vasárnap, július 15, 2012

Csokoládés-morzsás meggyes sütemény

Az utolsó adag friss meggyből készült ez a sütemény, vége a meggyszezonnak. Nagyon jó választás volt a süti, most készült először, de gyakran fogom sütni, mivel nagyon finom. A tésztájában lévő étcsoki miatt nem túl édes, nagyon kellemes íze van. Gyümölcsös, felül ropogós morzsatésztás, finom. Sok sikert hozzá! (A receptet a Príma Konyha magazin tavaly júliusi számában találtam.)


Hozzávalók:
a morzsás tésztához:
  • 15 dkg finomliszt
  • 5 dkg étkezési keményítő
  • 10 dkg őrölt mogyoró
  • 15 dkg kristálycukor
  • 1 kávéskanál őrölt fahéj
  • 15 dkg Rama margarin
a töltelékhez:
  • 80 dkg meggy
a tésztához:
  • 25 dkg Rama margarin
  • 25 dkg kristálycukor
  • csipet só
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 4 evőkanál 100 %-os narancslé
  • 5 tojás
  • 30 dkg finomliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 10 dkg étcsokoládé (55 %-os)


  • A morzsás tésztához átszitáltam a lisztet, elkevertem a keményítővel és az őrölt mogyoróval.
  • A margarint kisebb darabokra vágtam, és kézi mixerrel krémesre kevertem a kristálycukorral és a fahéjjal.
  • A cukros margarinhoz hozzáadtam a mogyorós-keményítős lisztet, és a két tenyerem között addig morzsolgattam, amíg morzsalékos tészta lett belőle.
  • Letakarva hűtőbe került, amíg a többi hozzávaló elkészült.
  • A meggyet megtisztítottam, megmostam, kimagvaltam és szűrőbe téve csepegni hagytam.
  • A puha margarint kikavartam a cukorral, a vaníliás cukorral és csipet sóval, közben hozzáadtam a citrom lereszelt héját is.
  • A tojásokat egyesével beledolgoztam.
  • A lisztet átszitáltam, összeforgattam a sütőporral, majd az előzőekhez adtam a narancslé kíséretében, végül az apróra vágott csokit is óvatosan beleforgattam a tésztába.
  • Egy kb. 27 x 37 centis tepsit sütőpapírral kibéleltem, egyenletesen elosztottam benne a kevert tésztát.
  • A tetején szintén egyenletesen elosztottam a magvalt meggyet, majd rászórtam a morzsás tésztát.
  • Előmelegített, 190 fokos sütőben kb. 40 perc alatt sült készre.
  • Kihűlés után kockákra vágtam, porcukorral és tejszínhabbal díszítettem a tetejét.

28 megjegyzés:

  1. Mennyei finomságot sütöttél ismét,oda vagyok érte:))

    VálaszTörlés
  2. Még sosem ettem morzsás sütiket, csak csodálom őket, mint most nálad is:) Jó lenne kipróbálni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, olyan ügyes vagy, biztosan nagyon jól sikerülne! Hajrá! :)

      Törlés
  3. Nagyon klassz! Szerinted szederrel is működne? Vagy s. barackkal?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó ötlet, szederrel abszolút el tudom képzelni! :)

      Törlés
  4. Nagyon guszta...és nagyon tetszenek a hagyományos verziót kicsit "megcsavarintó" hozzávalók, mint a mogyoró, az étcsoki és a narancslé. Abbahagyhatatlanul finomnak tűnik:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tünde, pont ezekkel a megszokottól eltérő hozzávalókkal lett igazán finomságos! :)

      Törlés
  5. étvágygerjesztőek azok a morzsa alatt meghúzódó meggyszemek :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye? (nekem is ez tetszik benne legjobban... meg persze az íze...) :)

      Törlés
  6. Gyönyörű lett és milyen szép magas:) Meggyem sajna nincs, de kipróbálom más savanyú gyümölccsel mindenképpen:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztosan más gyümölccsel is finom, Babette pl. éppen a szedret kérdezte, és miért ne?! :)

      Törlés
  7. Hű de mesebelien néz ki!!!! Uramisten!!! Ráadásul totál a szájízemre hangolva, minden benne, amit szeretek :-)

    Szeretném ezt is, annyi szent :-))))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Viki, biztos vagyok benne, hogy tényleg szeretnéd, mert tényleg annyira fini! Csokis, meggyes, mogyorós, morzsás, finom... :)

      Törlés
  8. A sütid nagyon tetszik, aromás, csodás!

    VálaszTörlés
  9. Hú de jól néz ki, én is imádok csokit csempészni a gyümölcsös sütikbe, annyira jól passzolnak! A kis tejszínhabcsúcsok is igen dekoratívvá teszik! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is nagyon jól illik hozzá a csoki, kellemesen érződik is az íze! :)

      Törlés
  10. Nagyon mutatós, s legalább olyan finom lehet. A Príma Konyha engem is gyakran megihlet, de ez a süti nem rémlik, talán kimaradt az a szám az életemből. De ez a süti nem:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nemrég rendezgettem az újságokat, belelapoztam, és ráakadtam a receptre. Tavaly, amikor megvettem, nem is tűnt fel, most viszont próba lett belőle és megérte, mert nagyon finom! :)

      Törlés
  11. Eszméletlen jól néz ki a sütid!Biztosan el fogom majd én is készíteni!Nagyon jókat sütsz,és mutatósan dekorálod!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztosan fog nektek is ízleni, nagyon finom! :) Köszönöm a dícséretet! :)

      Törlés
  12. Csodás lett! Én is szoktam a gyümölcsös sütikhez, szuflékhoz csokit rakni, nagyon jó együtt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó bizony, főleg az étcsoki, nagyon passzol a gyümölcshöz! :)

      Törlés
  13. Hú, de jó kis recept! Csodásan néz ki, mint minden nálad... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi, köszönöm, te sem panaszkodhatsz! :)

      Törlés