hétfő, május 07, 2012

Mézes-szezámmagos répa

Nagyon egyszerű köret, a répa tisztítása igényel csak időt és energiát, meg persze a sütés. Még április végén készült, tavalyi répából. Igyekeztem nagyjából egyforma vastag darabokat választani, hogy aztán a hasábok is nagyjából ugyanolyanok legyenek, egyszerre tudjanak puhulni. Hamarosan itt a friss, finom, zsenge sárgarépa, abból még finomabb ez az egészséges köret. Nálunk nemcsak köretként, hanem csak úgy, magában is fogyott, frissen fogyasztva a legfinomabb. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • kb. 80 dkg sárgarépa
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • 1 evőkanál méz
  • 1/2 evőkanál szezámmag


  • A sütőt előmelegítettem 180-200 fokra.
  • A répákat megtisztítottam, majd kb. kisujjnyi hasábokra vágtam.
  • A tepsit sütőpapírral kibéleltem, beleöntöttem az olajat, majd beleszórtam a répahasábokat is. Kicsit összeforgattam, hogy mindenhol érje az olaj.
  • Kb. 20-25 perc elteltével rászórtam a szezámmagot és meglocsoltam a mézzel, majd a sütőbe visszatolva még fél órán át sütöttem.

6 megjegyzés:

  1. Huh, ezt kipróbálom. Nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom bizony, friss, zsenge répával is el fogom készíteni, szerintem azzal az igazi! :)

      Törlés
  2. Ez nagyon jól néz ki és jól is hangzik: répa, méz, szezámmag...Csupa egészség!

    VálaszTörlés
  3. Ez is nagyon finom lehet, már az előbb is megcsodáltam, akartam is kérdezni, hogy a répa hogy készült, de most már látom :)

    VálaszTörlés