hétfő, május 28, 2012

Fóliában párolt fenyőmagos, mazsolás csirkeragu

Érdekes ízvilágú, nem a megszokott, magyaros fűszerezésű, de nagyon finom étel. A húst borban pácoltam, természetesen befűszerezve és hozzáadva a mazsolát és a fenyőmagot is. Aztán adagonként vastagabb alufóliába csomagolva faszénparázson megsütöttem. Ha nincs lehetőségünk szabadtűzön sütni, természetesen a sütőben is megsüthetjük, bár faszénen sütve az igazi. Sajtos-kakukkfüves burgonyapüré volt a körete, nagyon finom volt így együtt. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 80 dkg csirkemellfilé (lehet pulyka is)
  • 5 dkg mazsola
  • 2 evőkanál méz
  • 1 evőkanál ketchup
  • 1 dl száraz fehérbor
  • 5 dkg fenyőmag
  • zsálya, őrölt fehérbors, só

  • A megtisztított húst nagyobb kockákra vágtam.
  • Hozzáadtam a mazsolát, a fenyőmagot, a mézet, a ketchupot, felöntöttem a borral.
  • Ízesítettem zsályával, fehérborssal és sóval, majd letakarva egy éjszakán át a hűtőben pácolódott.
  • Másnap az előkészített csirkeragut adagonként vastag alufóliába csomagoltam, majd faszénparázs fölött készre sütöttem.
  • Sajtos-kakukkfüves burgonyapürével körítettem, de friss salátával is nagyon finom.

6 megjegyzés:

  1. Ez nagyon guszta,pikáns lehet ezzel a páccal!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól hangzik ez is és még jobban néz ki!! Örülnék egy ilyen ebédnek, csak győzzem ezt a sok finomságot észben tartani! :))

    VálaszTörlés
  3. Tetszik nekem ez az ízvilág! A krumpli is nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  4. Már sok helyen olvastam a fenyőmagról, mint hozzávalóról, de ezidáig még nem próbáltam ki. Kérlek erősíts meg abban, hogy érdemes felhasználni és akkor ez a recept lesz az első, amiben elkészítem...:)

    VálaszTörlés
  5. :) Megtaláltalak! Szeretem a fóliás, sütőtasakos ételeket, mert egészségesen készülnek. Inkább így, mint olajban, vagy még rosszabb, zsírban.

    VálaszTörlés
  6. Micsoda finomságokat hozol, nem győzöm kapkodni a fejemet! Nagyon tetszik!!! :P

    VálaszTörlés