szerda, június 20, 2012

Görög saláta

... ahogyan én készítem és ahogyan mi szeretjük. Lehet, hogy nem ez az autentikus recept, nálunk például kimarad az olajbogyó, mert a gyerekek nem szeretik, és az ízesítés/fűszerezés sem biztos, hogy az eredeti görög salátánál pontosan ilyen, de ettől függetlenül ez egy nagyon finom étel. Készülhet köretként, én most "csak úgy" dobtam össze, nem is ettünk hozzá csak finom olívás stanglit vagy graham zsömlét. Finom volt, sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 1 kígyóuborka
  • 4 paradicsom
  • 1 fej lilahagyma
  • 20 dkg feta sajt
  • 1 citrom leve
  • só, oregánó
  • 4-5 evőkanál olívaolaj


  • A zöldségféléket tisztítás után apró kockákra vágtam, és keverőtálba tettem.
  • Az olívaolajat egy kevés sóval, oregánóval és a citromlével összekevertem, és a zöldségekhez adtam. (Óvatosan bánjunk a sóval, mivel a feta sajt is sós!)
  • A feta sajtot is kockákra vágtam (vagy nagyobb darabokra is morzsolhatjuk), a salátába kevertem. (Úgy is készülhet, hogy csak a felét keverjük a salátába, a másik felét - esetleg olajbogyóval együtt - a kész saláta tetejére halmozzuk.)
  • Azonnal tálaltam, mivel a zöldségek a sótól hamar levet engednek.

23 megjegyzés:

  1. De finom ez, főleg nagy melegben vacsorára. Nagyon jól néz ki a tiéd.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is finom, ebben a hőségben tényleg bőségesen elég egy könnyed saláta! :)

      Törlés
  2. Autentikus vagy sem, ide vele!!! Én személy szerint ebben a melegben nem is kívánnék mást vacsorára...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vacsorára vagy akár még ebédre is teljesen jó ilyen melegben, nem is kívánok én sem többet! :)

      Törlés
  3. Látványnak is szépséges, szerintem egy görög is szívesen megenné, bár ő biztos megpakolná olívabogyóval.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk csak a gyerekek nem szeretik olívabogyóval, miattuk nem került bele/rá! :)

      Törlés
  4. Én is imádom, nagyon szép színes! Melegben meg tökéletes ebéd. (Én már régen készítettem, de a dublini 11 fokban inkább valami melegebb ételre vágyom. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megértelek, Erika, egy kicsit elfogadnék most abból a 11 fokból! :)

      Törlés
  5. Eredeti vagy sem, de én is ugyanígy készítem, csak olajbogyó is kerül bele. A gyerekek nálunk sem szeretik, hát kiválogatják belőle:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az enyémek nemigen hajlandók válogatni, egyszerűbb, ha bele sem teszem! :)

      Törlés
  6. Ebben a nagy melegben finom hűsítő vacsora lehet ez a saláta, jöhetne :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tökéletes egy könnyű vacsorának! :)

      Törlés
  7. Nálunk is kimarad az olajbogyó, azt csak a saját adagomba tesezm bele:) Istenien néz ki, mi is imádjuk:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokak kedvence, könnyű elkészíteni és nagyon finom! :)

      Törlés
  8. Nem is kívánok mást ebben a melegben, mint egy könnyed salátát. Na meg fagyit:)
    Volt egy arab ismerősöm. Náluk a salátába a citromot belekockázzák. Én kipróbáltam és nagyon finom úgy is, meg citromlével is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Citromlé nálam is kerül bele, legközelebb kipróbálom úgy, hogy teszek bele néhány citromrostot is, biztosan nem rontja el! :)

      Törlés
  9. Oh, micsoda színek! Elcsemegézgetném... :P (az olajbogyó nálunk is kimaradna:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Észrevétlenül nagyon gyorsan fogy, mindenki szívesen fogyasztja! :)

      Törlés
  10. Ínycsiklandozó!:) Ez kell ebben a hőségben!:)

    VálaszTörlés
  11. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés