szombat, július 07, 2012

Zöldbab üvegben

Gyors bejegyzés, még a múlt heti befőzés végeredményét látjátok. Zöldbabot nem szoktam fagyasztani, annál inkább befőzni. Nagyon szeretjük így, télen előveszek egy-két üveggel, és hamarosan el is készül a leves vagy főzelék. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 5-6 db 720 ml-es üveghez:
  • 2,5-3 kg zöldbab
  • ecet
  • nátrium-benzoát


  • A zöldbabot megtisztítottam, megmostam, lecsepegtettem.
  • Mindkét végét levágtam, mivel zsenge volt, szálkázni nem kellett. (Ha idősebb, akkor az oldalánál lévő erősebb szálkát is eltávolítom.)
  • Kb. 2 centis darabokra vágtam, ismét megmostam.
  • Nagy lábasban vizet forraltam, amikor felforrt, ízesítettem sóval és beletettem a babot.
  • Néhány percnyi főzéssel roppanósra főztem, majd levettem a tűzről.
  • A jól kimott, fertőtlenített üvegekbe szűrőkanállal beleszedtem a babot, majd minden üvegbe egy-egy kiskanál 10 %-os ételecetet tettem.
  • A bab főzővizét felforraltam, elkeverve benne kevéske nátrium-benzoátot.
  • Ezt az újraforralt levet rászedtem az üvegekben lévő babra, teleszedve az üvegeket.
  • Minden üveg tetejére tettem még késhegynyi tartósítószert, majd lezártam őket, és száraz dunsztban hagytam teljesen kihűlni, ezután kerültek a kamrapolcra.

22 megjegyzés:

  1. Gyönyörű képek! Én is így szoktam eltenni:)

    VálaszTörlés
  2. Milyen helyesek:-)A zöldbabot mi is nagyon szeretjük, szoktam is eltenni, paradicsomosan. Ha lesz eső, s terem végre a zöldbabunk, így is teszek egy próbát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Paradicsomosan még nem próbáltam, úgy is finom lehet! :)

      Törlés
  3. Nagyon szépek lettek! Nekem is, nekem is!!! :))))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó, tényleg finomabb a zöldbab így eltéve, mint fagyasztva. Anyukámnál mindig nagyon sok zöldbab volt, ő is így tette el. S milyen jó is az télen:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk viszonylag sok fogy télen, egy kis főzelék vagy jó kis leves készül belőle! És tényleg jobb, mint fagyasztva! :)

      Törlés
  5. ez is jókor, anyós hozza a zöldbabot rendületlenül!
    Nekünk még csak virágzik, hogy mikor óhajt a bab vmiféle termést is adni, nem tudom!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha nálatok még csak virágzik, akkor még ezt követően lesz friss zöldbabod, de jó! :)

      Törlés
    2. még egyik babunk sem adott termést, pedig időben elültettük... úgyh nem tudom mi lehet a gond...

      Törlés
    3. Úgy látszik, ráérősen nő, az a lényeg, hogy legyen belőle szép termésetek! :)

      Törlés
  6. ma láttam pár bab formátumot, h úgyh talán lesz belőle vmi!!! :)

    VálaszTörlés
  7. sajnos, nem lett jó, kemény maradt a bab, főzéskor... idén meg próbálom ecet nélkül, hátha

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnálom, Kinga, pedig nekünk mindig olyan finom! :) Egészen zsenge zöldbabot szoktam eltenni, nem lehet, hogy már öreg volt kicsit és ezért maradt főzéskor kemény? Ha öregebb a bab, akkor tovább kell főzni, a lényeg, hogy roppanósra főjön meg. Felhasználáskor így már csak készre kell főzni! :) Az ecetet pedig nem a főzővízbe teszem, hanem amikor már az üvegekbe szedtem a babot, akkor teszem az üvegekbe az ecetet. Azért remélem, nem adtad fel, zsenge babból biztosan jól fog sikerülni! :)

      Törlés
  8. Az idén nagyon szépen termett a zöldbabunk. Kipróbálom a receptedet, nagyon tetszik!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, sikerül, én mindig így teszem el! :) Jó zsenge zöldbabból az igazi! :)

      Törlés