  6. Ó! gyönyörű lett! Nagyon örülök, hogy ízlett! Csodás fotók!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a receptet, tényleg nagyon-nagyon finom! És olyan szép, ezt most talán a fotók is visszaadják! :)

      Törlés
  7. Nagyon tetszik!Megnézem,van-e összesen 1 kg cukkini a kertben,s ha igen,akkor tuti kipróbálom:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes próbálkozni vele, mert amellett, hogy guszta, nagyon finom is! :)

      Törlés
  8. A színe gyönyörű! Mitől lesz ilyen sárga, mert a cukkini nem az. A citrom segíthet neki:-) gondolom az íze csak a citromnak köszönhetően nem túl édes. Kíváncsivá tettél:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A citromtól és a cukortól ilyen a színe, nagyon szép. És kell bele ennyi citrom, a leve és a húsa is, mert az egyébként elég sok cukortól valóban túl édes lenne. :)

      Törlés
  9. Huh, de guszta, én is kipróbálom nálunk is akad egy rakás cukkíni :)

    VálaszTörlés
  10. Gyönyörűűű!! Sajnos elfogyott a kis üvegem, meg az időm is. Azért megjegyzem, hátha... :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csilla, képzeld, én a szederlekvár főzésénél jártam így, vasárnap este megérkezett a szeder, és pedig rádöbbentem, hogy nincs kis üvegem. Találtam néhány 2 dl-es üveget - még Csengének vettünk benne anno gyümölcslevet -, ezekbe került végül a lekvár. Majd egy jó hosszú kanállal kikanalazzuk belőle. :)

      Törlés
  11. Nagyon szép és finom a cukkini citrom dzsemed. Nekem is van egy csomó diszes kis virágos, meg mintás anyag az üvegekre disziteni, de nem volt türelmem át kötözni, mert inkább Karácsonyi ajándék üvegekre szántam, és ez volt az utolsó Karácsonykor, de meg ettük az összes dzsemeket, és nem lett ajándék belőle!
    Szép és diszes az üvegek is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mostanában, ha van időm, mindig teszek az üvegekre "fejfedőt". Gyakran kerülnek ajándékozásra is, és azt vettem észre, hogy így a gyerekek is szívesebben és gyakrabban behoznak egy-egy üveggel a kamrából! :)

      Törlés
  12. Csodásan néz ki, én éppen egy hasonló "merényletre" készülök csak ananásszal néztem ki a receptet! Ha az bejön, ezt is kipróbálom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ananásszal is nagyon finom lehet, a cukkini felől biztosíthatlak, hogy tuti siker! :)

      Törlés
  13. Már Babette-nél is megcsodáltam és most itt is....fincsi lehet!:)

    VálaszTörlés
  14. Gyönyörű és nagyon kiváncsi lettem az ízére, mindenképpen ki kell próbálnom. Mihez eszitek, vagy csak úgy magában kenyérre??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gabi, üdv nálam! :) Miután most készült először, egyenlőre csak friss, finom vajas kenyérrel vagy kaláccsal ettük, és így nagyon finom volt. Megpróbálok majd palacsintát is tölteni vele, illetve gondolkodós egy-két sütibe is! :)

      Törlés
  15. Isteni ötlet, és már tudom, hogy a cukkinijeimet mire fogom felhasználni. Köszönöm!:) Ez szuper!!!!!! Nagyon jól néz ki, gyönyörű a színe!:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Tücsi, örülök, hogy tetszik! A szép színe mellett az íze is nagyon jó! :)

      Törlés