szombat, július 14, 2012

Toszkán parasztsaláta

Ezt a salátát három dolog ihlette: 1. a fogyókúrámba a pirított kenyeret leszámítva jól beilleszthető, 2. régóta szemezek vele a Lajos Mari által kiadott naptárban, 3. Martinelli játékán a héten zöldségsaláta a kiírt kategória. Mindezeket figyelembe véve összedobtam egy kis salátát, ami végül nem is olyan kicsi lett, alig fért el a jénaiban. Nagyon-nagyon finom, friss, ropogós zöldségek, fokhagymás pirítós, és finom balzsamecetes-fokhagymás-kapribogyós öntet. A sós juhsajtot külön tálaltam mellé (rá sem tudtam volna szórni), a sajt már csak megkoronázta az isteni salátát. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 75 dkg paradicsom
  • só, bors
  • 2-2 piros és zöld kaliforniai paprika
  • 15 dkg salátacukkini
  • 1 csokor újhagyma
  • 20 bazsalikomlevél
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 evőkanál kapribogyó
  • 30 dkg szikkadt, szeletelt házikenyér
  • 1/2 dl száraz fehérbor
  • 2 + 2 evőkanál balzsamecet
  • 5 dkg érlelt juhsajt
  • 1 kávéskanál szardellapaszta
  • 3 evőkanál olívaolaj


  • A paradicsomokat megmostam, felszeleteltem, megszórtam sóval és borssal, és hagytam, hogy levet engedjen.
  • A paprikákat tisztítás után 2 x 2 centis kockákra, a tisztított, hámozatlan cukkinit félkarikákra vágtam.
  • Az újhagymát egy kevés zöldjével együtt felkarikáztam.
  • A bazsalikomleveleket leöblítettem, felét félretettem, másik felét ollóval apróra vágtam.
  • A fokhagymát megtisztítottam, a kapribogyót leszűrtem.
  • A kenyérszeleteket zsiradék nélkül megpirítottam, bedörzsöltem őket fokhagymával, majd falatnyi darabokra tördeltem, felét a tál aljába helyeztem, és megszórtam az apróra vágott bazsalikomlevéllel.
  • Az első öntethez a borban elkevertem 2 evőkanál balzsamecetet, hozzáadtam a kapribogyót és a maradék fokhagymát összezúzva, és a lerakott kenyér tetejére locsoltam.
  • A második öntethez a maradék balzsamecethez hozzászűrtem a paradicsom kiengedett sós levét, eldolgoztam a szardellapasztával, és hozzákevertem az olívaolajat is (kis adagokban).
  • Beleforgattam a zöldségeket, a paradicsom kivételével.
  • A paradicsomkarikák felét és az öntetbe kevert zöldfélék felét a bazsalikomleveles kenyérre halmoztam, erre került a pirított kenyér másik fele, majd újra a paradicsom és a maradék zöldség.
  • A tetejét a félretett bazsalikomlevelekkel díszítettem, a juhsajtot külön tálkában kínáltam hozzá, és csak fogyasztáskor szórtuk meg vele a saláta tetejét.

16 megjegyzés:

  1. Ó, milyen szép színes! Én is elcsipegetném... :P Nem is tudtam, hogy fogyókúrázol?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazából csak próbálok odafigyelni és kicsit fogyni, a terhességgel felszedett kilóktól kellene megszabadulni. :)

      Törlés
  2. Nagyon ügyes vagy, ilyen szorgosan készíted a csodás recepteket a játékra! Ez a saláta is nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  3. Mmmmmmm, de fenséges lehet! :) minden összetevőjét imádom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom külön-külön is, együtt pedig méginkább! :)

      Törlés
  4. Gyönyörű, guszta, színes, ha csak fele olyan jó, mint amilyen szép, már akkor is nagyon finom lehet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, aranyos vagy, köszönöm! Egyéként tényleg finom! :)

      Törlés
  5. Salátakedvelő vagyok, remek koloritású és ízű finomság!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, teljesen igazad van, nagyon jó a szín- és az ízvilág! :)

      Törlés
  6. Istenem, még ránézni és boldogság :-) Gyönyörűséges, micsoda színek!!! Ezzel igazán élvezet a fogyókúra :-)

    VálaszTörlés
  7. És ráadásul nagyon finom is volt... :)

    VálaszTörlés
  8. Mivel én is részt veszek Martinelli játékán nem szavazhatok , de meg kell mondanom az első fordulóban nekem ez tetszett legjobban .

    VálaszTörlés