vasárnap, július 01, 2012

Laktató zöldséges húsleves

Renkívül tartalmas, jóízű leves, félúton a zöldséglevesek és a húslevesek között. Annak ellenére, hogy nagyon meleg volt ma (is), mégis nagyon jólesett ebédre. Valóban laktató, a fiúk friss, fehér kenyérrel ették, illatában és ízében finom zöldséges, ugyanakkor természetesen alapjaiban húsleves. Bár a húsleves többnyire marha- vagy szárnyashúsból készül, mégis érdemes kipróbálni ezt a laktató levest, amelyet nemcsak sertéscombból, hanem - sőt, inkább - szűzpecsenyéből vagy karajból, vagy más zsírtalan sertéshúsból főzhetünk. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 6-8 evőkanál étolaj
  • 80 dkg sovány sertéscomb
  • 2-3 húsleveskocka
  • 2 fej vöröshagyma
  • 8-10 szál zsenge sárgarépa
  • 6-7 szem burgonya
  • 1 szál póréhagyma
  • só, bors


  • A húst megmostam, apró, centis kockákra vágtam.
  • Az olaj felét felhevítettem, hozzáadtam a húst, és fehéredésig pirítottam.
  • Felöntöttem forró vízzel, beledobtam a leveskockákat, és kis lángon főzni kezdtem.
  • Közben megtisztítottam a vöröshagymákat, apró kockákra vágtam, majd a maradék olajban megpirítottam.
  • Szűrőlapáttal kiemeltem a hagymakockákat, és a leveshez adtam.
  • A sárgarépát is megtisztítottam, karikákra vágtam, szintén megpirítottam az olajon, majd mehetett a levesbe.
  • A burgonyákat megmostam, meghámoztam, apró kockákra vágtam, váltott vízben többször megmostam.
  • Az olajon megpirítottam a krumplikockákat, és szintén a leveshez adtam.
  • Végül a póréhagymát vékony karikákra vágtam, a fővő leveshez adtam, majd az egészet készre főztem.
  • Ízesítettem sóval és őrölt borssal, majd tálaltam.

14 megjegyzés:

  1. Bármikor megennék egy tányérral:) Ki is fogom próbálni, mert húslevest itt nem szoktam főzni, de ez egyszerűbbnek tűnik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban egyszerűbb és gyorsabb, mint a hagyományos húsleves, és kicsit zöldségesebb-könnyedebb is! :) Kíváncsi vagyok, nektek hogy fog ízleni! :)

      Törlés
  2. Tőlem lehet akármilyen meleg, nekem a leves mindig jól esik:) ez is nagyon finom lehet, gyakran főzök én is hasonlót, a hűtő tartalmától függően mindig változik egy kicsit.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is baj, ha nem mindig egyforma, fő a változatosság! :)

      Törlés
  3. Ez aztán valóban jó laktató lehet, annyira guszta! Ez után már szerintem semmi más kaja nem kell, legfeljebb egy kis desszert! Nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom és laktató, főleg kenyérkével. Egy jó kis kelt tésztával tökéletesen megfelel! :)

      Törlés
  4. Aha, átöltözött a blogod. Nem tudtam, mi olyan szokatlan.
    A leveske nagyon jól néz ki. Én leves nélkül el sem tudom képzelni az étkezést. Gyakrabban marad el a második időhiány miatt, mint a leves.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megirigyeltem a gyönyörű új külsődet, és én is újítottam! :D Nálam is fontos a leves, bár a többiek ebben a hőségben szívesebben mondanának le róla. :)

      Törlés
  5. Néztem jó helyen járok-e? Tetszenek a virágocskáid:)
    Jó laktató a leves az biztos, látszik rajta. Nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajni, köszi! Tényleg jó laktató, finom! :)

      Törlés
  6. Hankka, de jó a blogod új háttere! Tetszenek az aranyos virágok! Nagyon klassz!
    Szeretem a húslevest is, nálunk szinte minden vasárnap ez készül, elmaradhatatlan, ez szinte már hagyomány. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi, köszönöm! Nálunk is gyakori a húsleves, ezt variáltam most kicsit, gyorsabb és egyszerűbb verzió! :)

      Törlés
  7. Gyönyörű a színe, nekem is lecsúszna egy tányérral most, bármilyen meleg van... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugyanígy vagyok én is, hiába meleg van, olyan jól tud esni... mármint a leves! :)

      Törlés