szerda, június 06, 2012

Gyömbéres narancsszörp

A recept Bibimonitól, nagyon köszönöm. Üdítően finom szörp, szerintem a hígítási arány ízlés kérdése: nekem inkább sűrűbben, a gyerekeknek hígabban ízlett. Érdemes lédús, savanykás, szép sötét héjú narancsból készíteni. Nekem most sikerült inkább édeskés és nagyon világos héjú narancsot venni :(, így a színe is világos lett, és egy kis citromlevet is adtam hozzá. Mindezzel együtt nagyon finom ízvilágú szörp, érdemes kipróbálni. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 1,5 kg narancs
  • 20 dkg szárított gyömbér
  • kb. 50 dkg cukor

  • A narancsokat alaposan megmostam, majd héjastól kockára vágtam és nagy lábasba tettem.
  • Hozzáadtam a gyömbért, és felöntöttem annyi vízzel, amennyi ellepte.
  • Felforraltam, majd kis lángon 10 percig főztem.
  • Levettem a tűzről, botmixerrel pürésítettem, leszűrtem, majd a tűzre visszatéve hozzáadtam a cukrot.
  • Felforraltam, egy-két percig főztem, majd azon forrón steril üvegekbe szűrtem és lezártam.
  • Felbontás után hűtőben kell tárolni!
  • A leszűrt gyümölcsdarabokat Mónika ötlete alapján befőttes üvegben hűtőbe tettem, kalácsba, süteménybe, muffinba lehet felhasználni.

23 megjegyzés:

  1. De örülök,hogy elkészítettet,és fotó is nagyon szép:))

    Örülök annak is,hogy ízlett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mónika, köszönöm a receptet, hamar el is fogyott, főleg nagyfiam itta, még a suliba is vitt minden nap! :)

      Törlés
  2. Jól néz ki! Ha mindenestől főzted nem lett kesernyés íze a héj alatt levő fehér rétegtől? Nekifognék én is, mert a szörpök nagyon menők a gyerekeknél.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem lett kesernyés, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem érezni benne a narancshéj jellegzetes ízét! De szerintem/szerintünk nem zavaró, ettől még nagyon finom volt! :)

      Törlés
    2. Köszi, egy kisebb adaggal kipróbálom!:)

      Törlés
    3. Nálunk nagyfiamnak ízlett a legjobban, még a suliba is ezt a szörpöt hordta, már amíg tartott belőle! :) Remélem, nektek is ízleni fog! :)

      Törlés
  3. Válaszok
    1. Andrea, én is így voltam, aztán a tettek mezejére léptem! :)

      Törlés
  4. Tetszik, igazán különleges ízesítés. Mentve. :))))

    VálaszTörlés
  5. Lehet hogy kipróbálom majd, ha még lehet kapni narancsot, üdítően finomnak tűnik...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahogy írtam is, érdemes lédús és savanykás fajtát venni, szerintem abból a legjobb! Vagy télen kipróbálni, az akciós vödrös narancsvásár idején! :D

      Törlés
  6. Drága Hankka! Csak szólok, hogy pénteken indul a foci EB és várom a finomabbnál finomabb sósság receptjeidet!:)....(...komolyan ne vegyél:)...) Viccet félretéve az italom már megvan a meccsnézésre, mégpedig ez a mennyei gyömbéres narancsszörp (mivel sört nem iszok...de tényleg!...), már csak valami finom sós majszolnivaló kellene:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kinek szurkoltok, Tünde? :) Minden meccsre nemigen készülünk nasival, de a jobbakra, illetve a döntőre mindenképpen! :)

      Törlés
    2. Mivel nem nagyon ismerem a csapatokat, ezért olyan különleges taktikával szurkolok, hogy mindig a vesztésre álló csapat áll közel a szívemhez...egyébként Neked elárulok egy titkot: nem magáért a fociért szeretem a meccseket nézni, hanem mert olyan jó olyankor összebújni a párommal:), amire egyébként kevés lehetőség van, mert ő nem szeret tévézni. Ha pedig néha leül velünk a TV elé, akkor a gyerkőcök privilégiuma összebújni apával:)

      Törlés
    3. Megmosolyogtattál! A szurkolási taktikáddal is, aztán pedig az okkal! :)

      Törlés
  7. De nehezen sikerül megjegyzést hagynom, no hát, nagyon tetszik az italod, a gyömbér csípősségét és aromáját nagyon-nagyon szeretem, tegnap teát készítettem vele, finom volt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól megy az íze a narancshoz, lehet, hogy teába is jó párosítás lenne! :)

      Törlés
  8. Engem is az foglalkoztat, nem lesz kesernyés a héjtól? De nagyon jó ötlet, ezt is ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gerdi, de igen, kicsit érvényesül benne a narancshéj kesernyés íze is, de ellensúlyozza a gyömbér és a cukor! Lehet érezni, de ezzel együtt is finom! :)

      Törlés
  9. Ez szerelem lenne nálunk. Isteni lehet. Elmentettem, mindenképp ki fogom próbálni :)

    VálaszTörlés