péntek, július 27, 2012

Uborkasaláta tartósítva

Néhány napja Jucinál láttam meg a télére való uborkasaláta ötletét, és nagyon megtetszett, köszönöm a receptet. Mivel most készítettem először ilyen "savanyúságot", arról nem tudok nektek írni, hogy milyen lesz az íze, hiszen majd valamikor télen-tavasszal kerülnek bontásra az üvegek. Mindenesetre az üvegbe rakás előtt nagyon intenzív illata és íze volt a salátának, úgyhogy remélem, nagyon finomságos lesz a téli hónapkban is. :) Egy pici módosítás történt a Juci által leírtakhoz képest, mivel nem volt elég az uborka által kiengedett lé az üvegek feltöltéséhez. Így forraltam kevéske vizet, visszahűtöttem, és ezzel pótoltam ki a felöntőlevet. Ha nektek is megtetszett, sok sikert hozzá!


Hozzávalók 2 db 720 ml-es üveghez:
  • 1 kg salátának való uborka
  • 2 evőkanál só
  • 10 dkg kristálycukor
  • 1/2 kiskanál szalicil
  • 1 dl 10 %-os ételecet
  • kapor, torma, csombor (borsikafű)


  • Az uborkákat nagy tálba tettem, és ráöntöttem annyi hideg vizet, amennyi ellepte. Kb. negyedóráig hagytam ázni a vízben, így a szennyeződések feloldódtak, ezután alaposan megmostam őket.
  • A szokásos módon, héjastól legyalultam az uborkákat.
  • Megszórtam sóval, cukorral és szalicillel, ráöntöttem az ecetet, majd összekevertem.
  • Az edényt letakartam, és egy napig állni hagytam.
  • Az alaposan megmosott, csírátlanított üvegek aljába megtisztított kaprot tettem (tehetünk még bele tormát és csombort is, ha jól tudom, ez a borsikafű, nekem sajnos most nem volt).
  • A kaporra szedtem az uborkakarikákat, majd az uborka levével felöntöttem az üvegeket. (Nekem nem volt elég a felöntőlé, ezért vizet forraltam és hűtöttem le, ezzel pótoltam ki a felöntőlevet.)
  • Az üvegeket lezártam és mehettek is a kamrapolcra.

15 megjegyzés:

  1. A szomszédasszonyom szerint kitől a receptet leírtam, bármikor el lehet fogyasztani, értem pár nap elteltével. Mi már bontottunk egy üveget és mindenkinek nagyon ízlett. Csodálkozom, hogy nem jutott lé, lehetséges, hogy az ugriid deszhidratálódtak a meleg miatt?:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drágra Juci, most még inkább frissen fogyasztjuk az uborkát, ezzel a pár üveggel megvárom az uborkahiányos időszakot. Egyébként szerintem nem volt semmi baj az ubikkal, és csak egy nagyon pici felöntőlé hiányzott. :) Köszönöm a receptet! :)

      Törlés
  2. Nem rossz dolog az biztos, lehet megpróbálkozom vele a családnak. Én viszont nem szeretem. Régen imádtam, de amikor nagy fiammal terhes lettem, megundorodtam az illatától és azóta nem bírom megenni. Viszont nem szerettem a kovászos uborkát, most meg az egyik kedvencem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kovászos ubival ugyanígy vagyok, régen nem szerettem, most viszont nagy kedvencem! :)

      Törlés
  3. Épp most pihennek az uborkáim a dunsztban. Épen tettem el, ezt a variánst még nem próbáltam. Biztosan finom lesz. Az üvegben jól néznek ki:)

    VálaszTörlés
  4. Épp most pihennek az uborkáim a dunsztban. Épen tettem el, ezt a variánst még nem próbáltam. Biztosan finom lesz. Az üvegben jól néznek ki:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, hogy finom lesz, amikor tettem el, tényleg sokatígérő volt az illata! :)

      Törlés
  5. Gyönyörűségesek ezek is! Biztos nagyon finomak lesznek! :)
    (Épp tegnap sütöttem meg sokadjára az isteni sörkiflidet, jóóóóóól rájárt a család, pedig vendégségbe visszük... a maradékot legalábbis :D )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ízlik a sörkifli, mi is nagyon szeretjük! :)

      Törlés
  6. De csodálatosan néznek ki az üvegekben! Ez csakis finom lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi, köszönöm, üvegbe rakás előtt finomságos volt, remélem, pár hónap múlva is ezt fogom mondani! :)

      Törlés
  7. tetszik, még akad annyi uborka, h ki is próbáljam!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is nagyon megtetszett Jucinál, remélem, nektek is ízleni fog! :)

      Törlés