hétfő, május 07, 2012

Tojásos-sonkás csirkehúskenyér

Ezt a húskenyeret húsvétkor szoktam készíteni, idén azonban elmaradt. Most pótoltam, és így talán még kapósabb is volt, mint húsvétkor, amikor egyébként is mindenféle finomságot készítünk. Dominál benne a kakukkfű, ha esetleg nem szeretjük, nyugodtan lehet változtatni a fűszerezésén, de így is nagyon fincsi. Tölthetjük főtt tojással - nálunk most fürjtojás került bele -, kolbásszal, de készítettem már csak úgy, önmagában is. Szinte bármi lehet a körete, még főzelékkel is el tudom képzelni, de lehet hideg büféasztal részeként vagy előételként is kínálni. Szóval sokféleképpen variálható és fogyasztható, sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • diónyi margarin
  • 20-25 dkg gépsonka szeletben (nálam Sága selyemsonka)
  • 60 dkg csirkemellfilé
  • 10 dkg "sonkatörmelék" (nálam főtt-füstölt tarja)
  • 2 dl tejszín
  • 2 tojásfehérje
  • só, bors, kakukkfű, petrezselyemzöld
  • ízlés szerint főtt tojás, kolbász


  • Egy 1,8-2 literes őzgerincformát alaposan kikentem margarinnal, majd kibéleltem a kissé egymásra csúsztatott sonkaszeletekkel úgy, hogy a forma peremén is túllógjanak.
  • A csirkehúst kockákra vágtam, majd késes aprítóban a sonkatörmelékkel (tarjával), tejszínnel és tojásfehérjékkel péppé zúztam.
  • Ízesítettem sóval, őrölt borssal, kakukkfűvel és aprított petrezselyemzölddel.
  • A massza felét óvatosan a formába igazítottam úgy, hogy mindenhol kitöltse a formát.
  • Ráhelyeztem a tojásokat, majd befedtem a massza másik felével, szintén vigyázva, hogy minden helyet kitöltsön a húsmassza.
  • Ráhajtottam a sonkaszeleteket, majd befedtem olajjal megkent alufóliával.
  • Meleg vízzel félig felöntött, mély tepsibe tettem, és 180 fokos sütőben 40 percig gőzöltem.
  • A sütőből kivéve tetejét lesúlyoztam, így hagytam kihűlni.
  • Tálaláskor vágódeszkára borítottam, és vékonyan szeleteltem.

15 megjegyzés:

  1. Hú, ez istenien néz ki! Jobb lenne mindig ilyen finomságokat összehozni a bolti felvágottak helyett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jóféle házi kenyérrel és friss zöldségfélékkel simán veri a felvágottakat is! :)

      Törlés
  2. Még egy ötlet a fogyasztásra: én -most így reggeli előtt- két gyönyörű szép szelet kenyér közé tenném, ráhelyeznék egy levél medvehagymát és a kész szenvicset 2 másodperc alatt befalnám...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tünde, társulnék hozzád, szerintem jót reggeliznénk! :)

      Törlés
  3. Mielőtt idejöttem, a kis fotódon azt hittem, hogy stefánia vagdalt/fasírt vagy valami hasonló. :D Mondjuk én olyat még soha nem sütöttem, mindig Anyukám szokta és általában húsvétra.
    Na, de amikor megláttam a csirkehúskenyeredet...! Nagyon tetszik, a fotón és a recept alapján is! Hú, de fincsi lehet. :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi, fincsi, és nem nehéz elkészíteni! Próbáld ki! :)

      Törlés
  4. Csodás és gyönyörűen tálaltad. Ahogy ránézek, nagyon fincsi lehetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, szerintem tényleg finom, mi nagyon szeretjük. :)

      Törlés
  5. Ez nagyon, de nagyon! Óóóó, de éhes lettem...Nagyon szeretem az ilyen típusú finomságokat:-)

    VálaszTörlés
  6. Fantasztikusan néz ki, én is megéheztem a látványától :)

    VálaszTörlés