csütörtök, május 17, 2012

Palacsintarózsa

Csak egy ötlet, innen (Lili, ezúton is köszönöm). Igazából nem is kell hozzá recept, bár én most a gyerekeim kedvéért beírom a receptet is. De Ti, palacsintasütésben gyakorlott és rutinos látogatóim, csak süssétek meg a palacsintát a szokott módon, formázzátok, jöhet hozzá a vanília- vagy ízlés szerint bármilyen mártás, egy kis gyümölcs, és már tálalhatjuk is. Ugye, milyen aranyosak?! Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
a palacsintákhoz:
  • 40 dkg liszt
  • 3 tojás
  • csipet só
  • 1 evőkanál cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 evőkanál olaj
  • 7 dl tej
  • 3-3,5 dl szénsavas ásványvíz
az öntethez:
  • 8-9 dl tej
  • 1 csomag vaníliaízű pudingpor
  • 3 evőkanál cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor


  • A palacsintatésztához elkevertem a tojásokat a cukorral és a vaníliás cukorral, majd hozzáadtam a lisztet, a sót, a tejet, az olajat és az ásványvizet, és tejszín sűrűségű tésztává kevertem.
  • A tésztát pihenni hagytam, közben elkészítettem az öntetet.
  • Ehhez a pudingport elkevertem a cukorral, felöntöttem kevés tejjel, csomómentesre kevertem, fokozatosan hozzáadtam a többi tejet, és állandóan keverve híg mártássá főztem.
  • A tűzről levéve ízesítettem a vaníliás cukorral.
  • A palacsintatésztából a szokott módon, teflon serpenyőben palacsintákat sütöttem.
  • A kész palacsintákat egyesével vágódeszkára helyeztem, majd csiga vonalban, körkörösen haladva egy hosszú csíkra vágtam.
  • Aztán belülről kifelé haladva, nem túl szorosan feltekertem a csíkot, és készen is volt a rózsa forma.
  • A palacsintarózsákat az öntettel tálaltam.

26 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatósak lettek így, guszta! Mennyivel másabb mint hagyományosan?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, Éva? Hát még ha egy kis gyümölccsel is feldobjuk! :)

      Törlés
  2. Gyönyörűek! :) Nagyon jókor osztottad meg, mert a hétvégén épp palacsintát "kell" sütnöm! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik, remélem, elnyeri a családod tetszését is! :)

      Törlés
  3. Hű, de mutatósak!Palacsinta ünnepi kivitelben!

    VálaszTörlés
  4. Mennyire számít a tálalás! Ötletes, mutatós.

    VálaszTörlés
  5. Tényleg aranyosak, és szépek! Nagy palacsinta rajongó vagyok... ezzel a vanília öntettel meg még fincsibb lehet! :P :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mióta elkészült, azon gondolkodom, hogy tudnék bele egy kis tölteléket varázsolni, úgy még finomabb lenne, bár így sem volt rossz! :)

      Törlés
  6. Zseniális ötlet és zseniális kivitelezés! Nálunk ezerrel megy a palacsinta őrület egyébként is, de ha egyszer így tálalnám, szerintem palacsintakirálynőnek választanának a gyermekeim:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látod, Tünde, milyen egyszerűen lehetünk királynők? Nálunk egyébként nagyon tetszett, és ami a fő, nagyon ízlett is a gyerekeknek! :)

      Törlés
  7. Nagyon szuper ötlet!!! Nálunk is palacsinta imádás van, legalább hetente egyszer biztosan készül...ilyen tálalással lehet, hogy még gyakrabban ígényelnék! :) A vanília öntet is fincsi lehet hozzá!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű, akkor ti tényleg nagyon szeretitek a palacsintát! Finom a vaníliaöntettel, egy kis gyümölccsel még jobb lehet! :)

      Törlés
  8. Hankka, ez szuper lett, nagyon örülök, hogy megihlettelek!:)) Én azóta már kipróbáltam a töltelékes verziót is, egyszerűen megkentem lekvárral/nutellával egy palacsintát, s csak azután vágtam és tekertem fel. Isteni lett! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lili, de örülök, hogy benéztél! Én is így gondoltam, ahogy írod, megkenem töltelékkel, és azután vágom és formázom. De ha te már kipróbáltad, és fini lett, legközelebb én is így csinálom! Köszi! :)

      Törlés
  9. Hát ez nagyszerű praktika, tetszik! Azt hiszem, ki fogom próbálni mindenképp, nagyon szépséges már látványnak is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nagyszerű praktika, ha javasolhatom, próbáld töltelékkel, úgy még finomabb lehet! :)

      Törlés
  10. De jó ötlet! Csak palacsintát ne kéne sütni! Idén még nem is sütöttem, bármilyen hihetetlen:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gerdi, annyi finomságot sütsz, nem csodálom, hogy a palacsinta már nem fér bele! :) Meg annyi jó receptet látunk itt-ott, hogy nem győzzük megsütni, ugye? :)

      Törlés
  11. Nagyon szépek!Gratulálok, nagyon ügyi vagy.Te is adtál nekem egy jó ötletet most.A fiúk imádják a palacsintát, kipróbálom én is ezzel a módszerrel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztosan tetszeni fog nekik, érdekes és látványos! Pláne töltelékkel! :)

      Törlés
  12. Nálam sós zöldséges töltelékkel készült a palacsintarózsa, édesben is el fogom készíteni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó ötlet, nagyon finom lehet a sós verzió is egy kis hozzá illő mártással! :)

      Törlés