hétfő, június 11, 2012

Epres palacsintatorta

Ha eper, nincs olyan év, hogy ne készülne epres palacsintatorta. A gyerekek már alig várják, hogy érjen az eper, első kérésük ez a desszert, nagyon szeretik. Most is kettőt kellett készítenem alapból, és rövid időn belül el is fogyott mindkettő. (Dzsemet azért készíthettem csak 3 kg eperből, hogy biztosan jusson a palacsintatortába meg a levesbe meg az eper ivólébe meg a turmixba is...) Végtelenül egyszerű elkészíteni, nem szükségeltetik hozzá csak palacsinta, vanília- és eperpuding, na meg persze eper, összerakjuk, és már kész is van. Ha eldugjuk vagy meg tudjuk várni, hogy kellően lehűljön és összeérjen, gyönyörűen szeletelhető. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 1 tortához:
a palacsintákhoz:
  • 20 dkg liszt
  • 2 tojás
  • 3 dl tej
  • csipetnyi só
  • 1 evőkanál cukor
  • 1,5 dl szódavíz
  • 2 evőkanál olaj
a töltelékhez:
  • 1 csomag vaníliaízű pudingpor
  • 1 csomag eperízű pudingpor
  • 1 l tej
  • 4 evőkanál cukor
  • 30 dkg eper
a tetejére:
  • porcukor, tejszínhab


  • A palacsintatésztához a tojásokat mély tálba ütöttem, habverővel simára kevertem.
  • Hozzáadtam a cukrot, jól elkevertem vele.
  • Ezután jött hozzá a liszt és a tej, ízesítettem kevéske sóval, majd továbbra is habverőt használva cosmómentesre kevertem.
  • Fél órán át pihentettem, majd hozzáadtam a szódavizet és az olajat, és még egyszer jól átkevertem.
  • A szokásos módon megsütöttem a palacsintákat.
  • A töltelékhez szintén a szokásos módon külön-külön, 2-2 csapott evőkanál cukorral és 5-5 dl tejjel elkészítettem az eper- és a vaníliapudingot.
  • Az epret megtisztítottam és apró kockákra vágtam.
  • Összeraktam a tortát: palacsinta, vaníliapuding, palacsinta, eperpuding, eperdarabkák, palacsinta, vaníliapuding, és így tovább, tehát felváltva kentem meg a palacsintákat, egyiket vanília-, a következőt eperpudinggal, és az eperpudingosra eperdarabkák is kerültek.
  • A tetejére palacsinta kerül, amit tetszés és ízlés szerint díszíthetünk porcukorral, tejszínhabbal, stb.

18 megjegyzés:

  1. Jaj anyám, de gyönyörűséges... Bármikor képes volnék bevállalni egy jó nagy szeletet belőle :-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, hogy nem érdemes egyet készíteni?! :) Ha legközelebb készül, meghívlak! :)

      Törlés
  2. Gyönyörű lett, jól esne belőle egy-két szelet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, köszönöm, virtuálisan küldök egy pár szeletet! :)

      Törlés
  3. Gyerkőcödnek fogadsz mára? Mert akkor indulok egy szeletért!...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Tünde, simán, három lenne a kislány! :) De anélkül is bármikor szívesen látlak! :)

      Törlés
  4. Tortaként nagyon elegánsan mutat, én csak individuálisan töltögetem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg mutatós, pedig csak palacsinta, puding és eper! :) A te megoldásod sem rossz, sőt! :D

      Törlés
  5. Gusztusos, még akár eper is mehet a tetejére. Az biztos, hogy nem csak a gyerekek kedvence:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szinte bárhogy lehet díszíteni, nálunk sietősen csak porcukor került rá! Arra pedig, hogy nem csak a gyerekek szeretik, én vagyok az élő tanú, csak rám kell nézni! :D

      Törlés
  6. Hú, de szép! Pedig "csak" palacsinta. A legegyszerűbb ételekből is olyan szépségeket varázsolsz! Jövő hétre tervezek palacsintasütést, ilyen lesz, ha még lesz eper. A gyerekek odalennének!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont most jutott eszembe, hogy mostanában olyan egyszerű recepteket hozok. Dehát az egyszerű ételek is tudnak nagyon finomak és szerethetőek lenni! :)

      Törlés
  7. Hankka ez olyan szép!!!! Ugyanazt akartam írni mint Gerdi, hogy "Pedig csak palacsinta." Nagyon szeretem a palit, és így még nem ettem, azt hiszem pótolnom kell!!! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg csak palacsinta, és ugye, hogy fel lehet dobni? Jól néz ki és még finom is! :)

      Törlés
  8. Ó, ez annyira szép, és milyen finomságos lehet...! Csak sóvárgok itt a gép előtt utána. :P Hankka, Te olyan ügyes vagy, minden olyan tökéletesen szép nálad!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi, nagyon köszönöm, kedves vagy! :) De ezt pont te mondod?! Mikor nálad járok, teljesen hasonlóan gondolkodom én is, minden szép és nagyon guszta, mindig megéhezem! :) Na, ezért sem tudtam választani, de már megvan a kiszemeltem, majd hozom! :)

      Törlés