szombat, június 16, 2012

Eperkrémleves 1

Eperszezon idején az epres palacsintatorta mellett ez a másik olyan étel, ami mindig elkészül. A korábbi gyakorlathoz képest kicsit (vagy talán nem is olyan kicsit) változtattam a recepten, és így lett tökéletes, most már mindenkinek ízlett és mindenki nyugodtan ehetett is belőle. Szóval eredetileg 4 dl fehérbor kell bele, ami valljuk be, valóban elviszi kissé az ízvilágot, arról nem is beszélve, hogy a gyerekek nem igazán ehetnek így belőle. A fehérbort tej váltotta fel, majdnem 4 dl, a maradék pedig egy kis vörösbor volt, ami nagyon jól passzolt az eper ízéhez. Lehűtve, tetején tejszínhabbal tálalva tényleg nagyon finom, könnyed leves. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 11,5 dl tej
  • 4 dkg liszt
  • 4 dkg vaj
  • 60 dkg eper
  • 15-20 dkg kristálycukor
  • 0,5 dl vörösbor
  • 2 citrom leve
  • 4 dl tejszín
  • 2 csomag vaníliás cukor


  • A tejet felforraltam.
  • Közben a lisztet összegyúrtam a puha vajjal, morzsás állagúra, és a forrásban lévő tejhez adtam.
  • Folyamatosan kevergetve kis lángon kb. 5 percig főztem, majd hűlni hagytam.
  • Közben megtisztítottam az epret, megmostam, megszórtam a cukorral, óvatosan átkevertem, és fél óráig állni hagytam.
  • A besűrített, kihűtött tejhez hozzáadtam a lecukrozott epret a kioldódott lével együtt, a vörösbort, a citromlevet, a tejszínt és a vanílis cukrot, botmixerrel pürésítettem.
  • (Finom szűrőn át lehet szűrni, hogy a eper magvai ne kerüljenek bele. Én nem szűrtem át, szerintem így is nagyon finom volt, az apró magvak egyáltalán nem zavaróak.)
  • Tálalás előtt alaposan lehűtöttem, majd tányérkákba szedve tálaltam.
  • Eperszemekkel, tejszínhabbal díszíthetjük.

10 megjegyzés:

  1. Tényleg nagyon fincsi lehet, az a fél dl bor meg elenyésző mennyiség. A színe is nagyon szép lett, nekem a gyümölcslevesek időnként elég vacak színűek lesznek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom, epres, tejszínes, krémesen lágy, finom. És a bor tényleg elenyésző benne... :)

      Törlés
  2. Krémleves, és eperből?? Hú, ez annyira finom lehet! Nagyon tetszik a kis üveg tálkád is!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki, ti is szeretitek a krémleveseket! Jól lehűtve az igazi! :)

      Törlés
  3. Válaszok
    1. Most már én is, sajna már rég elfogyott és eper híján idén már nem is készül... :(

      Törlés
  4. Gyönyörű lett a levesed, finom, krémes!

    VálaszTörlés
  5. Hasonlóan a tiedhez, a tied talán fűszeresebb egy kicsit, úgy is nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés